adexo3
۵۲۰۱۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

احمدی‌نژاد: برخی نمی‌گذارند كار انجام دهیم

برخی با كوته ‌بینی مشكلاتی به وجود می‌آورند كه نمی‌گذارند ما كار انجام دهیم. ما باید به جلوتر از چیزهایی كه هست بیندیشیم وگرنه موجودیتمان به خطر می‌افتد. ما باید حرف متعالی را كه داریم به گوش همه مردم جهان برسانیم.

خبرگزاری ایسنا: رییس‌جمهوردر پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن اجلاس سران، گفت: برخی با كوته ‌بینی مشكلاتی به وجود می‌آورند كه نمی‌گذارند ما كار انجام دهیم. ما باید به جلوتر از چیزهایی كه هست بیندیشیم وگرنه موجودیتمان به خطر می‌افتد. ما باید حرف متعالی را كه داریم به گوش همه مردم جهان برسانیم.

محمود احمدی نژاد ، با اشاره به پیشرفت های مختلف در عرصه تكنولوژی، به اهمیت ارتباط انسان ها با یكدیگر اشاره كرد و افزود: آنچه محور و مبناست، انسان است و همه چیز در خدمت انسان و تعالی اوست. انسان و حقیقت او در یك بستر و با یك عامل شكوفا می شود كه این بستر، ارتباط با دیگران است و عامل آن، معرفت است.

وی ادامه داد: انسان اصلا برای ارتباط گیری آمده است و اگر ارتباط نباشد، انسان با سایر موجودات یكی است و از سوی دیگر عاملی كه به انسانیت معنا و مفهوم می بخشد، همان معرفت است. هرقدر دایره ارتباطات انسان گسترده تر و معرفت او وسیع تر باشد، انسان شكوفاتر و كمال یافته تر خواهد شد. خداوند انسان را برای ارتباط حداكثری خلق كرده و این ظرفیت را در وجود انسان قرار داده است. تجهیزاتی كه برای ارتباط انسان ها با یكدیگر ساخته می شود نیز برای پاسخ به همین نیاز اساسی است كه در وجود انسان قرار گرفته است.

رییس جمهور با بیان اینكه زمانی ویدئو تبدیل به یك مساله شده بود، گفت: اما امروز ببینید كه ما در كجا قرار گرفته ایم. هر نعمتی ممكن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد. وزارت دفاع یك كشور ممكن است از دانشجویی سوءاستفاده كند اما این بدان معنا نیست كه اصل فرصت و ظرفیت به وجود آمده را نفی كنیم. به طور مثال تكنولوژی هارپ و انرژی اتمی نیز مورد سوءاستفاده قرار می گیرد و حتی از فضای ارتباطات و از سینما و مدرسه نیز سوءاستفاده می شود. اگر اینطور باشد باید همه چیز را تعطیل كنیم.

احمدی نژاد افزود: ما باید در عرصه توسعه ارتباطات، تولید دانش و پایگاه های اطلاعاتی پیشتاز باشیم و تكنولوژی و فناوری را نیز باید بومی كنیم. ما باید به استعداد بومی اعتماد كنیم؛ البته این بدان معنا نیست كه همه چیز را قطع كنیم و واردات نداشته باشیم، نه؛ اما اگر می توانیم خودمان بسازیم كه حتما می توانیم.

وی با تاكید بر اینكه باید از همه ظرفیت های موجود دنیا در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده كنیم، اظهار كرد: ما باید به تعالی بیندیشیم و به جایی برسیم كه انسان آزاد شود و فقط در عبودیت خدا حركت كند.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به پیشرفت های كشور در عرصه ارتباطات گفت: در دولت های نهم و دهم تاكنون ۲۸ میلیون نامه دریافت و ۱۰ میلیون ارتباط با مردم انجام شده است و به طور روزانه پنج هزار و ۵۰۰ ارتباط مردمی برقرار می شود؛ البته نه به این صورت كه صددرصد آنها انجام شده باشد، اما ۷۳ درصد مشكلات مردم برطرف شده و بخشی از آن هم در اختیار ما نیست و مشكلات قضایی یا قانونی است.

رییس جمهور همچنین اظهار كرد: در هفت سال اخیر امید به زندگی در كشور ما به میزان بیش از دو سال بیشتر شده است.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، با اشاره به روز جاده و ایمنی اظهار كرد: سال ۸۴ با شش میلیون خودرو بیش از ۲۷ هزار و ۸۰۰ كشته در تصادفات داشتیم كه به طور متوسط در دهه قبل از آن ۱۰ درصد رشد داشته است، اما در این دولت با استفاده از كنترل الكترونیكی و بودجه خوبی كه به این مساله تخصیص داده شد و نیز با همكاری وزارت راه و نیروی انتظامی، با وجود افزایش تعداد خودروها به ۱۸ میلیون خودرو، تعداد كشته ها به زیر ۲۰ هزار نفر رسیده است.

احمدی نژاد در ادامه ضمن گرامیداشت روز روابط عمومی دستگاه های اجرایی، بر ضرورت ارتباط و اطلاع رسانی صحیح تاكید كرد و گفت: باید خدمات و پیشرفت ها و دستاوردهایی كه ملت داشته است اطلاع رسانی شود؛ البته مشكلات هست و در هر كشوری وجود دارد اما باید از موجودیت و منافع یك ملت دفاع كنیم.

رییس جمهور با اشاره به تلاش برخی رسانه ها برای بزرگ نشان دادن مشكلات كشور خاطرنشان كرد: برخی مسائل را نمی شود گفت. به طور مثال در بحث تحریم ها كه علیه كشورمان صورت گرفته، اقداماتی كه ما انجام می دهیم در یك نبرد لحظه ای و گسترده است. یك تراكنش بانكی كه به نفع ما انجام می شود بلافاصله آنها واكنش نشان می دهند و این به خاطر گستردگی ارتباطات است.

وی در پایان تاكید كرد: باید تلاش كنیم جامعه ای سرشار از عدالت، با اخلاق و زیبا برپا كنیم و این نیازمند كار، تلاش و پافشاری است. ایمان دارم ملت ایران در مقطع تاریخی سرنوشت ساز ماموریتش را به خوبی انجام خواهد داد و جامعه الگو به دست ملت ایران برپا خواهد شد. همه با هم به سوی ایران پرافتخار فردا.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج