۵۲۰۲۹۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ازدواج زیر سن قانونی، چگونه ممکن است؟

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ازدواج افراد با سن پایین‌تر از سن قانونی، تنها با اجازه نامه دادگاه امکان‌پذیر است.

خبرگزاری فارس: احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره ازدواج غیررسمی کودکان، طی سخنانی اظهار داشت: دفاتر ثبت ازدواج از لحاظ اسناد هویتی و تعیین سن به شکل برخط به سیستم ثبت احوال متصل هستند بنابراین نمی‌توانند سن غیرواقعی را در درجه اول برای ثبت ازدواج درج کنند.

وی افزود: از سوی دیگر دفاتر ثبت ازدواج مجاز به ثبت وقایع در سن قانونی هستند و برای غیر از این موارد، افراد متقاضی در دادگاه باید طرح دعوا کرده و به موجب حکم دادگاه متقاضی ثبت ازدواج باشند در حقیقت دفترخانه‌ها موظف به اجرای حکم دادگاه هستند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین تصریح کرد: در گذشته هم بعضا تخلفات برخی دفترخانه ها جهت ثبت ازدواج دختران کمتر از سن قانونی مطرح بود اما طبق بررسی بازرسان سازمان ثبت اسناد و املاک مشخص شد تمامی این افراد با داشتن سنی کمتر از سن قانونی از حکم دادگاه و پزشکی قانونی برای ثبت ازدواج برخوردار بودند.

تویسرکانی ادامه داد: با این حال سازمان ثبت اسناد و املاک آمادگی بررسی این موضوع را در صورت وجود مدعیان دارد، زیرا ثبت ازدواج افراد با سن پایین‌تر از سن قانونی بدون اذن دادگاه اقدامی غیرقانونی است و ما آمادگی برخورد با آن‌ها را داریم.

گفتنی است، برخی از نمایندگان عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مانند محمدعلی پورمختار جندی پیش از ثبت ازدواج در دفاتر به شکل نادرستی خبر داده و گفتند که در این دفاتر سن واقعی دختران ثبت نمی‌شود و سن بالاتر از حد قانونی ثبت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج