adexo3
۵۲۲۳۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دفاع حمید فرخ‌ نژاد از خودش!

نشست نمايش و نقد و بررسي فيلم سينمايي استرداد روز گذشته با حضور حميد فرخ‌نژاد، سياوش چراغي‌پور، علي غفاري، بهرام دهقاني و محسن علي‌اكبري در دانشكده سينما تئاتر دانشگاه هنر برگزار شد.

خبرگزاری فارس: نشست نمايش و نقد و بررسي فيلم سينمايي استرداد روز گذشته با حضور حميد فرخ‌نژاد، سياوش چراغي‌پور، علي غفاري، بهرام دهقاني و محسن علي‌اكبري در دانشكده سينما تئاتر دانشگاه هنر برگزار شد.

پس از پايان نمايش اين فيلم كه با كيفيت بسيار پايين همراه بود، علي غفاري، كارگردان استرداد با انتقاد از نحوه نمايش فيلمش گفت: به عنوان كارگردان فيلم، وقتي فيلم را نگاه كردم بيش از ۵ ثانيه نتوانستم آن را تحمل كنم و تعجب كردم كه چرا بايد دانشجويان سينما تئاتر بهترين فيلم جشنواره فجر را با چنين كيفيت پاييني تماشا كنند.

در ادامه اين نشست غفاري در پاسخ به اين سوال كه چقدر موضوع فيلم واقعي است، گفت: موضوعي كه در اين فيلم به آن پرداخته مي‌شود يك موضوع كاملا واقعي است اگرچه بعد از جشنواره اظهارنظرهاي مختلفي شد كه در استرداد تحريف تاريخ صورت گرفته يا تاريخ به صورت غيرواقعي به تصوير كشيده شده اما به هر حال اين اتفاقي است كه در طول تاريخ معاصر رخ داده است.

دفاع حمید فرخ‌ نژاد از خودش!

كارگردان «استرداد» تاكيد كرد: اصل ماجرا كه بعد از جنگ جهاني دوم ايران مورد تجاوز سه كشور بيگانه قرار گرفته بود آن هم در حالي كه اعلام بي‌طرفي كرده بود و به دليل اشغال خاك ايران توسط متفقين و در نهايت درگير شدن در جنگ از كشورهاي متجاوز درخواست غرامت كرده بود، واقعيت دارد اما بحث‌هاي مختلفي درباره استرداد ۱۱/۵ تن طلاي مطرح شده به كشورمان وجود دارد و برخي مورخان معتقدند طلاها به ايران تحويل داده شد، برخي ديگر معتقدند اصلا طلايي دركار نبود و حتي برخي ديگر از مورخان معتقدند در حال حاضر اين طلاها در بانك مركزي وجود دارد.

علي غفاري نيز درباره انتقادات دانشجويان به فصل پاياني فيلم و اينكه با دوسوم ابتدايي كار همخواني نداشت، گفت: فصل پاياني احتياج به بازنگري داشت و پس از نمايش فيلم در جشنواره فجر، ما به اين موضوع پي برديم و از سوي ديگر زمان كلي فيلم نيز چند دقيقه كوتاه شد اما نسخه‌يي كه امروز براي شما به نمايش درآمد همان نسخه اوليه جشنواره فجر بود و نسخه نهايي نيست چرا كه در نسخه نهايي بسياري از ايرادات فيلم برطرف شده است.

در ادامه اين نشست حميد فرخ‌نژاد كه ديرتر از ساير عوامل خود را به نشست رسانده بود درباره نوع بازي متفاوتش در استرداد به دانشجويان گفت: بازي‌اي كه من در اين فيلم بايد ارائه مي‌دادم با نوع بازي‌اي كه در فيلم‌هاي مدرن بايد ارائه دهم كاملا متفاوت بود و قرار بود بازي من شبيه به ژانر كلاسيك باشد.

وي افزود: جنس بازي من در اين فيلم كاملا متفاوت بود و شما وقتي داريد در فيلمي كلاسيك بازي مي‌كنيد كه متعلق به دهه‌هاي گذشته است و روابط آدم‌ها با معيارهاي دنياي امروز فرق مي‌كند بايد شبيه آنها باشيد.

برنده سيمرغ بهترين بازيگري جشنواره فجر براي استرداد گفت: در فيلم‌هاي دهه‌هاي گذشته نوع ارتباطات و ديالوگ‌‌گويي متفاوت با امروز بود و حتي عشق و عاشقي آنها نيز متفاوت با دنياي امروز بود بنابراين عشق و عاشقي سرهنگ تكين در اين فيلم هم مورد عجيب و غريبي نيست.

فرخ‌نژاد تاكيد كرد: ما داريم فيلمي درباره آدم‌هاي ۵۰ سال قبل مي‌بينيم، من در فيلم‌هاي مدرن زيادي بازي كرده‌ام اما در فيلم بايد به مردي نزديك مي‌شدم كه ۵۰ سال پيش زندگي مي‌كرده است بنابراين جنس بازي من در اين فيلم بايد با جنس بازي گشت ارشاد تفاوت مي‌كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج