۵۲۲۶۷۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
پ

پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

فیلم سینمایی "گشت‌۲" به کارگردانی سعید سهیلی با ۱۵,۷۲۵,۳۹۶,۰۰۰ تومان فروش کلی توانست رکورد فیلم فروشنده را شکسته و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گیرد.

خبرگزای تابناک: «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» با عبور از رکورد «فروشنده» و «گشت ۲» و رسیدن به رقم فروش ۲۰ میلیارد تومان، پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد تا بدین ترتیب، بار دیگر رکورد فروش سینمای ایران به یک اثر انیمیشن تعلق گیرد.

علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم «نهنگ عنبر ۲» گفت: با احتساب فروش شب گذشته، فیلم «نهنگ عنبر سلکشن رویا» با عبور از ۲۰ میلیارد تومان، رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را ثبت کرد. فروش مکانیزه فیلم هم اینک ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که این رقم تمام سالن های سینما را در بر نمی گیرد و ظرف روزهای آتی نیز فروش مکانیزه فیلم از ۲۰ میلیارد عبور می کند. فروش فیلم با احتساب سالن هایی که به سیستم مکانیزه مجهز نیستند تا شب گذشته به ۲۰ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان رسید. که رقم فروش سینمای ایران با این رقم جابجا شد و متعلق به فیلم «سامان مقدم» است.
پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران گفت: امیدوارم در همین امسال و با استقبال مخاطبان دیگر آثار سینمایی بتواند این رقم فروش را جابجا کرده و رکورد تاریخ فروش سینمای ایران را از آن خود کنند، زیرا سینمای ایران پتانسیل خوبی برای اقبال مخاطبان دارد و امیدوارم بتوانیم شاهد فیلم های پرفروش در ماه های باقی مانده سال باشیم و بیشترین مخاطب را به سالن سینما بکشانیم.

«نهنگ عنبر، سلکشن رویا»، اصلی ترین امید اکران دوم نوروزی بود که انتظار می رفت، فروش اندک در اکران نخست نوروزی را جبران کند. قسمت اول «نهنگ عنبر» که با تحریم حوزه هنری در شمار محدودی از سینماها در اردیبهشت ۱۳۹۴ اکران شد، بیش از هفت میلیارد تومان فروش داشت و به پدیده سال تبدیل شد و با همین نسبت، «تابناک» پیش بینی کرد در صورت اکران نوروزی قسمت دوم این فیلم، شاهد فروش دست کم ۲۰ میلیارد تومانی این فیلم سینمایی ـ تا پایان زمان اکران ـ باشیم.

«نهنگ عنبر ۲» در نهایت با ممیزی های فراوان دوره حیدریان در سازمان سینمایی اکران شد و سامان مقدم در اکران خصوصی «نهنگ عنبر۲» نیز به صراحت در این زمینه موضع گیری داشته و گفته است: «چیزی که امروز می‌بینید، لاشه فیلم ماست و خود آن چیزی نیست که می‌بینید... فیلم «نهنگ عنبر ۲» بسیار فیلم سختی بود. امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید.» البته مقدم به میزان دقایق و سکانس‌های حذف شده از دومین قسمت از فیلم «نهنگ عنبر» اشاره نکرد، اما به نظر می رسد سازمان سینمایی، حجم بالایی از دقایق و سکانس های حساس این فیلم سینمایی را سانسور کرده که باعث اعتراض مقدم شده است.

«نهنگ عنبر» روایت زندگیِ ارژنگ صنوبر (رضا عطاران)، مردی پنجاه ساله، در زندگی‌اش دچار تجربه‌های متفاوت و سخت عاشقانه‌ای می‌شود و فیلم بازگوکننده آن ماجراهاست. او که از کودکی رؤیا (مهناز افشار) را دوست داشته، به دلایلی نمی‌تواند با او ازدواج کند و رویا با توجه به محدودیت‌های اجتماعی دهه شصت، به همراه خانواده‌اش راهی آمریکا می‌شود.

ارژنگ که هرگز رؤیا را فراموش نکرده، دست به کارهای عجیب و غریبی می‌زند و در مقاطع مختلفی باز با رؤیا روبه‌رو می‌شود. اما هر بار ناکام می‌ماند. او که حالا در دهه پنجم زندگی اش ثروتمند شده، دردمندانه و مصرانه از رؤیا می‌خواهد در ایران بماند و با او زندگی کند. این داستان ادامه می‌یابد و می‌توان همه ماجرا را از منظری دیگر تماشا کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      پیروزی بی هنری(گشت2) بر هنر (فروشنده)و بی فرهنگی بر فرهنگ رو خدمت همه عزیزانی که به دیدن فیلم گشت2 شتافتند تبریک میگم!!!

    • رضا باتوانی

      با سلام از زحمات شما
      من اخبار و مطالب سایت شما را بصورت مستمر مطالعه میکنم.
      نظری در مورد اعلام آمار سینمایی داشتم.
      در مورد اعلام رکورد فروش سینمایی فیلم ها، اگر امکان دارد رکورد را براساس تعداد بیننده در سینما اعلام بفرمایید. البته از آنجا که این آمار از طرف شما صادر نمیشود خواهشمند است این مطالبه را از طرف بیننده اخبار از ارائه کنندگان درخواست نمایید. همانطور که مستحضر هستید ارائه تعداد بیننده به عنوان رکورد، مقایسه بهتری را در اختیار جامعه قرار میدهد. برای مثال فیلمی که سال قبل اکران شده هر بلیط را ارزانتر فروخته و حتی ممکن است که تعداد بیننده بیشتری نسبت به فیلمی ک امسال اکران شده داشته باشد ولی براساس مقایسه فروش ریالی در رتبه دوم قرار گیرد.
      باتجدید احترام
      باتوانی

    • بدون نام

      فراستی کجایی دقیقا کجایی؟؟؟؟؟؟

    • دنیا

      تبریک به آقای سهیلی

    • elmo

      این نشون میده مردم ما دلشون شادی و خنده میخواد حتی برای دوساعتم که شده.
      منکه دیدم و کلی باهاش خندیدم

    • بدون نام

      اخه فروشنده هم شد فیلم؟! دست اقای سهیلی درد نکنه

    • زهی خیال باطل

      به نظر من هنوز فروشنده پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است چرا که قیمت بلیط این فیلم در مقایسه با فیلم فروشنده بیشتر هست.

    • بدون نام

      واقعا عالی بود
      مردم دوست دارن بخندن .من نمیدونم چرا بعضیا با خندیدن مشکل دارن؟!!!

    • معین

      ابد و یک روز واقعا کیفیت داشت ولی فروشنده ...

    • سیمین اصل

      دوستان مقایسه نکنین لطفا. دو فیلم در دو ژانر کاملا متفاوت ساخته شدن.
      فروشنده تنها در سه روز اول اکرانش یک میلیارد فروخت و این یک رکورد بود. بدون احتساب فروش خارجی در رده پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود که تا این لحظه تنها با اختلاف 10 میلیون گشت 2 جلو افتاده.( البته از این بابت هم خوشحالم )
      فروش جهانی فروشنده بیش از 10 میلیون دلار یعنی چیزی حدود 38 میلیارد تومن بوده. یعنی در مجموع فروش داخلی و خارجی فروشنده در حدود 54 میلیارد تومن هست.

    • بدون نام

      همون چیزی که سینماگران میترسیدن اتفاق افتاد ، اونم اینکه یه فیلم کمدی بشه پر فروش ترین فیلم کشور

    • ریبوار

      تبریک به اقای سهیلی

    • احمد

      درسینمای ایران مد شده اخراجی هاج 1 - 2 -3 گشت 1 - 2 نهنگ عنبر 1 -2 همشون چرت و پرت بودن و اصلا محتوا نداشتن.

    • اسماعیل

      اینکه ۷ تا از ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران فیلم های کمدی هستند شکست سینمای ایران را نشون میده.فیلم کمدی به هیچ عنوان ژانر بدی نیست.اما نوع کمدی ای که در ایران ساخته میشه بسیار سطح پایینه فیلم هایی مثل گشت ارشاد ،نهنگ عنبر،خوب بد جلف ،من سالوادور نیستم و....این فیلم ها حتی در سایت های معتبری مثل imdb به نمره ی ۵ هم نمی رسند.

    • بدون نام

      دتلانلگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج