۶۴۳۱۷۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

فیلم پر فروش سال‌های ۹۳ تا ۹۶ به تفکیک آمار

طبق گزارش آماری معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حد فاصل سال‌های ۹۳ تا ۹۶ مجموعا ۱۱ فیلم به فروش بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان دست یافته‌اند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی سمعی و بصری: نکته قابل توجه در جدول ۱۱ فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران که به فروشی بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان دست یافتند این است که سه فیلم صدرنشین این جدول همگی در سال ۹۶ اکران شده‌اند و مجموعا از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۴ فیلم توانسته‌اند به فروشی بیش از ۱۰ میلیارد تومان در گیشه دست پیدا کنند.

طبق گزارش تحلیلی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی «نهنگ عنبر 2»،«گشت2»،«خوب ، بد ،جلف»،«فروشنده»،«محمد رسول الله(ص)»،«من سالوادور نیستم»،«سلام بمبئی»،«پنجاه کیلو آلبالو»،«ابد و یک روز»،«بارکد» و «اکسیدان» 11 فیلم سینمایی هستند که موفق به فروشی بیش از 10 میلیارد تومان در گیشه شده‌اند که موضوع 7 فیلم کمدی، 1 فیلم مضمون تاریخی و دینی و 2 فیلم نیز از مضمونی اجتماعی برخوردار هستند.

فیلم «نهنگ عنبر 2» به کارگردانی و تهیه کنندگی سامان مقدم با 20 میلیارد و 941 میلیون تومان لقب پر فروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده است و پس از آن فیلم «گشت 2» ساخته سعید سهیلی با مجموع فروش 19 میلیارد و 781میلیون تومان و «خوب بد جلف» ساخته پیمان قاسم خانی با مجموع فروش 16 میلیارد و 288 میلیون تومان در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین از مجموع 11 فیلم عنوان فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران، 6 فیلم را شرکت فیلمیران پخش کرده و هدایت فیلم و رسانه فیلمسازان مولود هر کدام دو عنوان و شرکت پخش نورتابان پخش 1 عنوان فیلم را بر عهده داشته‌اند.
فیلم پر فروش سال‌های 93 تا 96 به تفکیک آمار

فیلم پر فروش سال‌های 93 تا 96 به تفکیک آمار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنظرم آمار فروش باید براساس فروش تعدادی بلیط باشه نه آمار تومنی.....اون موقع وضعیت بهتر مشخص میشه ......اون وقت میشه فهمید واقعا فلان فیلم فیلم پرفروش تاریخ سینما بوده یا نه ‌‌‌...‌‌مگه ما میدونیم فلان فیلم معروف دهه پنجاه که جلوی سینماهاش صف چند متری بوده با بلیط ۱۵ ریالی و دو تومنی به نسبت حالا فروش تعدادی و تعداد بیننده هاش بیشتر بوده یا نه؟؟؟؟لطفا آمارها کارشناسانه باشن نه گول زننده ‌.....التماس تفکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج