adexo3
۵۲۴۵۳۵
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

لاله افتخاری: جناب روحانی، مردم آگاه هستند

مردم آگاه هستند، آقای روحانی در مناظرات گفتند که ما برای ازدواج به جوانان وام ده میلیونی اعطا می‌کنیم که این صحبت ایشان در حالی است که صوت و تصویر لحظه تصویب این طرح در مجلس و مخالفت شدید نماینده دولت با این طرح سازنده موجود است

صبح نو: رفتار و گفتار رییس جمهور دولت یازدهم در ماه‌های اخیر نزدیک به انتخابات به گونه‌ای بوده است که نه تنها باعث ایجاد رضایت مردم از دولت نشده است بلکه این شبهه را در ذهن مردم ایجاد می‌کند که آیا دولت در این چهار سال به فکر مردم نبوده و امروز در ماه‌های اخیر و برای جلب رضایت مردم برای اعتماد دوباره به دولت یازدهم دست به این اقدامات زده است؟
برای پاسخ به این شبهات و روشن شدن هر چه بیشتر موضوع گفت‌وگویی داشتیم با خانم دکتر لاله افتخاری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تحلیل شما از تشکیل جبهه سیاسی به پشتوانه حجت الاسلام ناطق‌نوری و حمایت‌های مکرر رییس و نمایندگان مجلس از حجت الاسلام روحانی چیست؟
در کل، اینکه هر کسی به صحنه بیاید خیلی خوب است و نشان دهنده آزاداندیشی جامعه است ولی اصولگرایی یکی است و تندرو یا معتدل ندارد. نمی‌دانم هدف برخی اشخاص از اضافه کردن این پسوندها به آن چیست و باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه حرکتی خواهند کرد. اصولگرایی در اصل همان چهار شاخصی را که رهبری دارند شامل می‌شود و هر کسی اگر روی آن ریل حرکت کند، اصولگراست و اگر کسی بخواهد به این دسته‌بندی اضافه کند، درست نیست و بهتر است از نام‌های دیگر استفاده کنند؛ مخصوصاً در این برهه زمانی که همه اصولگرایان تحت یک پرچم به نام جبهه مردمی نیروهای انقلاب قرار گرفته‌اند. این پرچم آن‌قدر گسترش دارد که تمام دوستانی را که به ارزش‌های انقلاب، ولایت فقیه، قانون اساسی و راه امام ؟ره؟ پایبندند تحت لوای خود بگیرد. بهتر است همه با هم حرکتی همسو داشته باشیم تا بتوانیم با کسانی که با انقلاب اسلامی و نظام، زاویه و مشکل دارند مقابله کنیم و باید منسجم شویم تا بتوانیم علیه جریانات و دیدگاه‌هایی که علیه نظام و بیان‌گذار آن و همچنین شهدا عمل می‌کنند، بایستیم.

در زمانی که اصولگرایان همگی جبهه واحدی شده‌اند، آیا حضور اشخاصی تحت عنوان اصولگرایان معتدل باعث ایجاد خطر می‌شود؟
باید ببینیم عملکرد و علت موجبه آن‌ها چیست؛ شاید هدف آنها جذب افرادی است که به هر دلیلی به نیروهای انقلاب نپیوسته‌اند که در حقیقت این خود می‌تواند کانالی باشد برای جذب بقیه دوستان که به جبهه انقلاب نپیوسته‌اند تا در نهایت جمع نیروهای انقلاب کامل شود که این عملی ارزشمند است ولی اگر خدایی ناکرده باعث تضعیف حرکت نیروهای انقلاب شود، در شرایط فعلی کشور به هیچ وجه درست و پسندیده نیست و حتماً خلاف مصالح انقلاب نیز هست.
حال وقتی نمایندگانی که با لیست امید وارد مجلس شده‌اند نیز از آنها حمایت کنند، این احتمال به وجود می‌آید که آنها از لیستشان ناامید شده‌اند چون اگر غیر از این بود، تحت لوای لیست خودشان ورود می‌کردند نه تحت عنوان‌هایی که برای آنان نیست.
تحلیل شما از مواضع رییس جمهور در سفرهای استانی چیست؟
مردم ما بسیار آگاه هستند ولی جناب رییس جمهور بهتر است کمی اطلاعاتشان را درست به مردم تحویل دهند چه در مناظرات و چه در سخنرانی‌ها. اگر سفرهای استانی بیشتر شده است مردم باید ببینند که از چه امکاناتی برای این سفرها استفاده می‌شود؛ مثل هواپیمای رییس جمهور و درکل، تمام هزینه این سفرها از کجا تأمین می‌شود. اگر سفر رییس جمهور طبق برنامه است که می‌توانند آنها را به بعد از انتخابات منتقل کنند. سؤال ما اینجاست که آیا این کارها در پی همان رسالت پست ریاست جمهوری اوست که باید با قبل آن هماهنگ باشد. در جای دیگری دولت مستقیم و خارج از روال کمیته امداد، به مردم کمک رسانی کرده که این هم حرکتی انتخاباتی است چون اگر واقعاً قصد کمک داشتند چرا آن همه سیب زمینی را امحا کردند و به دست محرومان نرساندند؟ معوقات ایثارگران را نزدیک انتخابات واریز می‌کنند. خاطرم هست که دولت در ابتدا اعلام کرد که خزانه خالی است، پس چطور این پول‌ها را نزدیک انتخابات رو می‌کنند و به مردم می‌دهند. اگر بودجه بوده که پس چرا امروز می‌دهند؟ کلیدشان در این چهار سال هیچ دری را باز نمی‌کرد، چطور امروز مشکلات مردم را حل می‌کند. مردم دیگر فهمیده‌اند که این کارها برای انتخابات است و دروغی بیش نیست.

مناظره را چطور دیدید و ارزیابی شما از مناظرات بعدی چیست؟
از نامزدها انتظار می‌رود که واقعیت را به مردم بگویند و نباید آن جوابی را که از قبل آماده کرده‌اند بگویند و از موضوع خارج شوند. تمام جهان در حال نظاره کردن به مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری کشور ماست. مردم آگاه هستند، آقای روحانی در مناظرات گفتند که ما برای ازدواج به جوانان وام ده میلیونی اعطا می‌کنیم که این صحبت ایشان در حالی است که صوت و تصویر لحظه تصویب این طرح در مجلس و مخالفت شدید نماینده دولت با این طرح سازنده موجود است و حتی به عنوان مخالف این طرح در مجلس نیز صحبت کردند ولی آقای مصباحی مقدم که طراح اصلی این موضوع بود، در عین مخالفت نماینده دولت، طرح را تصویب کردند. سند این سخن در آرشیو مجلس موجود است و نمی‌توانند مثل سایت ریاست جمهوری آن را نیز تکذیب کنند ولی ایشان می‌گویند که این اقدام توسط دولت یازدهم انجام شده که این سخن در مقام روحانیت از ایشان جای تعجب دارد. دولت باید به مردم احترام گذاشته و اطلاعات دقیق در اختیار آنها بگذارد.
در جای دیگری آقای جهانگیری گفتند که ما از نخبگان حمایت کردیم که این نیز اشتباه است. من در زمانی که نماینده مجلس بودم به دلیل اتمام زمان قانون ثبت اختراع، طرحی را آماده کردم تا حمایتی باشد از نخبگان برای ثبت اختراعاتشان، ولی آقای انصاری از اعلام طرح من جلوگیری کرد و گفت که لایحه‌ای را ارائه خواهیم داد و آن نیز ارائه نشد و دولت تنها به ارائه لایحه مالکیت معنوی بسنده کرد. این‌ها در مورد دولت الکترونیک هم اشتباه می‌گویند، چرا که این کار در زمان دولت دهم صورت گرفته است.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی تا ۱۴۹۰و جهانگیری ۱۴۰۴

    • بدون نام

      خانم افتخاری زمان تو و احمدی نژادت خیلی وقته تموم شده. ان وقتها که تو مقامهای مختلف بودی یادته هیچ کاری برا مردم نکردی

    • بدون نام

      قصد رسانه ها از برجسته کردن این همه آدم بیسواد چیه؟ کاملا مشخصه که ایشون اصلا سواد سیاسی نداره

    • لیلا

      ایشون همون خانمی نیست که توسط مردم رد صلاحیت شد؟

    • علی

      اولا بله مردم آگاه شده اند و به جریان جنگ طلب و غیرمردمی رای نمی‌دهند
      دوما زمان ریس جمهور قبلی همه ی شما ساکت بودید یا تشویق می‌کردید حالا زبون باز کردید چرا؟
      از آخرتتون بترسید دنیا که مال شما بود جوانی و اعصاب ما که مال شما بود و رانت و.پارتی و قدرت که مال شماست تریبون و ت که مال شماست ولی قطعا آخرت دیگه مال شما نخواهد بود

    • حسین

      خانم افتخاری ممکن است بفرمایید شما تا حال چه اقدامی برای مردم کردید

    • منوچهر شمسی

      اگه واقعا نظرت اینه پس چرا این همه حرف بدون پایه تحویل ما میدی

    • بدون نام

      چیه همتون ناراحت شدید حرف حق تلخه درود بر اصولگرایان

    • بدون نام

      بله مردم آگاه هستند و به شما و طیف شما دیگر بهایی نخواهند داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج