adexo3
۵۲۷۵۶۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

کنایه صبح نو: ستاد و سیمای روحانی!

این انتخابات هم به پایان می‌رسد و یک نفر به عنوان رییس جمهور انتخاب می‌شود اما خوب است که شرایط سازمان صدا و سیما جوری شود که لااقل به دلایلی مثل مساله مالی، مجبور به تساهل با یک طرف نشود و نکند که این روند، رسانه رسمی نظام را از مدار عدالت خارج کند. مگر نه این که ادعای دیروز آقایان درمورد حمایت صداوسیما از دولت قبل، گوش فلک را کر کرده بود؟ انگار مرگ حق است ولی فقط برای همسایه!

صبح نو از روزنامه های نزدیک به جریان قالیباف نوشت: نوشت: صدا وسیما به عنوان موثرترین رسانه رسمی در کشور، در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نقش مهمی درآگاه‌سازی مردم دارد. ظاهراً حواشی عملکرد سازمان صدا و سیما در روزهای منتهی به انتخابات تمامی ندارد و با نزدیک شدن به روز رأی‌گیری، خواسته یا ناخواسته رفتار این سازمان شائبه حمایت از یک کاندیدای خاص را در ذهن پدید می‌آورد.

از ابتدای کار دولت تدبیر و امید، عدم همکاری پاستور با جام جم کار را به جایی رساند که رسانه ملی وارد بحران جدی مالی و بسیاری از پروژه‌هایش متوقف شود. این اختلافات به جایی رسید که رییس وقت رسانه ملی از سمت خود استعفا و دکترعلی عسگری جایگزین وی شد. با روی کار آمدن مدیر جدید صدا و سیما، زمزمه‌های هماهنگی بیشتر دو نهاد به گوش رسید و در مقاطعی فیتیله برنامه‌های انتقادی مثل «ثریا» پایین کشیده شد تا لبخند رضایت به لبان دولتمردان تدبیر و امید بیاید و از این گیر و دار اوضاع بودجه‌ای سازمان هم کمی بهترشود. به مرور، روابط دو طرف کمی متعادل شد ولی همچنان رییس جمهور در جلسات مختلف عمومی به انتقادهای جدی از این سازمان مبادرت می‌کرد و آتش توپخانه طرفداران دولت در رسانه‌ها و فضای مجازی هم افزایش می‌یافت؛ فشارهای همزمان دولت و عقبه رسانه‌ای آن، با نزدیک شدن به ایام انتخابات روز به روز بیشتر می‌شد.

لبخند رسانه ملی به دولت
افزایش چشم گیر پوشش فعالیت‌های دولت به قدری شد که جزئی ترین اقدامات دولت هم توسط تلویزیون به صورت زنده پخش می‌شد و این رویه تعجب برانگیز با این بهانه که فعالیت‌های دولت رسمی جمهوری اسلامی باید پوشش داده شود توجیه می‌شد.
پس از مشخص شدن کاندیداهای ریاست جمهوری و با توجه به قانون انتخابات درمورد لزوم ایجاد فرصت برابر تبلیغاتی به نامزدهای مختلف، این انتظار می‌رفت که عدالت رسانه‌ای توسط صدا و سیما صورت بپذیرد و عرفا و قانونا تمام شش نامزد به یک چشم دیده شوند؛ اما رویه دو ماه قبل از ایام انتخابات دوباره پیگیری شد و به بهانه‌های مختلف، سفرها و سخنرانی‌های آقای روحانی به صورت زنده از تلویزیون پخش شد. بازهم همان بهانه قبلی و این که باید سخنرانی‌های رییس جمهور مستقر پخش شود.بله، باید پخش شود ولی مشروط به آن که تبلیغاتی نباشد. این رویه در روزهای ابتدایی تبلیغات کاندیداها منجر به نامه‌های اعتراض آمیز برخی از نامزدها به صدا و سیما شد.

مستندها و مناظره‌های دست خورده
مستند تبلیغاتی یکی از کاندیداها حاوی مبارزه با مفاسد اقتصادی و بخش‌هایی از دادگاه آقای کرباسچی، شهردار وقت تهران بود که منجر به محکومیت وی شد. تصاویر این دادگاه که در زمان خود از تلویزیون پخش شده بود، بدون دلیل خاصی از مستند حذف می‌شود و در نمونه بعدی، برخی از جملات کاندیدای دیگر از برنامه ضبط شده با دوربین سانسور می‌شود.
جالب است در شرایطی که آتش صداوسیما پر برنامه‌های کاندیداهای مختلف را می‌گیرد، آقای جهانگیری در برنامه با دوربین خود، هرآنچه می‌خواهد و از هرآن که می‌خواهد، می‌گوید و از سانسور خبری نیست!
در اولین مناظره، در پاسخ به ادعای یکی از کاندیداها، آقای روحانی وی را دروغ گو خطاب می‌کند و نامزد مقابل، از تلویزیون تقاضای فرصت ارائه مدرک و اثبات حرف خود را می‌کند ولی راه به جایی نمی‌برد.
یکی دیگر از نکات قابل توجه مناظره‌ها و برنامه‌های آقای روحانی و کاندیدای پوششی وی، ارائه اتهامات سنگین به دولت قبل است؛ درصورتی که طبق قانون انتخابات اگر اتهامی به شخص حقیقی یا حقوقی وارد شود، باید فرصت دفاع به آن داده شود؛ فرصتی که تا این لحظه پیش نیامده و همچنان دولتمردان مشغول اتهام زنی به مسوولان قبلی‌اند.
رفیق بی کلک تلویزیون؛ البته بعد از اسحاق!
انگار رفاقت دولت و تلویزیون به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود و به قول کاندیدای پوششی، رسانه‌ای که از دولت بودجه‌اش را می‌گیرد، نباید از آن انتقاد کند!
برنامه «جوان ایرانی سلام» از رادیو جوان برای آقای روحانی سنگ تمام می‌گذارد و به رقبای انتخاباتی وی تا می‌تواند متلک می‌اندازد و دیدگاه‌ها و برنامه‌های آن‌ها را به سخره می‌کشد. حادثه تلخ معدن در گلستان رخ می‌دهد و منجر به جان باختن تعداد زیادی از کارگران مظلوم آن می‌شود؛ بنا بر رسالت رسانه‌ای توقع پوشش کامل و زنده این حادثه می‌رود ولی تلویزیون ترجیح می‌دهد که به سرعت از آن عبور کند و حتی برنامه‌هایی مثل «خندوانه» را هم به روال معمول پخش می‌کند. در ابتدای پخش آن هم آقای رامبدجوان می‌گوید صلاح مدیران این بوده که خندوانه پخش شود! مقایسه کنید با اوضاع تلویزیون در ایام حادثه تلخ پلاسکو و پوشش آن.
بالاخره و پس از گذشت چند روز از حادثه تلخ معدن، آقای روحانی به محل می‌رود و تلویزیون هم سخنرانی وی را به صورت زنده پوشش می‌دهد، البته اعتراضات بی سابقه خانواده‌های معدن‌چیان قربانی را پس از آن سانسور می‌کند.
اما در آخرین اتفاق عجیب و تعجب برانگیز، وقتی سخنرانی سخنگوی قوه قضاییه طبق معمول در حال پخش از تلویزیون است و آقای اژه‌ای به موضوع جنجالی واردات لباس توسط دختر وزیر می‌رسد، پس از تأیید خلاف صورت گرفته و در زمانی که مشغول تشریح جزییات خبر است، ناگهان و به صورت خودجوش پخش صحبت‌های وی قطع می‌شود!
به هرحال، این انتخابات هم به پایان می‌رسد و یک نفر به عنوان رییس جمهور انتخاب می‌شود اما خوب است که شرایط سازمان صدا و سیما جوری شود که لااقل به دلایلی مثل مساله مالی، مجبور به تساهل با یک طرف نشود و نکند که این روند، رسانه رسمی نظام را از مدار عدالت خارج کند. مگر نه این که ادعای دیروز آقایان درمورد حمایت صداوسیما از دولت قبل، گوش فلک را کر کرده بود؟ انگار مرگ حق است ولی فقط برای همسایه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای با راه اندازی سایت غیر قانونی مرتکب تخلفی سنگین شده است و نشان داد که هیچ ابائی از سرپیچی به قوانین ندارد. توقع مردم از شورای نگهبان این است که در همین مقطع ایشان را ردصلاحیت کنند

    • بدون نام

      حالامیفهمیم معنی رسانه میلی چیه؟؟

    • بدون نام

      ستادآقای روحانی وجهانگیری

    • ali

      رسانه ملی نیست ک رسانه دولتیه:-|

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج