adexo3
۵۲۸۱۶۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آیت الله جوادی آملی حامی رئیسی نیست

آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله امینی، آیت‌الله محمدعلی فیض گیلانی (لاهیجی) و آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی حمایت خود از ابراهیم رئیسی را تکذیب کردند. در حالی که کانال‌های تلگرامی حامی رئیسی با انتشار فهرستی ۲۶ نفره مدعی شده بودند اکثریت اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حامی وی هستند، دیروز اعضای این تشکل با صدور اطلاعیه‌ها و موضعگیری جداگانه، ادعای جانبداری‌شان از تولیت آستان قدس رضوی را تکذیب کردند.

روزنامه ایران: جامعه روحانیت مبارز از سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام حمایت کرد.
متن اطلاعیه جامعه روحانیت مبارز به شرح زیر است: «با توجه به بیانیه جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم در حمایت از جناب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری دوره دوازدهم، بدین‌وسیله مصوبه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در حمایت از ایشان یعنی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اعلام می‌شود.»

آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله امینی، آیت‌الله محمدعلی فیض گیلانی (لاهیجی) و آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی حمایت خود از ابراهیم رئیسی را تکذیب کردند. در حالی که کانال‌های تلگرامی حامی رئیسی با انتشار فهرستی 26 نفره مدعی شده بودند اکثریت اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حامی وی هستند، دیروز اعضای این تشکل با صدور اطلاعیه‌ها و موضعگیری جداگانه، ادعای جانبداری‌شان از تولیت آستان قدس رضوی را تکذیب کردند. در خلال این موضعگیری‌ها، آیت‌الله محمدعلی فیض گیلانی (لاهیجی) خبر داد که این تشکل در حمایت از رئیسی رأی‌گیری نکرده است و اطلاعیه‌اش در پشتیبانی وی، مقرون به واقعیت نیست.
وی در اطلاعیه خود با اشاره به بیانیه حمایتی جامعه اسلامی مدرسین حوزه علمیه قم از رئیسی نوشت: آنچه به عنوان اطلاعیه‌ شورای عالی جامعه مدرسین منتشر شده و مدعی رأی اکثریت قاطع حاضران در حمایت از یک کاندیدای مشخص است، با دقت و امانتداری تنظیم و منتشر نشده و دقیق و قرین به واقع نیست. آیت‌الله فیض گیلانی ادامه داد: در اطلاعیه مذکور آمده که «پس از برگزاری جلسات متعدد و ارتباط با علمای اعلام و هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف و رعایت همه جوانب و معیارها و ارائه گزارش‌ها در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرانجام موضوع در جلسه روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ مطرح و با اکثریت قاطع آرای حاضران حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدابراهیم رئیسی به عنوان نامزد اصلح شناخته شد که به شما ملت همیشه در صحنه نیز معرفی می‌شود»؛ لیکن واقع امر این است که در جلسه مذکور درخصوص کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری پیش رو، بحث و تبادل‌ نظر صورت گرفت، اما رأی‌گیری برای حمایت از کاندیداها مطرح نبود.
لذا اینجانب به عنوان یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که شکل‌گیری و تداوم آن محصول مجاهدت و کوشش علمای سلف صالح است، ضمن دعوت از ملت شریف و مؤمن ایران به حضور پرشور در صحنه‌ انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح بر اساس واقع‌بینی، صداقت و حکمت در بیان برنامه‌های انتخاباتی و تدبیر در اداره آینده مملکت اسلامی، آنچه در اطلاعیه‌ مذکور بدان شرح آمده را دقیق و قرین با واقع نمی‌دانم.
آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه سال‌هاست در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شرکت نمی‌کنم، به ایرنا گفت: حمایت من از یک نامزد انتخاباتی در آن جلسه دروغ بوده و در این خصوص هم چیزی را در حمایت از کسی امضا نکرده‌ام. وی با طرح این سؤال که «چرا باید این گونه باشد؛ در جلسه‌ای که بنده نبودم اسم من را هم منتشر و بگویند فلانی از فلان کاندیدا حمایت کرده است؟» ادامه داد: از آقایان دیگر (برخی اعضای جامعه مدرسین) هم سؤال کردم گفتند در جلسه جامعه مدرسین نبودند؛ من تعجب می‌کنم آیا آقایان به بهشت و جهنم و عذاب و قیامت باور دارند؟ متعجب هستم.
من که در جریان کار نبودم ولی اسامی بنده و برخی آقایان را در حمایت از کاندیدایی نوشتند؛ این کارها چه معنا دارد. آیت‌الله مسعودی خمینی همچنین با انتقاد شدید از برخی نامزدها در مناظره‌های انتخاباتی گفت: هر کس می‌تواند به کشور خدمت کند چه لزومی دارد که این خدمت در سطح بالا باشد؟ آقای روحانی چهار سال رئیس جمهوری کشور بوده و تجربه کسب کرده است و بخشی از تجربه‌های وی هم عملی شده، حالا چه لزومی دارد به ایشان بگوییم شما بروید تا ما بیاییم دوباره چهار سال تجربه کسب کنیم. آیت‌الله مسعودی خمینی گفت: اینکه کسی رئیس جمهوری را تجربه نکرده و نمی‌داند چه خبر است باید چهار سال بگذرد تا بداند که چه کاری باید انجام دهد که با این روند به طور حتم کشور عقب می‌ماند.فرزند آیت‌الله ابراهیم امینی، عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفت: آیت‌الله امینی در مورد حمایت از نامزد خاصی در انتخابات ریاست جمهوری هنوز اعلام موضع نکرده است.
سعید امینی تصریح کرد: به تازگی لیستی تحت عنوان حمایت اعضای جامعه مدرسین از یک نامزد در انتخابات پیش رو در فضای مجازی ارائه شده که نام آیت‌الله امینی در آن بود که مورد تأیید نیست. وی ادامه داد: آیت‌الله امینی خود از بنیانگذاران جامعه مدرسین بوده ولی هم اکنون عضو این جامعه نیستند و در جلسات آن شرکت نمی‌کنند.دفتر آیت‌الله جوادی آملی هم با صدور اطلاعیه‌ای، حمایت از یک کاندیدای انتخاباتی را تکذیب کرد.
این اطلاعیه تأکید کرد: به اطلاع عموم مردم متدین و فهیم می‌رساند حضرت آیت‌الله جوادى آملى (مد ظله العالی) ضمن دعوت از آحاد ملت بزرگ ایران برای حضور پرشور، حماسی و عاقلانه در انتخابات پیشِ‌رو، درخصوص هیچ یک از کاندیداهای محترم انتخاباتی اظهار نظری نداشته و ندارند. دفتر آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: همچنین بدین‌وسیله اعلام مى‌دارد معظم‌له با توجه به مشغله‌های علمی گسترده، سالیان متمادى است که در «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» عضویت نداشته و در جلسات آن شرکت نمی‌کنند، لذا هرگونه صدور اطلاعیه مبنی بر حمایت ایشان از کاندیدای خاص مورد تأیید نمی‌باشد.
اگر چه برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌های حامی سید ابراهیم رئیسی تلاش کردند حداقل تکذیبیه دفتر آیت‌الله جوادی آملی را به «ادعای حمایت وی از حسن روحانی» منتسب کنند، اما توضیحات و اطلاعیه اعضای فعلی و پیشین «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»، راه را بر این ادعا بست. تشکلی که 12 اردیبهشت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم براساس تکلیف شرعی و وظایف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و طبق دوره‌های گذشته موضوع را در دستور کار کمیسیون سیاسی این نهاد مقدس قرار داد و پس از برگزاری جلسات متعدد و ارتباط با علمای اعلام و هم‌اندیشی با گرو‌ه‌های مختلف و رعایت همه جوانب و معیارها، و ارائه گزارشات در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سرانجام موضوع در جلسه روز جمعه مورخ 8/2/1396 مطرح و با اکثریت قاطع آرای حاضرین حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی «دامت توفیقاته» به عنوان نامزد اصلح شناخته شد، که به شما ملت همیشه در صحنه نیز معرفی می‌گردد.»
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از تشکل‌های روحانی است که در ادوار گذشته به همراه جامعه روحانیت مبارز محور فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان به شمار می‌آمد. این تشکل که تحت مدیریت آیت‌الله محمدیزدی قرار دارد، این بار قبل از جامعه روحانیت مبارز درباره کاندیدای تحت حمایتش موضعگیری کرد. اما آن گونه که از ظواهر امر برمی‌آید، این حمایت اکثریت مطلق این تشکل نبوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی صد در صد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج