۵۲۸۵۹۱
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

در مناظره آخر چه خواهد شد؟

مهدی پازوکی کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص مسائلی که ممکن است در مناظره اقتصادی روز جمعه میان کاندیداها مطرح شود، اظهار کرد: به نظر من روز جمعه آقایان روحانی و جهانگیری باید واقعیت‌های اقتصادی را برای مردم بازگو کنند و اعلام کنند طی این چهار سال چه کسانی برای استفاده از رانتی که دولت مانع آن شده بود، قوه مجریه را تحت فشار گذاشته است.

فرارو: مهدی پازوکی کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص مسائلی که ممکن است در مناظره اقتصادی روز جمعه میان کاندیداها مطرح شود، اظهار کرد: به نظر من روز جمعه آقایان روحانی و جهانگیری باید واقعیت‌های اقتصادی را برای مردم بازگو کنند و اعلام کنند طی این چهار سال چه کسانی برای استفاده از رانتی که دولت مانع آن شده بود، قوه مجریه را تحت فشار گذاشته است.

او ادامه داد: دولت طی این چهارسال خط قرمز خود را فساد قرار داده بود و تاکید داشته که هر فردی که فسادی انجام داده است از دولت خارج شود. بنابراین لازم است که آقای روحانی یا آقای جهانگیری از پشت پرده فسادهایی که طی یک دهه گذشته انجام شده، صحبت کنند و مردم را در جریان آنها قرار دهند.

این اقتصاددان تاکید کرد: به عقیده من درست است که انتقادهایی به اقدام‌های دولت طی این چهار سال در حوزه اقتصادی مطرح است اما این به معنی عملکرد ضعیف تیم اقتصادی نیست. ضمن اینکه انتقادها از دو جنس متفاوت هستند. یک بخش انتقادشان این است که چرا دولت وضعیت کشور را در سال ۹۲ تشریح نمی کند.

وی افزود: چرا دولت مردم را در جریان نمی گذارد که کشور در چه بحرانی قرار داشت؟ متاسفانه آقای جهانگیری فقط به این اکتفا کردند که گفتند ماشین اقتصاد در سراشبی دره قرار داشت ما آن را برگرداندیم. این اصلا برای مردم قابل لمس نیست. باید بگویند کشور در چه وضعیتی بود که ماشین اقتصاد در حال پرت شدن به دره بود.

استاد دانشگاه علامه تصریح کرد: مردم باید بدانند که به عنوان مثال طبق آمارهای رسمی میزان قاچاق در کشور در سال ۹۲ بیش از ۲۵میلیارد دلار بود ولی با اقدامات دولت یازدهم امسال میزان قاچاق به کمتر از ۱۵میلیارد دلار رسیده است. این صرفا یک نمونه است و موارد مشابه آن در دولت یازدهم کم نیست.

مشاور اقتصادی معاونت زیر بنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: آقای روحانی باید با مردم صحبت کند و بگوید چه کسانی او و دولتش را در این چهارسال تحت فشار گذاشته اند! چه کسانی مالیات نمی دهند! باید بگوید که دولت را به چه میزان بدهی تحویل گرفته است و چه ریخت و پاش‌های در سیستم بانکی ومالی انجام می‌شد. باید درباره عملکرد درخشان دولت در خصوص نرخ ارز توضیح دهد. مردم باید بدانند دولت یازدهم چه گام‌های مثبتی برداشته است.

پازوکی گفت: آنچه که در این سال‌ها از مخالفان دولت و حالا هم از رقبای آقای روحانی دیدیم این است که خصلتشان طلبکارانه است. آنها در حالی عملکرد دولت را زیر سوال می برند که خودشان در هشت سال قبل از ۹۲ هر اقدامی که باب میلشان بود را انجام دادند. اصلا اینگونه نبود که آقای احمدی نژاد به تنهایی آن بلاها را بر سر کشور بیاورد. مخالفان امروز دولت آن روزها از فضای متشنج و بحران زده بسیار استفاده کردند.

این کارشناس اقتصادی افزود: در مناظره روزجمعه به احتمال زیاد رقبای آقای روحانی می‌خواهند درباره حقوق ها نجومی صحبت کنند یا درباره بدهی های دولت و مسئله یارانه ها را مطرح کنند. اما درباره حقوق های نجومی باید آقای روحانی تکلیف را یکسره کند. هیچ کدام از این حقوق بگیران از کارمندان دولت مانند وزیر و معاون و... نبودند. هر آنچه در بیمه ها و بانک ها و دانشگاه‌ها انجام شده، به دلیل مصوبه های دولت و مجلس قبل بوده و مدارک این مسئله هم موجود است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shahab

      اونهایی که جدیدا دغدغه رکود بازار و عدم رونق کسب بازار و تجار را دارند و سینه چاک بازار شده اند یادشان رفته زمانی نچندان دور بازاریان را زالوهایی توصیف می کردند که خون مردم را می مکند حالا چه شده 180 درجه تغییر موضع داده و تمام قد مدافع بازاریان و کسبه شده اند ؟ جناب آقای رئیسی و قالیباف و میرسلیم از این نمد کلاهی برایتان در نمی آید.

    • بدون نام

      در مناظره آخر کاندیداها از هم تمجید و تبدیل به یک نفر میشوند

    • بدون نام

      هیچی نصیب ملت نمیشه جز بدبختی ایناواسه یه یارانه 45تومنی چقدرصغرا کبرا میکنن مملکت داری سوادمیخواد نیروی جوان میخواد اینجوری که ایناپیش میرن من چشم اب نمیخوره اوضاع ومعیشت مردم تاابد درست شه مگه امام زمان ع ظهور کنه.......

    • بدون نام

      من فکر میکنم در مناظره آخر جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به طور کامل از صفحه رادار حذف خواهد شد!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج