۵۳۰۴۰۲
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

کابینه احتمالی «رئیسی» چگونه است؟

منتقدان می گویند ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در اختیار وزیران و مدیران احمدی نژاد است. آن ها می گویند همان کسانی که دوران ۸ ساله احمدی نژاد کشور را اداره کردند اکنون رئیسی را احاطه کرده اند.

فرارو: ابراهیم رئیسی در تبلیغات انتخاباتی بارها تاکید کرده است که هیچ یک از نامزدهای دیگر را به عنوان رقیب خود نمی شناسد. این تاکید نشان می دهد که او سعی می کند اعتماد به نفسی در قامت یک رییس‌جمهور از خود نشان دهد. ناظران می گویند ریاست جمهوری رئیسی شباهت زیادی به ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد خواهد داشت.

چرا این دیدگاه در رسانه ها و میان فعالان سیاسی منتقد رئیسی و حتی ناظران مستقل دیده می شود؟ چرا آن ها رئیسی را با احمدی نژاد مقایسه می کنند؟ این در حالی است که ابراهیم رئیسی تلاش می کند دولت خود را مستقل از دولت احمدی نژاد نشان دهد.
کابینه احتمالی «رئیسی» چگونه است؟

او می گوید: "مردم نه به گذشته برمی‌گردند و نه وضع موجود را تحمل می‌کنند. تغییر به نفع مردم، مطالبه ملت است."

رئیسی در تلاش است که نشان دهد با رییس جمهور پیشین ایران تفاوت دارد. اما شعارها و حامیان او یادآور محمود احمدی نژاد است. رئیسی در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده است که یارانه نقدی را تا سه برابر افزایش خواهد داد. او همچنین اعلام کرده است که ظرف مدت چهار سال ۶ میلیون شغل در کشور ایجاد خواهد کرد.

ناظران این شعار های رئیسی را مطابق واقعیت های اقتصادی ایران نمی دانند و معتقدند که این شعارها تحقق ناپذیر است.

منتقدان ابراهیم رئیسی او را به "پوپولیسم" متهم می کنند. آن ها می گویند شعارهای رئیسی و نحوه تبلیغات انتخاباتی اش همچون محمود احمدی نژاد "پوپولیستی" است. از سوی دیگر ابراهیم رئیسی می گوید شعارهایش در راستای مشکلات کشور است. او معتقد است که اگر نتوانیم حداقل یک میلیون شغل در یک سال ایجاد کنیم با بحران های بزرگی روبه رو می شویم.

منتقدان می گویند ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در اختیار وزیران و مدیران احمدی نژاد است. آن ها می گویند همان کسانی که دوران ۸ ساله احمدی نژاد کشور را اداره کردند اکنون رئیسی را احاطه کرده اند.

این ادعا با نگاهی به فعالان ستاد رئیسی قابل تامل است. ابراهیم رئیسی با حمایت جمعیت ایثارگران (از حامیان اصلی احمدی نژاد) وارد عرصه رقابت انتخاباتی شد. در کنار آنها جبهه پایداری و نزدیکان آیت الله مصباح یزدی نیز از گروه هایی بود که از همان ابتدا به حمایت از رئیسی پرداخت.

ابراهیم رئیسی هنگامی که برای ثبت نام در انتخابات رفت مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی و نفت دولت احمدی نژاد و فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران در دولت احمدی نژاد او را همراهی کردند. او همان لحظه اول گرایش خود به بخشی از مدیران احمدی نژاد را نشان داد.

پس از آن بحث تشکیل ستاد انتخاباتی رئیسی مطرح شد. ابتدا نام میرکاظمی بر سر زبان ها افتاده بود، پس از آن سخن از علیرضا زاکانی عضو شاخص جمعیت ایثارگران مطرح شد و نهایتا علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی احمدی نژاد به عنوان رییس ستاد انتخاباتی او تعیین شد.

میرکاظمی معاون برنامه ریزی ستاد شد. صولت مرتضوی که از معاونان وزارت کشور احدی نژاد بود به عنوان مسئول استان های ستاد رئیسی منصوب شد. دیگر وزیران احمدی نژاد نیز یکی پس از دیگری به کمپین انتخاباتی رئیسی پیوستند.

دیگر اعضای ستاد رئیسی هم شرایطی اینچنینی دارند. در کنار تمام این موارد چندی پیش لیستی در فضای مجازی از سوی حامیان رئیسی منتشر شد که در آن از ترکیب کابینه او سخن گفته شده بود.

لیست عجیبی بود. در لیست اعلام شده محمد باقر قالیباف معاون اول، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، ضرغامی وزیر فرهنگ، الیاس نادران وزیر اقتصاد، علی نیکزاد وزیر مسکن، محمد مهدی زاهدی وزیر علوم، محمد باقر ذوالقدر وزیر کشور، مهرداد بذرپاش وزیر صنعت، حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، امیر عبداللهیان وزیر خارجه، رستم قاسمی وزیر نفت و ....

در این بین لیست هایی دیگری درباره کابینه رئیسی منتشر شده است که با این لیست تفاوت هایی دارد از جمله اینکه سعید جلیلی را به عنوان وزیر خارجه معرفی کرده اند و مسعود میرکاظمی را به عنوان وزیر نفت. مرضیه وحید دستجردی به عنوان وزیر بهداشت، ابراهیم تقی پور وزیر ارتباطات و حجت عبدالملکی وزیر اقتصاد.

در تمام اسامی و لیست های منتشر شده در فضای مجازی و شنیده های انتخاباتی ستاد رئیسی یک سری اسامی مشخص دیده می شود فقط در مواردی برخی اسامی تغییر کرده است.

در واقعی بودن این لیست ها تردید های اساسی وجود دارد و قاعدتا تا زمانی که انتخابات برگزار نشود، هیچ کس نمی تواند درباره کابینه آینده با قطعیت سخن گوید حتی نامزد پیروز در انتخابات. با این حال این اسامی و لیست ها نشان می دهد رویکرد کلی چگونه است.

این اسامی نشان می دهد که حرکت کلی ابراهیم رئیسی و اطرافیان او در همان خط دولت احمدی نژاد است. ابراهیم رئیسی تاکنون در هیچ کدام از سخنرانی هایش از عملکرد دولت ۸ ساله احمدی نژاد انتقاد نکرده است. او توپ وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور را تماما در زمین حسن روحانی انداخته است. حسن روحانی که فقط ۴ سال هدایت دولت را در اختیار داشته و وارث وضعیت نابسامان بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواب دیده خیر باشه .
      رئیسی و قالیباف امشب در مناظره مات شدند و هرچه تلاش در جهت تخریب دولت و دکتر روحانی کردند نتیجه نداد این دو نفر روی هم 5 میلیون رای بیشتر ندارند

    • بدون نام

      من به دکتر روحانی در دوره قبل رای ندادم ولی قطعا این دوره به دکتر روحانی رای میدم تا این آدمهایی که گفتید و قبلا 8 سال بیچاره مون کردند مجددا برنگردند

    • معین

      مشابه احمدی نژاد یا مشابه هر نامزد انتخابات در گذشته و حال ؟ ۸۴ رو به یاد بیاریم تنها شخص با صحبت های عینی دریاره رفع بروکراسیو ... ایشون بودند که و بقیه بسیار پایینتر بودند ، این حزب یاد بودنه هر که رو زدند شمام بزنیدو هر که بالا برده شد شما بالاتر ببرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم از اينکه امثال محمود احمدي نژاد ما رو گدا فرض کنن و با وعده ي يارانه و کارانه راي بيارن خسته شدن .

    • بدون نام

      رییسی با تمام حمایت های که میشود زیر دو میلیون رای میآورد آنهم به برکت نهارهای امام رضا .

    • بدون نام

      بعد از ریاست جمهوری باید در مورد کابینه حرف زد......

    • بدون نام

      ای زمین رایگان دربهترین نقطه تهران ...اونهم بصورت اقساطی .ازوامهای دریافتی ازبانک معتبربا سودصفردرصد.......

    • بدون نام

      آن شاءالله که این اتفاق نخواهد افتاد شما رأی بیاری چون ملت از این کابینه ضربه های مهلکی خوردن و حضرتعالی هم واقعا به خدا وپیغمبر اعتقاد داری انصراف بده

    • بدون نام

      تا بساط تحريم جمع نشه و همه سازمان ها همسو نباشن و امنيت و ثبات نباشه گردشکر نمياد . همين الان هم چندين برابر شده گردشگري ورودي به
      ايران . اينو چون تو ين رشته کار ميکنم ميدونم وميگم
      و با طرز فکر و عمل شما و خط احمدی نژاد غیر ممکن است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج