اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۳۱۱۸۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

لیست شورای شهر اصلاح‌ طلبان قطعی است

همزمان با اعلام تصمیم قطعی شورای عالی سیاستگذاری، لیستی از سوی بازماندگان از غربالگری شورای ‌عالی منتشر شد؛ لیستی با نام تدبیروامید؛ لیستی از افرادی که با جانمایی برخی از نامزدهایی شورای عالی سیاستگذاری، قصد دارد عملا در زمین رقیب بازی کرده و مجددا موجبات ورود اصولگرایان را به شورای شهر فراهم کند.

روزنامه آرمان- احسان اسقایی: همزمان با اعلام تصمیم قطعی شورای عالی سیاستگذاری، لیستی از سوی بازماندگان از غربالگری شورای ‌عالی منتشر شد؛ لیستی با نام تدبیروامید؛ لیستی از افرادی که با جانمایی برخی از نامزدهایی شورای عالی سیاستگذاری، قصد دارد عملا در زمین رقیب بازی کرده و مجددا موجبات ورود اصولگرایان را به شورای شهر فراهم کند.
البته درگذشته بودند شخصیت‌هایی که به شورای عالی نقدهای جدی داشتند، اما بعد از اعلام لیست این شورا سکوت پیشه کردند تا اختلافی بین اصلاح‌طلبان به وجود نیاید. از سوی دیگر حاشیه پردازانی تصمیم به ارائه لیستی گرفتند که بتوانند به شورای عالی فشار آورده تا نظر این شورا را تغییر دهند. هرچند تعدادی از اعضای منتخبان شورای عالی نیز در این لیست هستند.
ممکن است ایراداتی وارد باشد
هرچند نقدهایی به لیست شورای عالی اصلاحات وارد است، اما در هر صورت نامزد‌ها از ماه‌ها پیش متعهد شده بودند که از تصمیم شورای عالی سیاستگذاری تبعیت کنند. یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با حمایت از لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران گفت: نمی‌توان اعلام کرد ایرادی به این فهرست وارد نیست، اما حفظ انسجام جریان اصلاحات مهم‌ترین وظیفه همه کسانی است که دل درگرو ایران و جریان اصلاحات دارند. الهه کولایی اعلام کرد: این لیست بر اساس روند مصوب شورای عالی تنظیم شده است. کولایی در ادامه توضیح داد: دو شاخص نقش وتویی در بررسی صلاحیت این افراد داشت: اصلاح‌طلبی در کنار پاکدستی و خوشنامی مالی، و بر اساس این دو رکن لیست نهایی معرفی شده‌ است.
می‌خواهند به شورای عالی فشار بیاورند
الهه کولایی تاکید کرد: برای اولین‌بار در این فهرست به زنان و جوانان سهمیه ۵۰‌درصدی داده شده است و تخصص‌های مختلف مدیریت شهری معیار انتخاب افراد قرار گرفته است. تلاش شده امکان انتقال تجربه دوره‌های پیشین شوراها هم حفظ شود، همچنین ایده‌ها و افکار و چهره‌های جدید نیز به عرصه عمل وارد شوند. وی افزود: ما بارها در تاریخ معاصر کشورمان شاهد بوده‌ایم چگونه تفرقه و پراکندگی نخبگان سیاسی مردم را به مصیبت دچار کرده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است در این لیست اصلاحاتی انجام شود، گفت: اطلاع ندارم، اما کسانی که از این فهرست ناراضی هستند تلاش می‌کنند آن را تغییر دهند.
شورای عالی بیانیه قطعی‌ صادر کرد
مکانیزم شورای عالی به‌گونه‌ای از ابتدا تنظیم شده بود که تمامی اصلاح‌طلبان در جریان ریز تصمیمات آن قرارداشتند. به همین دلیل افرادی مانند مهرعلیزاده که از مدیران عالی زمان اصلاحات بود و بسیاری دیگر در همان ابتدا که لیست شورای عالی اعلام شد، انصراف دادند. اما بعدها اخباری در مورد تغییرات احتمالی در لیست اعلام شد که با گسترش این شایعات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بعد از برگزاری جلسات متعدد برای نهایی کردن لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها و با محوریت مکانیزم‌های مورد قبول نامزدهای محترم در نهایت در جلسه ۱۹/۲/۹۶ و با رأی‌گیری اعضای شورای عالی، لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان نهایی شد.
الویری جایگزین صمدی
دراین بیانیه آمده است: از آنجا که طبق اعلام رسمی فرمانداری تهران درخصوص اعلام اسامی نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران متاسفانه آقای معروف صمدی موفق به دریافت کد انتخاباتی نشده است، شورای عالی ضمن اظهار تاسف از عدم حضور این نامزد اصلاح‌طلب در فهرست نهایی نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران اعلام می‌کند که بر اساس رأی‌گیری به عمل آمده آقای مرتضی الویری جایگزین آقای معروف صمدی در لیست انتخاباتی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌شود. امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم بزرگوار کشورمان به‌ویژه شهروندان فهیم تهرانی و همراهی همه اصلاح‌طلبان شاهد انتخاباتی شکوهمند و خلق حماسه دیگری باشیم.
لیست تغییر نمی‌کند

در انتهای این بیانیه نام قطعی کاندیداهای شورای عالی سیاستگذاری به شرح زیر اعلام شده است: بهاره آروین، علی اعطا، مرتضی‌الویری، شهربانو امانی، ابراهیم امینی، افشین حبیب‌زاده، محمدجواد حق شناس، ناهید خداکرمی، حسن خلیل‌آبادی، سید حسن رسولی، محمد سالاری، زهرا صدراعظم‌نوری، محمد علیخانی، الهام فخاری، مجید فراهانی، احمد مسجد‌جامعی، سید محمود میرلوحی، آرش میلانی، زهرا ‌نژادبهرام، بشیر(حجت) نظری و محسن ‌هاشمی‌رفسنجانی. این افراد از فاکتورهای پاکدستی و اصلاح‌طلب بودن برخوردار هستند و شورای عالی سیاستگذاری این شخصیت‌ها را بر اساس معیاهای مختلف به بدنه اجتماعی خود معرفی کرده است. در نتیجه افرادی که قبلا تعهد داده بودند از تصمیمات شورای عالی تبعیت کنند، با واکنش از سوی مردم روبه‌رو خواهند شد و عملا از صحنه کنش سیاسی در این انتخابات حذف می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به سلامتی قرار چند تا دختر صفدر از توش در بیاد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج