۵۳۳۹۲۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بی خوابی هواداران در آخرین ساعات تبلیغات

مردم تهران در حالی هنوز در اقصی نقاط شهر در حال تبلیغ برای نامزدهای مورد علاقه خود هستند که عقربه های ساعت شروع بامداد پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت را نشان می دهد.

خبرگزاری ایرنا: مردم تهران در حالی هنوز در اقصی نقاط شهر در حال تبلیغ برای نامزدهای مورد علاقه خود هستند که عقربه های ساعت شروع بامداد پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت را نشان می دهد.

زمان رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه به پایان می رسد، شاید به همین دلیل است که شهروندان تهرانی تا پاسی از شب در خیابان ها مشغول پخش تصاویر نامزدهای مورد علاقه خود در بین مردم و همنوایی با دیگر هواداران هستند تا از آخرین لحظات باقیمانده برای پیروزی بر رقیب استفاده کنند.

گشت و گذاری در سطح شهر بویژه در محدوده ستادهای اصلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، جمعیت جوانانی را نشان می دهد که با تصویر نامزد مورد علاقه خود در دست و استفاده از بادکنک های رنگی، رنگ شب را تغییر داده اند.

از میان ۶ نامزدی که از ابتدا مسیر رقابت را بر سر مسند ریاست جمهوری آغاز کردند، اکنون سه گزینه پیش روی مردم باقیمانده: حسن روحانی، سیدابراهیم رئیسی و مصطفی هاشمی طبا؛ بقیه رقبا به صلاحدید جریان هایی که آنها را نمایندگی می کردند، انصراف دادند تا رقابت اصلی میان هواداران دو روحانی شکل گیرد؛ حسن روحانی و سیدابراهیم رئیسی.

ستادهای این دو نامزد نیز پا به پای مردم فعال بودند اما درهای ستادها بسته بود و دست اندکاران ستادها داخل مجموعه ساختمان درحال خدمات دهی و توزیع اقلام تبلیغانی میان مردم بودند؛ سوالات آنها را می شنوند، خواسته هایشان را اجابت می کنند و اقلام تبلیغاتی بین هواداران توزیع می کنند.

با این حال حضور هواداران روحانی در سطح شهر نمود بیشتری دارد که شاید بتوان علت آن را در استفاده از روبان ها و یا لباس هایی به رنگ سبز و بنفش یافت؛ حتی برخی بادکنک هایی به این رنگ ها در دست گرفته اند که حضور آنها را از دیگر مردم عادی متمایز کرده است.

در حوالی خیابان ولیعصر و میدان تجریش، در کنار عابرین پیاده، سواره ها نیز همرنگ تبلیغات های انتخاباتی شده اند؛ برخی پوستر روحانی یا رئیسی را به شیشه خودروهای خود چسبانده اند؛ برخی صدای موزیک خودروی خود را بلند کرده اند تا صدای الحان خوانندگانی که از هر یک از این دو نامزد اعلام حمایت کرده اند، بیشتر و بهتر به گوش دیگران برسد.

در خیابان های تهران هیاهوی جوانانی برپاست که یا سرود می خوانند یا شعار می دهند و یا بوق خودروهای خود را به صدا در می آورند؛ صحنه هایی که اغلب در زمان ثبت موفقیت های بین المللی شاهد آن بوده ایم؛ چه صعود تیم ملی به جام جهانی و چه امضای توافق هسته ای.

عمده کسانی که ترجیح داده اند در این ساعت های پایانی در سطح خیابان ها باشند، جوانانی هستند که در محدوده سنی 18 تا 35 سال جای می گیرند که خود طیف وسیعی از رای اولی ها تا کسانی که سه دوره پیش انتخابات ریاست جمهوری را درک کرده اند، شامل می شود.

در حوالی شهرک غرب و سعادت آباد، برخی از همین جوانان در جست و جوی کسانی هستند که یا قصد ندارند رای دهند و یا هنوز نامزد مورد علاقه خود را انتخاب نکرده اند و به همین دلیل با دیدن هر رهگذری به صراحت از او می پرسند آیا در انتخابات شرکت می کند؟ اگر پاسخ منفی باشد، تلاش دارند تا وی را متقاعد کنند برای فردایی بهتر و گذر از رنج ها و مشکلات امروز باید سرنوشت خود را به صندوق های رای بسپارند وگرنه جای گلایه ای برای آنان باقی نمی ماند.

آزادی، پیشرفت کشور، بهبود اوضاع معیشت، قرار گرفتن در مسیر درست و تعامل با جهان از موضوع هایی است که این دسته از جوانان برای رهگذرانی با رای های خاکستری ترسیم می کنند تا سبد نامزد محبوب خود را سنگین تر کنند.

با اینکه پاسی از شب گذشته و شهر در تاریکی فرو رفته، این جوانان هستند که هنوز بیدارند، با چشمانی باز و دلی پرامید برای ایرانی بهتر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج