۵۴۰۷۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سیدحسن خمینی:

امام (ره) یکی از جوانان عصر خود بود

سیدحسن خمینی، در جمع جمعیت جوانان سازمان هلال احمر امام را از جوانان زمان خود توصیف کرد.

تابناک: سیدحسن خمینی، در جمع جمعیت جوانان سازمان هلال احمر امام را از جوانان زمان خود توصیف کرد.

پایگاه اطلاع رسانی جماران نوشت، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، در دیدار با جمعیت جوانان سازمان هلال احمر، با اشاره به این اصطلاح عرفی که جوانی را به دل جوان نسبت می‌دهند، گفت: اگر معنای درستی از جوان ارائه دهیم باید بپذیریم که انصافا امام یکی از جوانان عصر خود بود.

وی افزود: جوان، نسبت به اطراف خود بی‌تفاوت نیست و به تعبیری آرمانخواه است نه محافظه‌کار. یعنی نسبت به زشتی‌ها و پلشتی‌هایی که در اطراف او می‌گذرد با حساسیت رفتار می‌کند. این درحالی است که افراد پا به سن گذاشته این موارد را واقعیت می‌دانند و می‌گویند تا بوده همین بوده است.

وی گفت: نگاه آرمانی موجود در جوان، در افرادی که درگیر زندگی شده‌اند، کمتر به چشم می‌خورد. پا به سن گذاشته‌ها معمولا توجیهات خوبی هم برای کار خود بیان می‌کنند، اما جوان‌ها به حکم جوانی قصد تغییر دنیا را دارند. قصد دارند دنیا را آن‌گونه که می‌خواهند بسازند نه این‌که آن‌گونه که هست ببینند.

سیدحسن خمینی تاکید کرد: اگر این را به عنوان یکی از وجوه ممیزه جوانی بدانیم، امام یکی از جوانان عصر خود است.

وی ادامه داد: اصل قیام امام در ۶۳ سالگی ایشان آغاز می‌شود. مردم، به خصوص روحانیون، در این سن و سال حوصله تغییر اجتماعی را ندارند. حتی حوصله تغییر محیط شخصی زندگی خود را هم ندارند. پا به سن گذاشته‌ها، به شرایط عادت می‌کنند، قصد تغییر ندارند. اما یک جوان وقتی احساس وظیفه می‌کند قیام می‌کند. افراد مسن‌تر به نوعی از هر ستیزه‌ای دوری می‌جویند اما می‌بینید وقتی دشمن به ایران حمله می‌کند، امام همچون یک فرمانده جوان از کشور دفاع می‌کند.

یادگار امام همچنین گفت: البته جوانی معایبی هم دارد. آن‌چه در عرف می‌گویند آن‌چه جوان در آینه نمی‌بیند پیر در خشت خام می‌بیند فی‌الجمله واقعیت دارد.

وی نتیجه گرفت: امروز هم، جوانان باید اولا خود را بشناسند و ثانیا ظلم‌ستیزی و آرمان‌خواهی را از خود دور نکنند. دوری جستن از ظلم‌ستیزی دوری جستن از جوانی است.

وی با اشاره به این‌که «جوان باید درکنار ظلم‌ستیزی، عقلانیت خود را نیز بارور کند»، به مساله مهم دیگری در میان نسل جوان اشاره کرد و آن گسست نسلی بود.

سید حسن خمینی در این‌باره گفت: گسست نسلی این است که نسل فعلی نسل قبلی را از اساس قبول نداشته باشد، نه این‌که صرفا اشتباهی را به آن نسبت دهد. اگر نسل بعدی از اشتباه نسل پیشین خود درس‌آموزی کند در واقع از کمک او بهره‌مند شده است. انسان‌ها همه آماج اشتباهات‌اند، اما نباید آن‌ها را متهم به نیت غیرصالح کنیم.

وی تاکید کرد: جوان و جوانی باید ظرفیت لازم برای خدمت و فعالیت را در ما فراهم کند اما در عین حال باید از تجارب گذشتگان و کارهایی که درانجام آن موفق بودند یا شکست خوردند درس بگیریم.

وی این دیدار را با دعا برای امام و شهدا و آرزوی توفیق برای حضار پایان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج