۵۴۲۲۲۹
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

زیباکلام: شکست اصولگرایان سه باره شد

صادق زیباکلام در روزنامه آرمان نوشت: اگر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۹ اردیبهشت را شکست نخست اصولگرایان و انتخابات شورای شهر را شکست دوم آنها بدانیم، انتخابات هیات‌رئیسه مجلس در روز گذشته را باید بحق شکست سوم اصولگرایان به‌ویژه ‌جبهه پایداری و اصولگرایان تندرو دانست.

صادق زیباکلام در روزنامه آرمان نوشت: اگر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۹ اردیبهشت را شکست نخست اصولگرایان و انتخابات شورای شهر را شکست دوم آنها بدانیم، انتخابات هیات‌رئیسه مجلس در روز گذشته را باید بحق شکست سوم اصولگرایان به‌ویژه ‌جبهه پایداری و اصولگرایان تندرو دانست.
عقلا و منطقا انتظار می‌رفت ‌که اصولگرایان پس از این ۳ شکست سنگین کلاه خود را در خلوت قاضی کرده و به این پرسش اساسی و بنیادی که بیش از دو دهه مطرح است پاسخ دهند که ما را چه می‌شود و چرا کسر قابل توجهی از مردم ایران از جریان اصولگرا به‌ویژه جبهه پایداری و جریانات تندرو سرخورده شده‌اند.
هربار که در انتخابات عمومی فرصتی به‌وجود می‌آید و فضای حداقلی رقابت منصفانه‌ای فراهم می‌شود، اصولگرایان با شکست سنگینی مواجه می‌شوند. به‌نظر نمی‌رسد که آنها چندان خواهان آن باشند که به ارزیابی واقع‌بینانه‌ای از خود بپردازند. از این رو شعارهای پوپولیستی را در کشور مطرح می‌کنند و با ادامه سیاست رادیکال در خارج از کشور سعی می‌کنند روی شکست‌های داخلی خود سرپوش بگذارند. جبهه پایداری‌ به همراه اصولگرایان تندرو بعد از چندین روز متوالی و استفاده از همه ابزارهای تبلیغاتی در اختیارشان، بسیج شده بودند تا هیات‌رئیسه مجلس را به‌دست آورند یا دست‌کم دکتر علی مطهری و پزشکیان را از هیات‌رئیسه مجلس کنار بزنند.
البته هدف مهم آنان علی مطهری بود که با مواضع منصفانه، بحق و آزاد‌اندیشانه‌اش اسباب نارضایتی و دلخوری زیادی را در میان اصولگرایان تندرو به‌وجود آورده است. تندرو‌ها به‌رغم همه تلاش و تقلا‌ها، تبانی‌ها و زدوبندها و دادن وعده‌های فراوان نتوانستند درمیان کرسی‌های اصولگرایان معتدل و میانه‌رو به همراه فراکسیون امید نفوذ نمایند. این‌گونه بود که شکست سوم خود را رقم زدند.
ای‌کاش اصولگرایان تندرو از این شکست‌های پی‌در‌پی درس ‌می‌گرفتند و این‌ سوال‌ ساده را‌ از‌ خود ‌می‌پرسیدند که چرا نسل‌های بعد از انقلاب، جوانان، دانشجویان، اقشار و لایه‌های تحصیلکرده جامعه و کارآفرینان این‌گونه از آنها فاصله گرفته‌اند. به نظر می‌رسد اصولگرایان به بازگشت به خویشتن نیاز دارند.
آنها تا زمانی که از درون دچار تحولات عمیق نشوند و براساس تغییرات جامعه گفتمان اصولگرایی جدیدی را به مردم ارائه ندهند در دیدگاه مردم مورد غفلت قرار خواهند گرفت. آنها در این سال‌ها به‌رغم رسیدن به وحدت با سقوط جایگاه مواجه شده‌اند و اگر رویه خود را تغییر ندهند در سال‌های آینده همین میزان رأی فعلی را هم نخواهند داشت. در یک کلام می‌توان گفت اصولگریان نیاز به تحولات اساسی دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      زیبا کللام با بی انصافی میگه هر وقت زمینه ایجاد شد ورای اوردند. یعنی هر وقت اصلاح طلبا رای اوردند . رای گیری منصفانه بوده و هر وقت رای نیاوردند تقلب شده.
      بعدش هم 16میلیون رای به رییسی مهم نیست بقیه که به نفع ایشان هست .مهم است.
      سال78و88 مردم به چه کسی رای دادند؟!!! استا د به کجا می روی؟
      مردم اصل حکومت را قبول دارند هر گروهی خوب کار نکنه کنار می گذارند اصول گرا واصلاح طلب هم مهم نیست

    • reza

      خسته نمیشی صبح تا شب .... خوشکل کلام!؟

    • بدون نام

      صحبتهای صلدق زیبا کلام! ارزش پاسخ ندارد ایکاش ایشان کمی تعقل کند

    • بدون نام

      چمع کنید ترا خدا انگار ارث پدرتان بهتون رسیده... اصلاح .. اصولک... نداریم یا اگر داریم همه باید در خدمت این کشور حرکت کنند نه مثل کلاس اولی کی پیروز شد کی ش.. ...ولله ما گناه داریم حق ما دامنتون را میگیره

    • كامبيز

      حمايت مادي و سياسي ( البته سياست به معناي باند بازي ) از دوستان اصولگرا به همراه حمايت اقليتي ( در حد يكي دوميليون زوركي و با چلوكباب مجاني و كارت هديه دادن) باعث شده اين جناح دست از گستاخي و پر رويي برندارن...... ولي واقعيتي كه در دنيا وجود داره و نه تنها اين جناح اقليت بلكه گنده تر از اينها هم نميتونن مقابلش بايستن اينه كه در انتها مردم و اكثريت پيروز خواهند شد.....راي اكثريت رو دست كم گرفتن حماقته محضه.....

    • بدون نام

      خرد جمعی اشتباه نمی کند ، اصولگرایان باید در خلوت خود عملکرد خود را نقد و آسیب شناسی نمایند ، گناه را به گردن این و آن انداختن برای ایشان حاصلی در بر نخواهد داشت. امیدوارم همه ما در عرصه عمل بدون حب و بغض با قدر ت انصاف و خلوص نیت کشور خود را آباد کنیم .

    • بدون نام

      اصولگرایان در طوفان عزم مردمی محو شده اند

    • بدون نام

      اصول گرایان جایی در بین مردم ندارند به شرط آنکه اصلاح طلبان از اعتمادی که مردم به آنها کرده اند برای خود جیب ندوزند و به خواسته های مردم با قدرت و بهترین نحو پاسخ دهند وگرنه مردم با هیچ گروهی عقداخوت نبسته اند

    • محمد

      لطفا تفاوت اصولگرا اصلاح طلب را با شماره ذکر بفرمایید.
      1_
      2_
      .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج