اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۴۲۲۶۴
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

دونالد ترامپ، تنها امید مخالفان روحانی است

پایگاه خبری انتخاب به نقل از اکونومیست نوشت: در حالی که رییس جمهور امریکا با شاهزاده های عربِ دشمن ایران رقص عربی میکرد و ایران را محکوم میکرد رای دهندگان ایرانی به تنش زدایی با جهان رای دادند. مردان و زنان خیابناها را بسته بودند و شبانه این پیروزی را جشن میگرفتند.

پایگاه خبری انتخاب به نقل از اکونومیست نوشت: در حالی که رییس جمهور امریکا با شاهزاده های عربِ دشمن ایران رقص عربی میکرد و ایران را محکوم میکرد رای دهندگان ایرانی به تنش زدایی با جهان رای دادند. مردان و زنان خیابناها را بسته بودند و شبانه این پیروزی را جشن میگرفتند.

مردم برای ایده تعامل با جهان دست میزدند و این را پیروزی بر انزوا طلبان میدانند. مشابه این نتیجه در شورای شهر پایتخت ایران نیز افتاد و تمامی اعضای این شورا از لیست اصلاح طلبان اتتخاب شدند و اینها جایگزین اصولگرایان شورای شهر کنونی خواهند شد.

شکست برای اصولگرایان به یک امر آشنا تبدیل شده است. این بار کمپین انتخاباتی اصولگرایان کار سختی در پیش داشت، ولی بازهم ناکام ماندند.

غلبه بر اختلافات گذشته در جریان اصولگرایی کار سختی بود امادر نهایت اصولگرایان به یک کاندیدای واحد در انتخابات رسیدند. روحانی برای جلب آرای مردم اظهارات اصلاح طلبانه خود را تقویت کرد. او به رای اکثریت مردم نیاز داشت.

مشاوران روحانی پیش بینی کرده اند که او یک زن رابه عنوان وزیر انتخاب خواهد کرد و احتمالا یکی از وزرای او برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی یک اهل تسنن خواهد بود. تغییرات زیاد دیگری نیز در راه است.

شاید مهمترین امید مخالفان روحانی، دونالد ترامپ باشد. هیچ چیزی مانند یک دشمن واقعی به آنها کمک نمیکند. آنها به خاطر دارند که چطور شش ماه بعد از انتخاب مجدد رئیس دولت اصلاحات، جرج بوش ایران را محور شرارت خواند. این مساله به پیروی آنها در سال ۲۰۰۵ در انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن احمدی نژاد انجامید.

سفر ترامپ به عربستان واسرائیل و وعده رویارویی با ایران و فروش سلاح ها و ادوات زیبای نظامی به رقیب منطقه ای ایران پیام روشنی برای تهران بود. تحریم های مالی آمریکا متجر به مانع تراشی بر سر سرمایه گذاری درایران شده و سبب میشود اصولگرایان بیشتر بر رقابت با غرب تاکید کننند. آنها میگویند اگر تنش ها بیشتر شود، چهار سال بعد آنها به قدرت خواهند رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حال پریشونشون که چنین دیوانه ای امیدشونه ...اونم آخرین امید ..خخخخخ

    • کوروش

      اشتباه نکنید و از دید مغرضانه قضاوت ننماید ، آنهایی که به آقای روحانی رای دادند امید به برقراری ارتباط برای دوستی و هم زیستی با ملت ها دست زدند، سردمداران یک حکومت تمام عقاید و تفکر یک ملت نیستند

    • اصول گرای اصلاح طلب

      هدف اقتداروپیشرفت ملت است. نه صرفابه قدرت رسیدن عده ایی بانام حزب اصول گرا. اغلب بچه هایی که به نام اصول گراخوانده میشوند.. نه اصول گرایند. نه اصلاح طلب بلکه واقع بین واینده بین وارمان گراهستند. وهدفشان پیشرفت علمی است. نه به خطرافتادن ان به هربهانه ایی. جمهوری اسلامی ایران بایدالگوی وسرامدکشورهای دنیاباشد این رافراموش نکنیم.

    • اصول گرای اصلاح طلب

      نظرمن این است که این اصلاح طلبان هستند که بابازی حزب گرایی مردم رابه بازیچه گرفته اند.وگرنه حزب بازی کاردرستی نیست. اصلاح طلبان اصولی کارنمیکنن؟

    • اصول گرای اصلاح طلب

      پیشرفت علمی واقتصادی وفرهنگی کشور. الگوبودن وسرامد وسرافرازبودن ایران نه اینکه چندسال دیگه مستمره دیگرکشورهاباشیم.هیچ کس نبایدارزوی کشش وتنش درمردم باشد
      واین جمعیت 16میلیونی خدمت گزارایران عزیزباهردولتی هستند وامیدشان به خداست. نه ترامپ ترامپیده

    • بدون نام

      حضرت علی (ع) می فرماید :اختلاف تصمیم گیری را نابود می کند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج