۵۴۴۲۱۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مصرف سیگار، به کبد جنین نیز آسیب می‌زند!

مطالعات جدید صورت گرفته در حوزه سلول‌های بنیادی نشان می‌دهد که استعمال سیگار علاوه بر این که برای همه افراد در معرض خطر دود سیگار مضر است، حتی کبد جنین داخل رحم را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و به آن صدمه می‌زند.

سلامت آنلاین: مطالعات جدید صورت گرفته در حوزه سلول‌های بنیادی نشان می‌دهد که استعمال سیگار علاوه بر این که برای همه افراد در معرض خطر دود سیگار مضر است، حتی کبد جنین داخل رحم را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و به آن صدمه می‌زند.

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که مجموعه مواد شیمیایی موجود در سیگار برای تشکیل سلول‌های کبدی خطرناکند. این محققان، روش جدیدی برای مطالعه تاثیرات سیگار کشیدن مادر روی بافت کبد با استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی ابداع کرده‌اند.

گروهی از دانشمندان دانشگاه ادینبورگ دریافتند که اثر مواد شیمیایی سیگار روی جنین دختر و پسر متفاوت است. محققان در این تحقیقات، از نوعی سلول بنیادی با قابلیت تبدیل به سلول‌های دیگر به منظور ساخت بافت کبد جنینی استفاده کردند. آنها دریافتند که سلول‌های کبدی در معرض مواد شیمیایی مضر موجود در سیگار بوده‌اند. به گفته آنها، این مواد هر بار که مادر سیگار می‌کشد، در بدن جنین گردش می‌کند.

سیگار حاوی حدود 7 هزار ماده شیمیایی است و استعمال آن به اندام‌های جنینی آسیب می‌زند و اثرات درازمدت بر جا می‌گذارد. البته این اثرات بر کبد جنین‌های دختر و پسر متفاوت است. در جنین پسر، بافت کبد زخم می‌شود و در جنین دختر، آسیب‌های بیشتری متوجه متابولیسم سلولی می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج