۵۴۴۶۹۵
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

دادگاه قاتل ستایش فردا برگزار می‌شود

قاتل ستایش دختربچه ۶ ساله افغانستانی که پیشتر به قصاص، اعدام و دیه محکوم شده بود، فردا( چهارشنبه) ۱۷ خرداد ۹۶ بابت تعیین ارش‌البکاره و مهرالمثل محاکمه می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: قاتل ستایش دختربچه ۶ ساله افغانستانی که پیشتر به قصاص، اعدام و دیه محکوم شده بود، فردا( چهارشنبه) ۱۷ خرداد ۹۶ بابت تعیین ارش‌البکاره و مهرالمثل محاکمه می‌شود.

آن طور که ابوالقاسم مرادطلب دادستان شهرستان ورامین پیشتر اعلام کرده، خانواده مقتول(ستایش قریشی) بابت تعیین ارش البکاره و مهرالمثل، دادخواستی را داده بودند که دادگاه کیفری یک استان تهران، ۱۷ خرداد را برای رسیدگی به این موضوع تعیین کرده است.

۱۰ بهمن سال ۹۵، حکم قاتل ستایش برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین ارجاع شد اما فعلاً منتظر تعیین تکلیف دادگاه در خصوص ارش‌البکاره و مهرالمثل است.

بر اساس این گزارش، ۲۳ فروردین‌‌‌‌‌‌‌ سال گذشته بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختر بچه ۶ ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد. گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به گفته پدر او یکشنبه ۲۲ فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر ۱۷ ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است.

با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرارمجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تأیید شد.

قاتل ستایش هم اکنون در کانون اصلاح و تربیت استان تهران به سر می‌برد و چندی پیش نیز وکیل وی از بستری شدن موکلش در بیمارستان اعصاب و روان خبر داد.

پزشکی قانونی پیشتر تأیید سلامت روان قاتل ستایش را تأیید کرده بود.

دادستان ورامین قبلاً درباره آخرین وضعیت اجرای حکم به خبرنگار تسنیم گفته بود: آن طور که خانواده مقتول گفته‌اند، برای اینکه مجبور نشوند تفاضل دیه ناشی از اجرای قصاص را بپردازند، یحتمل قصاص را معلق و بحث اعدام را پیش بکشند. البته در حال حاضر نمی‌توان نظر قطعی داد زیرا آدمیزاد است و امکان دارد تا روز اجرای حکم، تصمیم‌شان تغییر کند و قصاص را اجرا کنند.

مرادطلب تأکید کرده برای اینکه سوء تفاهمی پیش نیاید، دستگاه قضایی هیچ ورودی به موضوع اخذ گذشت نداشته است و فقط آنچه حکم صادر شده و تصمیم اولیاء‌دم است را اجرا می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی اعدام نمیشه؟؟؟

    • بدون نام

      چه خبرتونه حرمت یک طفل شش ساله روداشته باشین بگین اعدام نمیشه خلاص هرروزیه خبری ورودجدیدش به اجتماع مبارک ببینیم قربانیان بعدیش کیامیشن

    • بدون نام

      لطفا به اون افغانیهای که جنایت های وحشیانه وخیلی چیزهایی دیگرکه به حق مردم کشورمان هم کرده اند رسیدگی کنید،واینها رو هرچه زودتربه کشورشون برگردانید شماحقتان رو میخواهید میگید باید اعدام بشه درست ماهم حقمان رو میخواهیم شمارواینجا قبول نداریم.

    • بدون نام

      ما که نصفه عمر شدیم از این همه ماده وتبصره بیمارستان روانی چرا زمانی که این اعمال وحشینانه را انجام میداد سالم بود به یکباره دیوانه شد بگویید میخواهید حق یک کودک بیگناه که سنی برای این رفتار نکتبار نداشت را پایمال کنید بابا انها هم انسان هستند مگر فرق میکند ایرانی یا از یک ملیت دیگر قانون باید خاطی را مجازات کند این خانواده هم دختر کوچکشان وهم ابرویشان رفته خدا را خوش نمیاید یک جوان اوباش شیرزاه یک خانواده را بهم بریزید درست است افغانها هم در ایران چه خلافهای که نکردند چه قتلها تجاوز مواد مخدر ولی این دلیل نمیشود از گناه این شیطان صفت چشم پوشی کرد تاوان مه ولایتیهای ستایش را او نباید بدهد اعدامش کنید تا همه بداند هر خطای تاوانی دارد تا شاید این خانواده کمی ارام شوند

    • بدون نام

      اون حتما الان از جنایتی که کرده خیلی پشیمونه با توجه به سن کمش نباید اعدام بشه کجای دنیا دیدین یک نوجوان رو اعدام کنن فوقش باید بهش حبس ابد بدن که این هم دسته کمی از اعدام نداره ،هر چند کاری فجیعی کرده ولی از حق هم نباید غافل شد چون افغانی ها هم کم جرم و جنایت در حد همین کاری که قاتل ستایش کرده رو سر مردم بیچاره ما در اوردن

    • راستگو

      هرچندروزی این خبر رامی گذارید چه چی اخرش اعدام نمی شه اون وحشی ان همه شکنجه کرده دختر بچه را باید پدرومادرش پول هم بپردازندتا قاتل قصاص شود وکیل قاتل خوب به موکلت یاد دادی که خودش را به دیوانگی بزند قاتل چقدر پست فترت بوده از ده سالگی مشروب می خورده ودوست دختر وزن صیغه ای داشته این جنایتکار باید اعدام شود من خودم ایرانی هستم

    • بدون نام

      دیگه ازنظردادن خسته شدیم هرکاری خواستیدانجام بدهید واقعا دیگه خوب وبد تشخیص نمیشه داد

    • م ا ف

      من یک ایرانی هستم جنایت جنایته قتل قتل انسان,انسانه باید این پسر اعدام شود خدا یک صبری به خانواده پسر بدهد و یک صبری هم به خانواده دختر بدهد فرق نمی کند چه ایرانی چه افغانی چه هر ملیتی دیگر.قتل صورت گرفته باید اعدام شود تا هیچ وقت کسی سر جلوی شیطان خم نکند

    • ملیسا

      به کجا چنین شتابان میریم ما منتظر مرگ ی بچه نادون هستیم نمیدونم چرا دنبال مقصر اصلی این موضوع نیستیم مادر ستایش و مادر پسره که هر دو میدان و شیطان را در کنار هم گذاشتن واقعا خجالت آور که منتظر مرگ ی بچه 17 ساله هستیم کم افغان ها سر ماها بلا نیاوردن من کار این پسر را تایید نمیکنم ولی اینقدر هم لاف الکی نزنیم آه ما نژاد پرست نیستیم ووووووو بابا بچه س

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج