۵۴۵۲۲۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بزرگان کشور برای حراست از پیروزی روحانی، وارد گود شدند

بزرگان و دلسوزان کشور گام بعد از پیروزی اعتدال در انتخابات ۲۹ اردیبهشت را برداشتند. «یکی از مشکلات مهم کشور این است که از دیگران زیاد صحبت می‌کنیم، در حالی‌که از خودمان غافل هستیم.»

روزنامه آرمان: بزرگان و دلسوزان کشور گام بعد از پیروزی اعتدال در انتخابات ۲۹ اردیبهشت را برداشتند. «یکی از مشکلات مهم کشور این است که از دیگران زیاد صحبت می‌کنیم، در حالی‌که از خودمان غافل هستیم.»
نباید به‌راحتی از کنار این جملات عبور کرد، چراکه اکنون کشور در مقطعی قرار دارد که با انتخاب دوباره روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری چتر اعتدال تا سال۱۴۰۰ بر ارکان اجرایی سایه خواهد داشت. بنابراین باید گام را فراتر از دعوت به اعتدال گذاشت و‌ درصدد رفع اشکالات اخلاقی و رفتاری در جامعه بود که مسبب مشکلات زیادی می‌شود. بزرگان و اساتید اخلاق به‌خوبی پی به این نیاز در مقطع کنونی برده‌اند و در این مسیر حرکت می‌کنند؛ مانند آیت‌ا... استادی که جملات ابتدای گزارش را بیان کرد. این استاد اخلاق همچنین گفت: «مسائلی مانند اسلام و انقلابی بودن مرزها و محدوده مشخصی دارد، ایران کشوری با ۸۰‌میلیون جمعیت است که جز اقلیتی، بقیه مسلمان، شیعه و دارای یک رهبر هستند و نسبت به نظام اسلامی ابراز علاقه می‌کنند، کمااینکه در انتخابات اخیر نیز شرکت بیش از ۴۰‌میلیون نفر از مردم، این موضوع را ثابت کرد، حال اگر نتوانیم آنها را همراه خود داشته باشیم، فکر نمی‌کنم کار درستی باشد.»
متملقان و چاپلوسان
تنها آيت‌ا... استادی نیست که در مسیر توصیه به جامعه برای دور شدن از بی‌اخلاقی‌ها حرکت می‌کند. دیروز عضو جامعه روحانیت مبارز هم گفت: افرادی که ناگهان وارد صحنه‌ها می‌شوند و دائم از رهبری مایه می‌گذارند، ناخودآگاه به ایشان ضربه ‎می‎زنند. امیدوارم خدا آنها را هدایت کند. حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی اظهار داشت: کسانی که در شهری، استانی یا کشوری مسئولیتی دارند باید بدانند همیشه افراد متملق زبان‌دار اطرافشان وجود دارد و خواهد داشت. متملقان و چاپلوسان اولین کسی هستند که گرچه تظاهر را ادامه می‌دهند اما زودتر از دیگران از پیروی دست برمی‌دارند. وی افزود: متاسفانه هرچه از تاریخ ارتحال امام می‌گذرد توجه مردم به حرکات و سکنات بنیانگذار انقلاب اسلامی در حال کمرنگ شدن است.
ما باید مردم را مثل گذشته و متوجه خدا کنیم. کشور، رهبر و ملت با متوجه کردن مردم به خدا حفظ می‌شوند، اما اگر مردم را متوجه فرد یا جمعی کنیم، باخته‎ایم. وی با بیان اینکه متاسفانه ما تعداد زیادی از انقلابی‌های اصیل را از دست دادیم، ادامه داد: آنهایی که ماندند، چند نفری هستند که تعدادشان کم است و این عدد کم هم نمی‌تواند غالب بر همه باشد. یادمان نرود امام همواره می‌گفتند ملت مقابل زور یک‌طور حرف می‌زنند اما اگر صندوق رأی باشد طور دیگر نظر خود را ابراز می‌کنند. بنابراین حرفی که مردم از طریق صندوق رأی می‌گویند بپذیریم و مردم را متهم به بی‌دینی نکنیم، چون مردم مسلمان هستند. مردم را متهم نکنیم که اینها بد هستند، خیر؛ مردم خوبند. بهتر شناختند و بهتر می‌شناسند و من معتقدم بسیاری از آقایان و خانم‌ها اگر فشار تهییج احساسات کاذب آرام شود، معلوم است کدام طرف می‌روند. طباطبایی تصریح کرد: بدانیم با معلوم شدن این مساله کار اجرا برای ما آسان می‌شود. به حق محمد و آل‌محمد درک متملق را از خدمتگزار و درک افراد چاپلوس را از افراد حقیقت‌گفتار و حقیقت‌پندار داشته باشیم. چون این مساله به نفع خودمان و دیگران است. امیدوارم همان‌طور که حضور و ارتحال امام به خیر بود، ان‌شاءا... این سالگرد هم به خیر ملت ایران تمام شود.
حفظ ملت، حفظ ولایت
این عضو جامعه روحانیت، درباره رفتار برخی مدعیان انقلابی‌گری که حتی رفتار و عمل انقلابیون اصیل را قبول ندارند، اظهار داشت: بالاترین خطر همین است. کسانی که متملق هستند و جایگاه‌ها را از حقیقت‌گویی به مجازگویی می‌کشانند، این خطر بزرگی است. مرحوم آیت‎ا... بهشتی به‌کرات فرمود: «کسی که طرفدار ندارد باید کنار برود.» از امام علی(ع) که بالاتر نداریم؛ وقتی بعد از غدیر خم آن اتفاق افتاد، کنار رفت. باید مشروعیت، محبوبیت و مطلوبیت با هم باشد. وقتی نباشد خدای‌ناکرده، خطرناک است. طباطبایی گفت: یکی از جنایات این است که کسی یا کسانی از رهبری برای نیل به مقاصد شخصی خود استفاده کنند. مرحوم امام در مجلس اول به مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی نامه دادند و فرمودند: «نمایندگان کار خود را در چارچوب قانون انجام دهند.» یعنی امام مخالف بود با آنکه از نام ایشان در امور مربوط به تصمیم‌گیری‌های مجلس استفاده شود. امام در رأی اعتماد به نخست‌وزیر هم این مساله را نشان داد.
نظر دادن مردم خیلی مهم است و الان هر کس از رهبری هزینه می‌کند، بداند که به اصل انقلاب لطمه می‌زند. هر کس حتی با هدف انجام کار خیر از رهبر برای کنار گذاشتن قانون هزینه کند، به رهبر خدمت نکرده است. ما باید ملت را حفظ کنیم تا رهبری و ولایت‌فقیه حفظ شود. اگر ملت را از دست دهیم، دیگر رهبری نمی‌ماند. وی افزود: اگر به مردم، روحانیت، نیروهای مسلح و بسیج توهین کردیم، به خود و رهبری ظلم کرده‌ایم. خدا ما را از شر گفتار تملق‌آمیز و مخصوصا تملق با اهدافی خبیث و پلید حفظ کند و افرادی که ناگهان وارد صحنه‌ها می‌شوند و دائم از رهبری مایه می‌گذارند تا ناخودآگاه به ایشان ضربه بزنند را هدایت کند یا اگر قابل هدایت نیستند، بردارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود برشرفت گل گفتی .انتخابات تمام شد رییس جمهور انتخاب شده باید به او احترام بذاریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج