۵۴۶۳۴۸
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

آیت‌ الله ‌ایمانی: ۲۰۳۰ کاپیتولاسیون فرهنگی است

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه مفادی که سند ۲۰۳۰ واقعاً برای جامعه ایران شکننده است، گفت: سند ۲۰۳۰ ‌ذلت را به ‌ایران تحمیل‌ کرده‌ و اگر به عمق آن نگاه کنیم یک کاپیتولاسیون فرهنگی است.

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه مفادی که سند ۲۰۳۰ واقعاً برای جامعه ایران شکننده است، گفت: سند ۲۰۳۰ ‌ذلت را به ‌ایران تحمیل‌ کرده‌ و اگر به عمق آن نگاه کنیم یک کاپیتولاسیون فرهنگی است.

آیت‌الله اسدالله ایمانی با اشاره به اینکه یونسکو سند ۲۰۳۰ را به همه کشورها داده‌ و متأسفانه ایران هم آن را پذیرفته و قبول کرده است، اظهار داشت: سند ۲۰۳۰ سندی است که یونسکو بعد از کنکاش‌ها آن را تکمیل و از طریق مجامع بین‌المللی به کشورها برای یکسان‌سازی فرهنگ‌ها و هماهنگ کردن همه فرهنگ‌ها با فرهنگ غربی و فرهنگ لیبرال دمکراسی انجام داده است.

وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ دارای ظاهری ۳۰۰ صفحه‌ای است، افزود: آنچه در باطن و متن سند ۲۰۳۰ وجود داشته و مهم است، این بوده که در واقع سند ۲۰۳۰ پنجره‌ای برای نفوذ است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بر مبنای سند ۲۰۳۰ حتی ارگان‌های نظارتی مانند قوه قضاییه باید بعد از ۱۵ سال موفقیت‌ها و گزارشات خود را براساس آن بازگو کنند، ادامه داد: ارائه این گزارشات و مقایسه با معیارهای سند ۲۰۳۰ نوع دیگری از ذلت است که آیا ما را قبول کنند یا قبول نکنند، یا ما را به‌عنوان انسان متمدن بپذیرند یا نپذیرند.

وی با اشاره به اینکه مفادی که در سند ۲۰۳۰ وجود دارد واقعاً برای جامعه ما شکننده است، خاطرنشان کرد: سند ۲۰۳۰ یک سند ذلتی است که به کشور ایران تحمیل‌شده و اگر به عمق آن نگاه کنیم یک کاپیتولاسیون فرهنگی است.

ایمانی تصریح کرد: دولت‌مردان در رابطه با سند ۲۰۳۰ اعلام کرده‌اند که با تحقیق به روی آن مفادی که بافرهنگ کشور منافات دارد قبول کرده‌ایم، اما باید بدانند که این تفحص جلو سلطه فرهنگی برای کشور را نمی‌گیرد.

وی تأکید کرد: اگر دولت‌مردان ادعای اطاعت از مقام معظم رهبری رادارند باید سند ۲۰۳۰ را رد کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر میشه همه فرهنگها یکسان بشن فرهنگ مردم ایران امام حسین خون شهدای ماست چه ربطی به فرهنگ غرب دارد .ما این همه شهید به خاطر فرهنگمون دادیم حالا نباید با دست خودمون فرهنگ غرب بر فرهنگ خودمون وارد کنیم

    • زهرا

      رهبر عزیز فرمودند اگر هیچکدام از مفاد این سند هم مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی نباشه باز هم چون بیگانگان این سند را تنظیم کرده و بر ما تحمیل کردند قابل قبول نیست. قرار نیست کشورهای بیگانه برای فرهنگ ما تصمیم گیری کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج