اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۴۷۶۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

کارگردان‌ مناظره‌ها: کوه‌ دماوند روتوش‌ شده‌ بود

در پی این ادعا باید بگویم که تصویر به کار برده شده در برنامه قطعا کوه دماوند است که روی آن روتوش انجام شده است.

خبرگزاری ایسنا: کارگردان هنری مناظره‌ها درباره‌ی مطالبی که درخصوص شباهت تصویر پشت سر کاندیداها به کوه فوجی‌یامای ژاپن مطرح شده بود و اینکه آنچه در دکور دیده می‌شود قله دماوند نیست، اینگونه توضیح داد: در پی این ادعا باید بگویم که تصویر به کار برده شده در برنامه قطعا کوه دماوند است که روی آن روتوش انجام شده است.

حسین فردرو در عین حال تاکید کرد: در شورای گرافیک و دکور شبکه اول، پنج نفر به این عکس‌ها در برنامه مناظره‌ نظارت داشتند و روی تصویر کاملا فکر شده بود، اما در مقابل بعضی از مطالب غیرکارشناسی است و بر مبنای حدس و گمان به نیت خوبی انجام نمی‌گیرد‌ و معلوم نیست نوک حمله کیست؟!

این کارگردان داشت، اینگونه بیان کرد: معلوم نیست در پی این صحبت‌ها که درباره‌ی شباهت عکس پشت سر کاندیداها به کوه فوجی‌یاما مطرح شده، قرار است چه نتیجه‌ای عایدشان شود؟!

کارگردان‌ مناظره‌ها: کوه‌ دماوند روتوش‌ شده‌ بود

وی افزود: در مطلبی که یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از یک عکاس درباره‌ی شباهت تصویر پشت سر کاندیداها به کوه فوجی‌یاما آورده بود، یک عکس سیاه و سفید و زشت در کنار یک تصویر سرزنده و شاد که در برنامه‌ی ما استفاده بود، نشان داده می‌شد؛ بر اساس این عکس، می‌گویند که تصویر استفاده شده در برنامه‌ی مناظره‌ قله دماوند نیست؛ بنده می‌خواهم در اینجا توجه عموم را به این نکته جلب کنم که وقتی ما به عنوان یک ایرانی به این عکس نگاه می‌کنیم، برایمان چه چیزی تداعی می‌شود؟ آیا این عکس تداعی‌گر قله‌ی دماوند است یا کوه فوجی یامای ژاپن؟

وی تاکید کرد: در تصویر پشت سر کاندیداها در مناظره‌ها قله را طوری طراحی کردیم که وسط قرار بگیرد و در این زمینه اصلا فکر این را نمی‌کردیم که افرادی با نیتی که معلوم نیست چیست، فقط به جهت اینکه مطلبی را خراب کنند چنین مساله‌ای را مطرح کنند.

این کارگردان تلویزیون در توضیح بیشتر زوایای کوه دماوند در تصویر برنامه مناظره‌یی شبکه اول اینگونه بیان کرد: می‌دانیم که از لحاظ شرایط طبیعی‌، کوه‌های آتشفشان از لحاظ علمی و نظر کارشناسانه در شرایط خاص می‌توانند شبیه هم باشند.

فردرو گفت: اگر خاطرتان باشد در سال ۸۲ هم برای فرودگاه امام (ره) چنین اتفاقی افتاد و آن زمان هم یک آقایی مثل همین فرد، تلاش کرد روحیه افرادی که در کارشان زحمت می‌کشند را تضعیف کند این اقدام را انجام داد و بعید نیست که از دوستان همین آقا باشد؛ این در حالی است که در هر صورت ما نباید با مسائل اصلی خودمان شوخی کنیم. با طرح این سوال‌ها می‌خواهند چه بگویند؟ آیا می‌خواهند بگویند کوه فوجی‌یاما از دماوند زیباتر است؟ یا افرادی هستند که می‌خواهند به جای سَمبُل‌های ملی برای انتخابات کشورشان سَمبُل ژاپن را پشت سر کاندیداهای خود قرار دهند؟!

کارگردان مناظره‌های انتخاباتی تلویزیون توضیح داد: به کار بردن تصاویر به شکل بَنِری بزرگ، زمانی سخت‌تر می‌شود که عرض عکس بسیار طولانی و طول عکس هم محدود باشد؛ بنابراین در این شرایط ما مجبوریم هنرمندانه از شیوه‌های کولاژ استفاده کنیم.

این کارگردان همچنین درباره‌ی ترکیب پرچم ایران در تصویر پشت سر کاندیداهای ریاست جمهوری توضیحاتی ارائه داد که اینگونه عنوان شد: تعجب است از افرادی که می‌خواهند به نیت خراب کردن کارها حتی آبروی خودشان را نیز به خطر بیندازند در صورتی که ما نباید با مساله اصلی کشور خودمان شوخی کنیم. مشخصه پرچم کشورمان رنگ سبز‌، سفید و قرمز نیست بلکه آرم وسط پرچم که با عنوان الله طراحی شده مشخصه اصلی است به همین خاطر در تصویر برنامه مناظره به نحوی کارشناسانه وارد عمل شدیم که پرچم را روی عکس به طول بیش از ۱۲ متر در ارتفاعی قرار دهیم که نکند آرم الله پرچم پشت سر کاندیداها قرار گیرد و این تصور به وجود آید که پرچم به شکل ناقص است؛ کماینکه بعضی‌ها از این شکل در آن طرف آب استفاده می‌کنند.

فردرو در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به احتمال برگزاری مناظره‌های دیگر میان نامزدهای ریاست جمهوری چه بر سر دکور مناظره‌ها خواهد آمد؟به ایسنا گفت: دکور مناظره‌ها تا پایان انتخابات پا برجا می‌ماند. از همان ابتدا قرار بر این بود که دکور تا پایان روز انتخابات باقی بماند تا اگر انتخابات به دور دوم کشیده شد، دست صدا و سیما باز باشد و اگر شورای تبلیغات در ادامه سفارشی به سازمان داد انجام شود؛ البته این فقط شامل دکور مناظره‌ها نیست بلکه دکور کل استودیوهایی که مربوط به انتخابات است هنوز پابرجاست.

وی در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود با اشاره به نقدهایی که تاکنون نسبت به برنامه مناظره‌ تلویزیون شده است، یادآور شد: از رسانه و همه کسانی که ما را نقد کردند در جهتی که مشخص شد قصد صدا و سیما، رضایت مردم است و اینکه سازمان به هیجان و جذابیت و عدم اغتشاش توجه دارد، تشکر می‌کنم.

او گفت: من طی این مدت با دیدگاه‌های متفاوتی مواجهه شدم؛ به عنوان مثال آقای توکلی در مجلس در حرکت اول مناظره‌ها گفتند اگر من جای نامزدهای ریاست جمهوری بودم سالن را ترک می‌کردم. پس از آن هم مقاله‌ای خواندم که پس از دیدن سومین مناظره همین افراد بسیار مشوقانه برخورد کرده بودند و این ارتباطات نشان‌دهنده‌ی رفتار دلسوزانه کسانی است که نقد می‌کنند اما نه نقد تخریبی و از همان نوعی که راجع به کوه دماوند مطرح شده است؛ چرا که از اینگونه نقدها چیزی درنمی‌آید شاید در نهایت اینگونه عنوان شود که بی‌دقتی و اشتباه صورت گرفته است.

فردرو در پایان، سومین مناظره تلویزیون میان کاندیداهای ریاست جمهوری را خوب دانست و افزود: شرایط در سومین مناظره تلویزیونی به نحوی انجام گرفت که بینندگان و دلسوزان واقعی باز هم با رعایت کار صداوسیما رضایت و نقد خودشان را اعلام کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohamaad

      مگر کوه دماوند چش بود که روش روتوش انجام دادید برید این حرف ها رو به یکی دیگه بزنید

    • البرز

      راستش کارشناسای شورای دکور تو سازمان سواد بصری ندارند چه برسه به تشخیص کوه دماوند از فوجیاما!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج