۵۵۵۴۵۸
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

حجت الاسلام رفیعی:

برخورد با بدحجابی را از ادارات دولتی شروع کنید

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وضعیت بدحجابی در کشور مناسب نیست تأکید کرد: دولت باید جلوی بدحجابی را از ادارات دولتی و در قالب قوانین بگیرد.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، بعد از ظهر شنبه و در بیست و نهمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) به جایگاه زنان پیامبر(ص) در آیاتی از سوره احزاب پرداخت و اضافه کرد: چون زنان پیامبر(ص) وابسته به ایشان هستند گناه و ثواب کارهای آنان نیز مضاعف است.

وی ادامه داد: خداوند دستوارتی را بر زنان پیامبر واجب کرده است که بر دیگران نیز واجب است و از مهمترین آن‌ها این است که در برخورد با نامحرم طوری حرف نزنند و رفتار نکنند که باعث تحریک نامحرم شوند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه اضافه کرد: طبق این آیات، تحریک مردانی که به تعبیر قرآن بیماری و مرض جنسی دارند از سوی زنان آغاز می‌شود بنابراین وظیفه برای هر دو گروه وجود دارد و هم زنان باید از تحریک بپرهیزند و هم مردان مراقب باشند.

وی تأکید کرد: زنان باید مراقب گفتار خود و پوشیدن لباس و نحوه حرف زدن و مکتوبات و پیامک‌های خود باشند تا افراد مریض و چشم چران در مورد آنان به طمع نیفتند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های صدا و سیما خوب است و باید از آن تقدیر شود، اضافه کرد: در برخی برنامه‌ها و در شوخی‌ها رعایت حریم نامحرم نمی‌شود و چون صدا و سیما الگوساز است می‌تواند زمینه منفی ایجاد کند.

وی دومین دستور خداوند به زنان را در خانه ماندن ذکر کرد و ادامه داد: زنان نباید به هر بهانه‌ای خود را در معرض اجتماع قرار دهند و یا مشاغلی پیدا کنند که با روحیه و کرامت آنان سازگار نیست.

این کارشناس مسائل دینی حفظ زینت و در معرض نامحرم قرار ندادن آن را دستور دیگر خدا به زنان پیامبر(ص) برشمرد و اظهار داشت: خداوند از آشکار کردن زینت به عنوان جاهلیت اولیه نام برده است اما امروز هم شاهدیم که جاهلیت مدرن به واسطه همجنس بازی و بی عفتی و کارهای زشت در برخی کشورها وجود دارد.

وی وضعیت حجاب در کشور را نامناسب دانست و ادامه داد: افزود: باید تمهیدی اندیشیده شود و دولت از کارمندان خود شروع کند زیرا این افراد حقوق بگیرند و می‌توان به عنوان قانون این مسئله را ترویج کرد.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به برخورد مناسب نیروی انتظامی با بدحجابی با بیان اینکه من با بگیر و ببند مخالف هستم، گفت: باید با زبان نیکو و با قوانین خوب جلوی پدیده بی‌حجابی گرفته شود زیرا حجاب از ضروریات دین است.

وی با بیان اینکه ما نباید تابع قوانین دنیا در این مسائل باشیم تأکید کرد: در برخی کشورها همجنس بازی رواج دارد و در برخی کشورها مانند عربستان نیز حقوق اولیه زنان نادیده گرفته می‌شود و کسی هم مخالفت نمی‌کند ولی در کشور ما همه از آزادی اجتماعی برخوردار هستند ولی نباید این مسئله سبب رواج بدحجابی شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه پرداخت زکات و اطاعت از خدا و پیامبر را جزء دیگر وظایف زنان برشمرد و با اشاره به آیه تطهیر اضافه کرد: اگرچه این آیه در وسط آیات مربوط به زنان پیامبر(ص) آمده ولی مربوط به جایگاه اهل بیت است و خدا در اینجا خواسته تا الگویی به همه زنان و به زنان پیامبر(ص) ارائه دهد که این الگو حضرت زهرا و امام علی(ع) و دو فرزند ایشان یعنی امام حسن و امام حسین(ع) هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش تو ادارات دولتی برخورد با بداخلاقی صورت می گرفت

    • خوزستانی

      احسنت ... آدم آرامش داشته باشه میره بیرون بخداا حال آدم ازین بیحجابا بهم میخوره مثل هیولا هستن فک میکنن خیلی بامزن خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      من اصفهان هستم اینقد توریست وخارجی ها میان آدم میبینشون از زنان ما عفیف ترن بخدا زنان مون شدن وینرین متحرک وخیلی زشت به قولی یکی از این خارجیها میگفت این طرز ارایش زنان ایران مثل روسپی ها هستند واقعا آبرومون بردند یعنی شیعه هستند

    • بی نام

      جالب آقایون خوب در مورد حجاب خانمای کارمند نظر میدن محض اطلاعتون میزان آرایش یک خانم به اندازه ای که جامعه براش ارزش قائل مطمئن باشید خانما هم خیلی دوست ندارن روزی چند ساعت وقت و هزینه های گزاف واسه آرایش پرداخت کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج