adexo3
۵۵۵۴۸۲
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

حذف ۲۹۰۰ رشته دانشگاه آزاد که مجوز داشتند

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص تایید رشته های این دانشگاه گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ رشته محل حذف شده توسط وزارت علوم مورد تایید هیات ۳ نفره است.

خبرگزاری مهر: عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص تایید رشته های این دانشگاه گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ رشته محل حذف شده توسط وزارت علوم مورد تایید هیات ۳ نفره است.

صالح اسکندری در گفتگو با خبرنگار گفت: با استناد به قانون تایید رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و بر اساس اعلام معاون قوانین مجلس شورای اسلامی که بر لازم الاجرایی این قانون تاکید کرده تمامی ۲ هزار و ۹۰۰ رشته محل حذف شده در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد توسط وزارت علوم دارای مجوز قانونی بوده و امیدواریم وزارت علوم در چند روز آینده این مشکل را برطرف کند.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای لازم توسط شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم برای چند هزار رشته افزود: تمامی استانداردها و ضوابط آموزشی لازم در واحدهای دانشگاهی آزاد برای اخذ رشته محل های مربوط اتخاذ شده و وضعیت استانداردهای ما به مراتب بالاتر از دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول امور رسانه ای دانشگاه آزاد با بیان اینکه در ۲۵۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامی از ۱ تا ۱۴۲ رشته محل در کارشناسی ارشد حذف شده است، تاکید کرد: در بیش از ۳۰ واحد دانشگاهی تمامی گرایش های کارشناسی ارشد حذف شده است.

حذف رشته های هسته ای از واحد علوم تحقیقات

اسکندری با برشمردن برخی از رشته حذف شده، گفت: به عنوان نمونه در واحد علوم تحقیقات رشته های هسته ای دانشگاه را وزارت علوم حذف کرده است در حالی که این واحد یکی از مهمترین و با کیفیت ترین مراکز آموزش رشته های هسته ای در بین دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در کشور است.

وی همچنین خواستار برقراری عدالت آموزشی میان دانشگاه های غیر انتفاعی و دانشگاه آزاداسلامی شد و از معاونت آموزشی وزارت علوم خواست در بررسی های خود حتما شاخص های علمی را مدنظر قرار دهد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: با مذاکرات و مکاتبات صورت گرفته وزارت علوم هر چه سریع تر مشکل برطرف و نگرانی های به وجود آمده در بین اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مرتفع شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا فکری کنید حل شه.ما موندیم چی کار کنیم.همه رشته هایی که خواستیم بریم حذف شده.دولتی هم وقتش تمام شده.پس چیکار کنیم

    • شادی

      ما رو مسخره کردن

    • بدون نام

      درست می گویید. یکی از این موسسات بی نام و الان دانشجوی دکترای مشترک با اروپا دارد و نفری حدود یکصد وپنجاه میلیون تومن میگیرد. تازه تبلیغم میکنند.....

    • علی

      کار بسیار سنجیده ای هست دانشگاه آزاد باید از کره زمین محو شود ،با آینده خیلی از جوانان کشور بازی کرده

    • بدون نام

      همه بلاتکلیفیم.پس چه کنیم؟این تصمیم تاثیر زیادی روی زنذگی ما داره!توروخدا یه فکری بکنید این رشته ها برگرده

    • حسین

      با سلام تمامی دانشگاهها باید مقررات وزارت علوم را برای گسترش رشته ها بپذیرند هم دانشگاه آزاد و هم دانشگاههای غیر انتفاعی . نه اینکه به صرف داشتن یک دکترا در یک استان برای تمامی واحدهای آن استان مجوز ارشد و دکتری آن رشته صادر شود . اگر دانشگاه ازاد هیات علمی استانی دارد پس مراکز شهرستانها را نیز جمع کند نه اینکه در مراکز شهرستان دانشجو دارد اما استاد ندارد باید نسبت استاد به دانشجو به صورت هیات علمی تمام وقت در همه دانشگاهها اصلاح و ترمیم گردد

    • بدون نام

      چرا یه نفر ازاین مسولین نیست که بیاد این دانشگاه بی. سوادی راتعطیل کنه فق پدر پدر ومادرها رادرآوردن اراین چاپیدنشون بسه با با این جایگاه فساد وبی سوادی راتعطیل کنید مدرک قلابی

    • سعید

      اصلا اسم دانشگاه رو باید از این موسسه چپاولگری بردارند...بهر قیمت داره دانشجو میگیره..با تعداد وحشتناک زیاد...اصلا پذیرفته شدنش چنان راحته که هرکس شرکت میکنه قبوله...ظاهرا فقط ملاک ،،حضور در جلسه کنکورش بوده....اکثر پذیرفته شدگانش هم با نمرات وحشتناک افتضاح و حتی میانگین درصد منفی بودند و هستند....
      یعنی واقعا وزارت علوم نمیتونه بازرسی کنه و ببینه این چه وضعیت جذب دانشجو بوده!!؟فردای آینده همه اینا فارغ التحصیل میشند و وارد جامعه..کمااینکه سالهاست دارند میشند...
      بخدای لاشریک قصدتوهین ندارم،،و معتقدم یه اقلیتی هم هستند که در این مثلا دانشگاه بنابه مصالحی وارد شدند و اجبار داشتند و لیاقتشون بیشتر ازدانشگاه آزاد بوده...
      جوونهای مردم رو حساب اسم و مدرک و چشم و هم چشمی وارد اینجا میشند و فشارش رو دوش خانواده طفلی می افته....
      اگه بنابه حذف باشه،،،باید کلا این دانشگاه رو پلمپ کنند!!
      من خودم مقطعی از تحصیلاتم رو دراین مثلا دانشگاه گذروندم و از سیاهترین دوران تحصیلی و زندگیم بوده.و خوب میدونم دانشگاه به کجا میگند..چون بعدش به هر مشقتی بود ادامه تحصیلم رو در دانشگاه واقعی و راستی دادم و تازه فهمیدم دانشگاه به کجا میگند...اتفاقا خیلی بمن فشار اومد بلحاظ تحصیل و خوندن،،فشاری که در دانشگاه آزاد فقط به جیب بابام اومد و نه خودم....چون اصلا تلاش و زحمت آنچنانی واسه گرفتن مدرکم نکشیدم...اونم خیلی سال قبل که تازه همه میگند سخت تر بود این مثلا دانشگاه و مثلا ارج و قرب داشت..الان که دیگه واویلا........اما این دوزان دانشگاه سراسری از شیرینترین دوران زندگی و تحصیلیم بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج