۵۵۷۹۶۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

اعزام جوانان مشتاق به سوریه، کار تروریست ها را یک روزه تمام می کند

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی همین جوانان مشتاق را به سوریه ببرد، کار تروریست ها یک روزه تمام می شود.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی در اولین سالگرد شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) ، شهید «بشیر توانایی پور» انجام شده است، در مسجد صاحب الزمان(عج) صالحیه، طی سخنانی گفت: خداوند مقام شهدای مدافع حرم را متعالی گرداند، انگیزه خلقت انسان و جن برای عبادت است، هدف از خلقت بندگی است، بندگی را تسلیم اوامر خدا بودن تفسیر می کنند، اگر انسانی فرمان الهی را اطاعت کرد، بنده است و در مسیر هدف خلقت گام برداشته است.

وی ادامه داد: این عوامل در تمام مباحث قابل طرح است و تنها به نماز و روزه خلاصه نمی شود و جهاد را نیز شامل می شود، اگر اسلام و دین در خطر بود و امنیت جامعه اسلامی مورد تهدید قرار گیرد، بندگی ایجاب می کند که وارد عرصه نبرد با دشمن شویم، انسان ها در بحبوحه خطر نباید عقب نشینی کنند، در امر به معروف و نهی از منکر هم برخی این امر را مطرح می کنند که اگر این دو فریضه خطر جانی داشت، دیگر واجب نیست، اما اگر امر به معروف و نهی از منکر با تهدید جان تعطیل می شد، حادثه کربلا رقم نمی خورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: حسین بن علی(ع) جان خود و یارانش را در خطر دید اما از راه کربلا باز نایستاد، در زمانی که حفظ اسلام وابسته به کشته شدن انسان هایی است، برای ماندن دین باید از جان گذشت، برخی مطرح می کنند که اگر دین برای انسان است، پس انسان نباید فدایی دین باشد، این دین است که فدای انسان می شود، خیر، این طور نیست، اگر دین با کشته شدن افراد حفظ شود، باید جان را فدا کرد و این نکته توسط حسین بن علی(ع) تبیین می شود.

دشمنی استکبار با نظام اسلامی به دلیل حمایت از دین خدا است

وی گفت: فرمان خداوند در این جا حفظ دین است، همه اولیا و انبیا برای این حقیقت آمدند که دین از بین نرود، کامل ترین دین اسلام است، پیغمبر(ص) و ائمه ما و تمام بزرگان دین فدای دین شدند، اگر در جامعه امروز ما اسلام در خطر بود و دشمنان خواستند اسلام را از بین ببرند، هدف پاسداری از اسلام و آیین الهی و کتاب خدا، قرآن است و به همین دلیل امروز حفظ جمهوری اسلامی را واجب می دانند، برآمده از همین اصل است.

شیرازی با بیان این که امروز اگر جمهوری اسلامی نباشد، در جهان نامی از اسلام نمی ماند، گفت: تمام دشمنی استکبار با این نظام، حمایت جمهوری اسلامی از دین خدا است و تمام عظمت جمهوری اسلامی نیز برای این حقیقت است، انسان ها نیز در ذیل این قانون کلی حرکت می کنند، یعنی اگر اسلام، انقلاب و جامعه اسلامی در خطر بود باید حرکت کنند، دفاع از حرم برای این حقیقت است، دفاع از حرم یعنی دفاع از دین، ارتباط با حرم اهل بیت علیهم السلام، ارتباط با کربلا و حرم امام رضا(ع) ، دین را حفظ می کند.

وی گفت: اگر ارتباط ما با امام رضا(ع) قطع شود مشکل خواهیم خورد، سیم اتصال ما با خدا اولیاء الهی هستند، ارتباط ما با ائمه در زیارت جامعه کبیره مرور می شود، این ارتباط است که قلب ما را روشن و وجود ما را نورانی می کند، دفاع از حرم یعنی دفاع از دین و اسلام و دفاع از انقلاب اسلامی که امروز منشا پاسداری از دین است، اگر حرم نا امن شد، به دین آسیب می رسد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس اضافه کرد: شهدای مدافع حرم از این حقیقت دفاع می کنند تا در جامعه دین خدا و بندگی خدا حاکم شود، عبودیت و بندگی یعنی تسلیم امر و نهی الهی شدن، دین مجموعه امر ونهی الهی است، شهید مدافع حرم که برای دفاع از حرم حرکت می کند، در واقع از دین و از عبودیت و مسیر کمال انسانی دفاع می کند، به همین دلیل، مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای عزیز، می فرماید « این شهدای مدافع حرم در هرکجا شهید شده باشند، مثل این است که جلوی درب حسین بن علی(ع) شهید شده باشند. » ، این ها فدایی اسلام هستند و زمان و مکان نمی شناسند.

جوانان مشتاق ایرانی بروند کار تروریست ها یک روزه تمام می شود

وی گفت: وقتی هدف پاسداری از اسلام است، کسی حضور در سوریه را به کسی تکلیف نکرده است، اما امروز بسیاری از افراد و فرزندان و برادران شهدا اصرار کرده و اشک می ریزند که به سوریه اعزام شوند، امروز تکلیفی به عنوان وجوب عینی و یا کفایی برای حضور در سوریه مطرح نیست، اگر جمهوری اسلامی همین جوانان مشتاق را بسیج کرده و به سوریه ببرد، یک روزه کار تروریست ها تمام می شود، اما ضرورتی ندارد.

شیرازی با بیان این که اجر شهید مدافع حرم، ۲ برابر شهید جنگ ۸ ساله است، اضافه کرد: باید به خانواده این شهدا تبریک گفت که با چنین نگاه و بصیرتی خود را در راه اسلام فدا می کنند، مرگ حق است، اما این که انسان تصمیم بگیرد، جان را در مسیر دین بدهد، مردانگی می خواهد، این اراده مهم است و خدا به این اراده پاداش می دهد که فدایی حرم و حریم اهل بیت بشود، شهدای مدافع حرم برای جامعه اسلامی و آزادگان جهان الگو شدند.

وی گفت: جان انسان با یک تصادف از بین می رود، اما شهید مدیریت کرده و جان را با خدا معامله می کند، جنس را درب خانه خدا می برد، این معامله، معامله با خدا است و شهدای ما با این نگاه و بصیرت جان خود را با خدا معامله می کنند، برخی از این شهدا حتی بهشت را هم نمی خواهند و ذات اقدس الهی را می خواهند و هدف آن ها حضور با خداوند در عالم قیامت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این که ارزش بهشت به حضور خداوند است، گفت: امام(ره) فرمودند «شهدا به وجه الهی نظر می کنند» ، این چه مقامی است که آن را تنها به شهدا می دهند، خداوند این نعمت را به هرکسی نمی دهد، اما به شهدا داد، این سراسر عزت و عظمت است، خداوند دست ما را بگیرد تا در مسیر شهدا گام برداشته و جان خود را با خود را با خدا معامله کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج