adexo3
۵۶۱۱۰۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آيا روسيه در انتخاب بريتانيا دخالت داشت؟

شرلوک هولمز در «ماجراي بريل کورنت» در سال ۱۹۸۲ اشاره مي‌کند: «وقتي که غيرممکن را حذف کنيد، آنچه باقي مي‌ماند هر چقدر هم غيرمحتمل، بايد حقيقت باشد.»

روزنامه وقایع اتفاقیه: شرلوک هولمز در «ماجراي بريل کورنت» در سال ۱۹۸۲ اشاره مي‌کند: «وقتي که غيرممکن را حذف کنيد، آنچه باقي مي‌ماند هر چقدر هم غيرمحتمل، بايد حقيقت باشد.»
اگر شما شواهد حزب دموکرات ايالات متحده، مدير مرکز اطلاعات، کالج دفاعي ناتو، کميته منتخب سنا در امور اطلاعاتي، هيلاري کلينتون و چندصد مورد اين‌چنيني را باور کنيد، غير‌ممکن است که موج رأي‌دهندگان در هر يک از دموکراسي‌هاي پيشروي ما از قبل توسط فناوري‌هاي انتخاباتي پيشرفته فعلي تشخيص داده نشوند، مگر اينکه تحت نفوذ سايبري سرويس‌هاي مخفي روسيه تحت فرماندهي مستقيم ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوري روسيه، آنچه رأي‌دهندگان به آن فکر مي‌کنند، آشکار نشده باشد و پيروزي با هک‌کردن دستگاه‌هاي رأي‌گيري و آراي ساختگي به جانب نامزد مورد حمايت کرميلن هدايت شود.
هرچقدر هم که دور از ذهن به نظر برسد، بااين‌حال، منطقي است و براساس گفته شرلوک، دخالت‌هاي روسيه بايد حقيقت داشته باشد. نصيحت پوتين در اوايل ماه جاري براي آمريکايي‌ها اين بود که دربرابر اين ديوانگي «قرص مصرف کنند.» اين نصيحت مي‌تواند تأکيد بيشتري بر اين باشد که اين احتمال ناممکن مي‌تواند تبديل به حقيقت شود. همچنين ممکن است استثنايي نيز در کار نباشد. آنچه براي رأي‌دهندگان آمريکايي در ماه نوامبر گذشته روي داده، مي‌تواند به همان اندازه براي رأي‌دهندگان بريتانيايي اتفاق افتاده باشد. خروجي رأي‌گيري‌ها به شکلي غيرقابل پيش‌بيني محقق شده است. تجزيه و تحليل‌ها نشان مي‌دهند که در قرن گذشته تنها دوبار چنين نوسان بزرگي در کار بوده است؛ کلمنت آتلي در سال ۱۹۴۵ و توني بلر در سال ۱۹۷۷. به شکلي عجيب، بلر ۴۰ کرسي در اسکاتلند را به دست آورد. برخلاف آن اما آتلي تنها به سه کرسي و کوربين به هفت کرسي در اسکاتلند رسيد.
از لحاظ تاريخي رأي اسکاتلندي‌ها هزگز تفاوتي بين محافظه‌کاران و حزب کارگر براي کنترل مجلس عوام ايجاد نکرده است. پس از رأي‌گيري هفته گذشته، ۶۶ درصد اسکاتلندي‌ها رأي دادند و ۸۳ درصد کرسي‌هاي پارلماني اسکاتلندي ميان محافظه‌کاران و حزب ملي اسکاتلند تقسيم شد. به اين معني که تقريبا هيچ کمکي از جانب اسکاتلندي‌ها براي رسيدن شانس پيروزي و کسب اکثريت آرا به حزب کارگر انجام نشد.
اما چگونه ممکن است، کوربين که به چنين نتايج درخشاني بدون کمک روس‌ها رسيده باشد؟ شواهد آمريکايي، قرص پوتين، نه حتي يک نشريه بريتانيايي، سرويس‌هاي اطلاعاتي، سياستمداران حزبي، اتاق‌هاي فکر يا مشاوران امنيت ملي هيچ‌کدام اعلام نکرده‌اند که نتيجه پيش‌بيني‌نشده رأي‌گيري بريتانيا و دستاورد کوربين با کمک روس‌ها به دست آمده باشد. از آنجايي که امکان‌نداشتن مداخله روس‌ها درحال‌حاضر حذف شده، اين به آن معناست که کوربين بايد خود برنده آرا و شرايط در بريتانيا شده باشد؛ هرچقدر هم که اين مسئله براي شما غيرمحتمل به نظر برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج