۵۶۲۴۵۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

استارتاپ های «فین تک» فیلتر شدند

یک بار دیگر موج جدیدی از فیلترینگ دامن کسب و کارها و استارتاپ‌های ایرانی را گرفت؛ موجی که این بار به سراغ کسب و کارهای حوزه «فین تک» رفته است. زرین پال، پی‌پینگ، باهمتا و ایدی‌پی استارتاپ هایی هستند که این بار فیلتر شده اند؛ اکوسیستمی از استارتاپ ها که نه تنها رقیب سیستم بانکی سنتی کشور محسوب نمی شوند، بلکه می توانند در کنار آن ایستاده و حیات دوباره ای به آن ببخشند.

دیجیاتو: یک بار دیگر موج جدیدی از فیلترینگ دامن کسب و کارها و استارتاپ‌های ایرانی را گرفت؛ موجی که این بار به سراغ کسب و کارهای حوزه «فین تک» رفته است. زرین پال، پی‌پینگ، باهمتا و ایدی‌پی استارتاپ هایی هستند که این بار فیلتر شده اند؛ اکوسیستمی از استارتاپ ها که نه تنها رقیب سیستم بانکی سنتی کشور محسوب نمی شوند، بلکه می توانند در کنار آن ایستاده و حیات دوباره ای به آن ببخشند.

چرا استارتاپ های فین تک فیلتر شدند؟

طی گفتگویی که با مسئولین «انجمن کسب و کارهای فین تک» داشتیم، به نظر می رسد که دادستانی به دلیل عدم وجود قوانین شفاف برای فعالیت این گونه استارتاپ ها از سوی بانک مرکزی، تصمیم گرفته است تا دست به فیلترینگ جمعی این کسب و کار ها بزند.

در ماه گذشته، دادستانی کارگروهی را با حضور بانک مرکزی جهت تعیین وضعیت این استارتاپ ها تشکیل می دهد که البته در آن جلسه هیچ نماینده ای از سمت کسب و کارهای مذکور حضور ندارد؛ در این نشست تصویب می شود تا بانک مرکزی در خصوص مجوز این استارتاپ‌ها تعیین تکلیف کند.

اما به نظر می رسد پیش از آنکه اقدامی از سمت بانک مرکزی صورت گیرد، دستور فیلترینگ صادر گشته است.

موج جدید فیلترینگ؛ موج جدید اعتراضات

موج جدید فیلترینگی که از دیروز دامن استارتاپ‌های فین تک را گرفته، باعث واکنش کاربران شبکه های اجتماعی شده است. کاربران در توییتر نقطه نظرهای جالبی در رابطه با نحوه برخورد مسئولان کمیته فیلترینگ با استارتاپ ها دارند و هشتگ «کارآفرینم فیلتر نکنید» را داغ کرده اند.
استارتاپ های «فین تک» فیلتر شدند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج