۵۶۲۶۵۰
۱۷ نظر
۲۳۹۶۳۹
۱۷ نظر
۲۳۹۶۳۹
پ

محتوای حمایت‌شده

فواید داشتن حیوان خانگی

روان‌درمانگران در تحقیقات جدیدی که در مورد روابط انسان‌ها و حیوانات انجام‌شده، دریافته‌اند که داشتن حیوانات خانگی فواید روانی بسیاری برای کودکان دارد.

روان‌درمانگران در تحقیقات جدیدی که در مورد روابط انسان‌ها و حیوانات انجام‌شده، دریافته‌اند که داشتن حیوانات خانگی فواید روانی بسیاری برای کودکان دارد. آن‌ها می‌گویند حیوانات خانگی می‌توانند در فرایند‌های درمانی مختلف، از کودکانی که مشکل ارتباطی دارند گرفته تا کودکانی که دچار زخم‌های روانی عمیق شده‌اند، به کمک روان‌درمانگران بیایند.

بسیاری از والدین علاقه‌مند به نگهداری از حیوانات خانگی هستند، اما در بسیاری از موارد بخاطر فرزندشان این علاقه خود را کنار می‌گذارند، زیرا بر این گمانند که حیوانات سلامت جسمی و روحی کودکشان را به خطر می‌اندازند. اگرچه نگرانی والدین برای سلامتی کودکان کاملا طبیعی است، اما لازم است بدانید که نگهداری صحیح از حیوانات خانگی نه تنها تاثیرات منفی بر سلامت روحی و جسمی کودکان را به همراه ندارد، بلکه می‌تواند تاثیرات مثبت بسیار زیادی را نیز با خود به همراه داشته باشد.

فواید داشتن حیوان خانگی

فواید داشتن حیوان خانگی

همین حالا تماس بگیرید.
 

فواید داشتن حیوان خانگی

جهت کسب اطلاعات بیشتر از صفحه اینستاگرام بازدید کنید.
 
 
بسیاری بر این باورند که حیوانات خانگی تنها راهی برای سرگرم کردن کودکان به حساب می‌آیند، در حالی که این حیوانات می‌توانند درس‌های زیادی را به کودکان آموخته و مزایای بسیار زیادی برای آن‌ها داشته باشند. یک حیوان خانگی می‌تواند دوستی صمیمی برای کودک‌تان به حساب آید و حس مسئولیت‌پذیری را از همان ابتدا در او فعال نماید. البته پیش از هر چیزی لازم است به کودک یاد دهید که یک حیوان خانگی به مراقبت و نظافت نیاز دارد و حتی لازم است به او بفهمانید که حیوان خانگی ممکن است بنا به دلایل مختلف بیمار شده و یا بمیرد. برای اینکه با تاثیر حیوانات خانگی بر کودکان آشنا شوید در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا فواید نگهداری از حیوانات خانگی را با شما در میان بگذاریم.

فواید داشتن حیوان خانگی برای سلامت روان انسان

بدون شک داشتن یک حیوان خانگی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی سلامت روان انسان داشته باشد. در ادامه به برخی از این تاثیرات مثبت می‌پردازیم:

کاهش استرس

تحقیقات نشان داده است که افرادی که حیوان خانگی دارند، استرس کمتری نسب به سایر افراد جامعه تحمل می‌کنند. این کاهش استرس به دلیل انرژی مثبتی است که حیوانات از جانب خود به این افراد منتقل می‌کنند.

کاهش حس تنهایی

حیوانات خانگی به عنوان یک دوست خوب در زندگی شما ایفای نقش می‌کنند. همین عامل باعث می‌شود شما به عنوان سرپرست یک حیوان احساس تنهایی نکنید.

پشتیبانی روابط اجتماعی

رابطه شما با حیوانات خانگی می‌تواند یک تقویت کننده خوب برای روابط اجتماعی شما باشد. به همین دلیل است که افرادی که از حیوانات خانگی مراقبت می‌کنند، در عرصه اجتماعی عملکرد بهتری دارند.

فواید داشتن حیوان خانگی برای سلامت فیزیکی

به گفته بسیاری از پزشکان، داشتن حیوان خوانگی تاثیر بسیار زیادی روی سلامت فیزیکی شما  دارد. به موارد زیر توجه کنید:

افزایش  سرزندگی و تندرستی

تاثیر روانی مثبت حیوانات خانگی باعث می‌شود افراد سرزندگی بیشتری داشته باشند به همین دلیل به سلامت خود اهمیت بیشتری داده و بیشتر مراقب خود هستند.

کاهش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

داشتن حیوانات خانگی و به خصوص گربه می‌تواند حس آرامش را با خود به خانه آورد و کاهش فشار خون را در پی داشته باشد. کاهش فشار خون سبب کاهش استرس‌های مختلف شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. نتایج تحقیقات مختلف نشان از آن دارند که افرادی که صاحب گربه هستند، کمتر از سایر افراد، از طریق بیماری‌های قلبی می‌میرند.

فواید داشتن حیوان خانگی

معمولا سگ‌ها نگهداری سخت‌تری نسبت به گربه‌ها دارند و همین موضوع سبب می‌گردد که صاحبان گربه استرس کمتری را متحمل شوند و در نتیجه کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی باشند. زیرا گربه‌ها حیواناتی مستقل هستند و نیازی به مراقبت‌های بیش از حد مانند سگ‌ها نمی‌باشند.

مصونیت آلرژی

باکتری‌های موجود در بدن حیوانات باعث می‌شوند بدن نسبت واکنش‌های آلرژیک مقاوم‌تر باشد. برای همین اگر میخواهید بدن مقاوم‌تری داشته باشید داشتن حیوان خانگی را امتحان کنید.

ایمنی بدن را افزایش می‌دهند

از آن‌جایی که حیوانات خانگی و به خصوص گربه‌ها توانایی خاصی در درک احساسات انسان‌ها دارند، می‌توانند آرامش را برای شما به همراه داشته باشند و موجبات بهبود را فراهم آورند. با افزایش ایمنی بدن‌تان نیز می‌توانید با بسیاری از بیماری‌ها مقابله کنید. در نتیجه می‌توان گفت که نگهداری از یک گربه می‌تواند ایمنی بدن را بیشتر کرده و از شما در برابر بیماری‌ها محافظت نماید.

فواید داشتن حیوان خانگی

تاثیرات مثبت داشتن حیوان خانگی بر کودکان

کودکان به عنوان افراد در حال رشد جامعه، از عوامل مختلفی تاثیر میپذیرند. داشتن حیوان خانگی نیز روی کودکان تاثیرات زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

حیوان خانگی؛ بهترین دوست کودکتان

اگر کودکتان تک فرزند است و معمولا هم بازی خوبی ندارد، یک حیوان خانگی می‌تواند بهترین هم بازی او و حتی صمیمی‌ترین دوستش شود. یک کودک می‌تواند با حیوان خانگی درد دل کرده و یا با او بازی کند. به مرور زمان کودک‌تان نسبت به حیوان خانگی احساسات پیدا کرده و به او محبت خواهد کرد.

طی یک تحقیق که در دانشگاه کاپیتال در اوهایو انجام گرفت، مشخص شد کودکان با معلولیت عاطفی که با حیوانات دست‌آموز زندگی می‌کردند، توانستند پیشرفت‌های بیشتری در کنترل احساسات و درک دیگران داشته باشند.

تقویت مسئولیت پذیری

یکی از مهم‌ترین تاثیرات حیوانات خانگی بر کودکان، افزایش مسئولیت‌پذیری آن‌هاست. هر حیوان خانگی به غذا، آب و عشق نیاز دارد که کودک شما می‌تواند مسئولیت برطرف کردن این نیاز‌ها را برعهده داشته باشد. علاوه بر نیاز‌های گفته شده، فردی که از حیوان خانگی نگهداری می‌کند، مسئولیت نظافت او را نیز برعهده می‌گیرد و همین موضوع نیز تاثیر بسیار زیادی بر افزایش حس مسئولیت در کودکتان دارد.

رشد درک و احساسات

دکتر سو دوشر که یکی از محققان در این مطالعات جدید است، می‌گوید: «داشتن حیوانات خانگی باعث می‌شود کودکان در کار‌های گروهی، مشارکت بیشتری از خود نشان داده و با دیگران همکاری بیشتری داشته باشند. یکی از دلایل این امر، این است که کودکان در هنگام وقت گذراندن با حیوانات به اینکه حیوان چه چیزی را تصور، تجربه یا احساس می‌کند، توجه بیشتری خواهند داشت. آن‌ها خود را جای حیوان می‌گذارند. این تجربه، تحول عمیقی در ادراکات حسی کودک ایجاد می‌کند.»

کودکانی که در پیش‌دبستانی از آن‌ها خواسته‌شده بود تا مواظبت از یک توله‌سگ را بر عهده بگیرند، درست مانند کودکانی که در خانه، یک حیوان دست‌آموز دارند، از نظر اجتماعی، کارایی بیشتری داشتند. آن‌ها محبوبیت بیشتری دارند، زیرا عواطف دیگر کودکان را بهتر درک می‌کنند. این کودکان در کل، نسبت به اطرافیانشان، احساس بهتری در مورد خودشان دارند.

فواید داشتن حیوان خانگی

تقویت همدلی

بسیاری از کودکان با حیوانات خانگی خود رابطه احساسی عمیقی ایجاد می‌کنند. این رابطه عاطفی قوی باعث می‌شود با گذشت زمان احساس همدلی در کودکان بیشتر شده و روحیه همبستگی در آن‌ها تقویت شود.

تقویت تعاملات اجتماعی

حیوانات خانگی معمولا به عنوان عضوی از خانواده به شمار می‌روند. همین موضوع باعث می‌شود کودکان آن‌ها را به عنوان عضوی از یک جامعه پذیرفته و تعاملات زیادی با آن‌ها داشته باشند.

تقویت مهارت یادگیری

اگر به دنبال یک همراه خوب برای یادگیری فرزند خود هستید، داشتن حیوان خانگی بهترین گزینه است. حیوانات خانگی به عنوان یکی محرک خوب می‌توانند یادگیری کودک شما را بالاتر برده و ذهن او را برای یادگیری آماده کنند.

 بالا بردن اعتماد به نفس

یک حیوان خانگی، محبت خود را بدون هیچگونه چشمداشت و کاملا بی قید و شرط به کودک شما نشان می‌دهد. همین موضوع نیز سبب می‌گردد که اعتماد به نفس کودکتان افزایش یافته و محبت کردن را به بهترین نحو بیاموزد.

فواید داشتن حیوان خانگی

آموزش عشق ورزیدن

توجه و مراقبت مداوم از حیوانات می‌تواند احساس هم‌نوع دوستی را در کودکان بیدار و تقویت کند برای همین اگر میخواهید فرزند مهربان‌تری داشته باشید، یک دوست خوب از بین حیوانات خانگی برای او انتخاب کنید.

افزایش ایمنی بدن

همانطور که پیش‌تر گفته شد، به دلیل وجود باکتری‌های مختلف در بدن حیوانات، بدن نسبت به باکتری‌های اطراف مقاوم‌تر می‌شود. از آنجایی که کودکان سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسب به افراد بزرگسال دارند، داشتن حیوان خانگی می‌تواند تاثیر مناسبی روی ایمنی بدن آن‌ها داشته باشد.

کمک به کودکان بیمار

متاسفانه کودکانی که با بیماری‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند، شور و هیجان کمتری نسب به سایر کودکان دارند. داشتن یک حیوان خانگی می‌تواند آن‌ها را به داشتن یکی زندگی خوب امیدوار کند.

معایب داشتن حیوان خانگی

با وجود تمام فواید و تاثیرات مثبت داشتن حیوان خانگی، این امر دارای معایبی نیز هست که باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

خطر توکسوپلاسموز

توکسوپلاسموز نوعی بیماری انگلی است که معمولا هیچ علامتی ندارد. این بیماری معمولا در بین انسان‌ها و برخی از پستانداران رایج است. با ابتلای حیوان خانگی به این بیماری انگلی افراد ساکن در خانه نیز می‌توانند دچار این بیماری شوند.

خطر تشدید آلرژی

بسیاری از فراد به نقاط مختلف بدن حیوانات مانند پوست یا موی آن‌ها حساسیت دارند. بهتر است قبل از قبول مسئولیت یک حیوان خانگی به آلرژی‌ها خود توجه داشته باشید.

نکاتی که برای نگهداری از حیوانات خانگی باید در نظر گرفته شود

داشتن حیوان خانگی با وجود تمام مزایا و فواید نیازمند پذیرش مسئولیت‌هایی است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

برنامه ریزی برای تامین هزینه های مالی نگهداری از حیوان خانگی

مخارج مربوط به مراقبت از حیوانات خانگی باید به شکل شفاف و دقیق از جانب شما مورد بررسی قرار گیرد. شما باید همواره بخشی از درآمد خود را برای مخارج حیوانات خانگی ذخیره کنید.

مراجعه منظم به دامپزشک

بیماری‌های مربوط به حیوانات می‌توانند هم برای خود آن‌ها و هم برای افراد دیگر خطرناک باشند. به دلیل همین موضوع مراجعه منظم به دامپزشک از وظایف صاحبان حیوانات است که باید به شکل دقیقی انجام شود.

خدمات کلینیک دامپزشکی دکتر پورشعبان

  • *۴۰ درصد تخفیف ویژه دندانپزشکی*
  • رادیولوژی
  • سونوگرافی
  • خدمات درمانی داخلی
  • واکسیناسیون
  • جراحی - دندانپزشکی
  • پت شاپ - لوازم جانبی
  • صدور شناسنامه بین المللی
  • گواهی بهداشت جهت خروج حیوانات
  • آرایش و شستشو
  • اصلاح و کوتاهی مو
  • صدور شناسنامه و کارت میکروچیپ
  • آموزش و تقویت حیوانات خانگی
فواید داشتن حیوان خانگیفواید داشتن حیوان خانگی

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۰۶۶۸۰۰

۰۹۱۲۶۹۶۴۹۳۶

فواید داشتن حیوان خانگی

جهت کسب اطلاعات بیشتر از صفحه اینستاگرام بازدید کنید.

فواید داشتن حیوان خانگی

سعادت آباد، میدان کتاب، بلوار کوهستان، خیابان احسان، خیابان باهنر، پلاک ۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاک بر سرتون ،لایق هستین با همون جک و جونورها بخوابین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما وقتی از حیوون خونگی خوشت نمیاد نه دربارش تحقیق کن نه مطلباشو بخون کسی شما رو مجبور به این کار نکرده .
        شما با این کارت هم انگیزه خودت رو خراب میکنی هم انگیزه بقییه مردمو

      • آزاد

        شما لیاقتت از اونا کمتره چون واسه ما مثل کفتار میمونی

      • بدون نام

        ااین جک و جونورا شعور و فهم و درکشون از شما بیشتره داشتن حیون هم لیاقت میخواد ک خیلی ها ندارن

      • بدون نام

        شمامیتونی بااهل وعیالت خوش بگذرونی
        امابعضیها جک وجونورهاروترجبع میدن بدلیل اینکه ازارواذیتشون کمتراست.مردم است ومحبت رامیفهمن

    • مرمر

      عالیا.من خودم همیشه موافق صد د صد این قضیه بودم.شما کودکی رو که حیوون خونگی داره،با کودکی که سرش تو موبویل و تبلت هست رو مقایسه کنین -_-

    • بدون نام

      ما رو انقدر از حیوانات خانگی ترسوندن که اسمش میاد وحشت میکنیم یکیش اینکه موهاشون سرطان زاست باعث جهش ژنی در انسان میشه سگم که به نوبه خودش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو ایران اینطوریه اگه ببری دام پزشکی و بهداشت رایت شه هیچ مشکلی نداره

    • بدون نام

      منم خودم خیلی با نگه دلشتن حیوان خونگی موافقم

    • بدون نام

      واقعا ممنونم مطالب عالین و من خودم تاپیر حیوانات رو توی کودکان دیدم و مطمعنم ک با درنظر گرفتن بهداشت هیچ خطری برای انسان ندارن

    • ایرج

      داشتن حیوان خونگی خوبه
      اما این حیوان الزاما مرغ وکبوتر وگوسفند وبزه.
      نه سگ وگربه.
      چه اتفاقی برا ما افتاده به جای درخت و سبزیجات سود مند،
      درختان بی بر و گیاهان بدون استفاده میکاریم.
      وبه جای حیوانات سودمند سگ وگربه نگه میداریم!!؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        از عواقب کاسبی و ایجاد درآمد جدید هست - بازار جدید برای فروشندگان و سرکیسه کردن خریداران و لاغیر

    • بدون نام

      سلام.کسی میدونه که گربه تو ی خونه خطر داره یا نه?

      پاسخ ها

      • ناشناس

        حیوانی که براساس غریزه، راز بقا رو می داند - در حقش جنایت می کنیم عقیمش کرده و به اسرات در خانه آورده و هرجوری دوست داریم باش رفتار می کنیم

    • پریسا قرباندوست

      سلام من تو خونم گربه خونگی دارم.به نظرم گربه ها عشقن.روز اول که دخترم اونو تو خونه آورد ۴ سال پیش بود.من مخالف بودم.حالا دخترم خودش رفته تهران برای دوره ارشد ما موندیم و این آقا گربه.حتی شب ها کنارمون می خوابه.بااینکه مرتب دستم جارو و دستماله ودرحاله نظافتم ولی راضیم شده عضو خانوادمون.🥰😍

    • مریم

      حیوانات خانگی عشقند ممنون از موضوعی که انتخاب کردید

    • ناشناس

      من حیوان خانگی را خییییییلی دوست دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج