۵۶۳۳۱۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فرصت مغتنم برای روحانی در چهار سال آینده

غلامعباس توسلی در روزنامه آرمان نوشت: کابینه یازدهم در شرایطی تشکیل شد که رئیس‌جمهور به دلیل مخالفت‌های مجلس نهم، موفق به اخذ تایید گزینه‌هایی نشد که برای برخی وزارتخانه‌ها در نظر داشت و عدم همراهی و حمایت کافی مجلس نهم، نه‌تنها ضربه‌ای برای دولت و در راس آن رئیس جمهور بود، بلکه بسیاری از برنامه‌های دکتر روحانی را برای چهار سال دیگر به تعویق انداخت.

غلامعباس توسلی در روزنامه آرمان نوشت: کابینه یازدهم در شرایطی تشکیل شد که رئیس‌جمهور به دلیل مخالفت‌های مجلس نهم، موفق به اخذ تایید گزینه‌هایی نشد که برای برخی وزارتخانه‌ها در نظر داشت و عدم همراهی و حمایت کافی مجلس نهم، نه‌تنها ضربه‌ای برای دولت و در راس آن رئیس جمهور بود، بلکه بسیاری از برنامه‌های دکتر روحانی را برای چهار سال دیگر به تعویق انداخت.
همچنین عدم همراهی مجلس نهم و موضعگیری‌های جناحی در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی روحانی منجر به محرومیت افراد باتجربه، کارآمد و دلسوز از خدمت به کشور شد که به عنوان نمونه صلاحیت گزینه‌های مدنظر رئیس‌جمهور برای وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و علوم تایید نشد، اما شرایط در این مقطع به نحو دیگری است، یعنی دیگر مجلس نهم با رویکرد مخالف دولت وجود ندارد. بنابراین روحانی با توجه به فعالیت مجلس همسو با اعتدال، فرصت کافی برای تغییر و تحولات لازم در کابینه را دارد.
در چنین شرایط مطلوبی رئیس‌جمهور باید از مماشات اجتناب کند و وزرایی را به مجلس معرفی کند که توان تحقق وعده‌ها را داشته باشند؛ وزرایی که علاوه بر سابقه روشن، هر یک دارای برنامه و راهکار تخصصی در حوزه مربوطه باشند. اما در این میان، پرسشی مطرح است که کدام یک از وزارتخانه‌ها نیاز به تغییر دارد و آیا در وزارتخانه‌هایی که سن وزرایشان بالاست اما کارنامه موفق و قابل قبولی ارائه کرد‌ه‌اند، نیازی به تغییر وجود دارد یا خیر؟
در وزارتخانه‌هایی مانند نفت و امورخارجه که از وزارتخانه‌های کلیدی و موفق دولت یازدهم هستند، نیاز به تغییر احساس نمی‌شود، اما به‌رغم موفقیت‌های بسیار زیاد زنگنه و ظریف، این روزها فشارهای روانی زیادی بر دولت و جامعه وجود دارد و خبرهایی به گوش می‌رسد که حاکی از تغییر این دو وزیر است. دولت باید بداند که دیگر فرصت خطا و آزمون ندارد. بنابراین نباید ریسک کند و در وزارتخانه‌های موفق خود تغییر کلان صورت دهد، چراکه چهار سال آتی را نباید فرصتی طولانی برای خطا و آزمودن دانست. نباید فراموش شود وزارتخانه‌هایی در دولت یازدهم نتوانستد کارنامه‌ای مطلوب و رضایت‌بخش ارائه دهند و در این وزارتخانه‌ها مشکلات گسترده‌ای وجود دارد، مطالبات جامعه برحسب انتظار محقق نشده است و گشایشی در وضعیت کشور حاصل نشده است.
این وزارتخانه‌ها که محور فعالیتشان در حوزه اقتصادی تعریف می‌شود نیاز به تغییر دارند. رئیس‌جمهور در تغییر وزرای اقتصاد، صنعت و رفاه خود تردید نداشته باشد و گمان نبرد که تنها همین چهار سال است و ضرورتی به تحقق همه مطالبات مردم و حل مشکلات کشور نیست، بلکه اعتبار بزرگان اعتدال و اصلاحات کشور در انتخابات اخیر همراه با رئیس‌جمهور برای تجدید جایگاه بوده است.
بنابراین نباید خدشه‌ای به این اعتبار و نیز بیش از همه به اعتماد مردم وارد شود. دکتر روحانی در دولت آتی دو انتخاب دارد؛ یا با عملکردی صحیح و دلسوزانه راه اعتدال و اصلاحات را زنده نگه دارد و جامعه همواره از او به عنوان یک رئیس‌جمهور قانونمدار و دارای دغدغه یاد کند یا اجازه دهد به اعتماد جامعه لطمه وارد شده و بدون در نظر گرفتن حمایت‌های جامعه و بزرگان، زمینه روی کار آمدن افراد نابلد فراهم شود. روحانی باید فرصت حمایت مجلس دهم را غنیمت شمرده و در انتخاب وزرای خود دقت کافی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج