۵۶۳۸۹
۱۱ نظر
۵۰۱۴
۱۱ نظر
۵۰۱۴
پ

خشونت جنسی و فیزیکی علیه یک سوم زنان

سازمان جهانی بهداشت اعلام‌کرد: خشونت‌های جنسی و فیزیکی زندگی یک سوم از جمعیت زنان جهان را متاثر کرده است.

خبرگزاری ایسنا: سازمان جهانی بهداشت اعلام‌کرد: خشونت‌های جنسی و فیزیکی زندگی یک سوم از جمعیت زنان جهان را متاثر کرده است.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است که خشونت‌های جنسی و فیزیکی معضلی عمومی است و بر زندگی یک سوم زنان جهان تاثیر گذاشته است.

طبق مطالعات سازمان جهانی بهداشت، ۳۵ درصد زنان جهان نوعی از خشونت فیزیکی یا جنسی را تجربه کرده‌اند که خشونت خانگی از سوی همسرانشان شایع‌ترین نوع خشونت علیه آنان است.

در این مطالعه تاکید شده است: تمامی بخش‌ها ضرورت دارد تا برای مقابله با خشونت علیه زنان و حمایت از آنان اقدامات لازم را انجام دهند.

خشونت‌های فیزیکی و جنسی علیه زنان می‌تواند مشکلاتی را از جمله شکستگی استخوان، معضلات مرتبط با بارداری و بیماری‌های روانی برای آنان ایجاد کند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: این یافته‌ها نشان می‌دهد خشونت علیه زنان مشکل جهانی و شایع‌ است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنان ايراني بهترين شرايط رو دارند ولي متاسفانه قدر نميدونن.يه عده نميدونن كه با عزت ترين زنان دنيا ايرانيها هستند البته اگر كسي عزت خودش رو نميخواد اون بحثش جداست.زنان در غرب يك كالاي تمام عيار هستند.به گذشته و انقلاب صنعتيشون نگاهي بيندازيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطالعه وتحقیقاتتوببربالا عزیزم

      • babak

        اینکه قانون به شوهرزنی این اجازه رو میده که به راحتی با چند زن دیگه ازدواج کنه یا سرموضوعات کوچکی چون پوشش وظاهر،مرتب به چشم یک مجرم وخلافکارخطرناک دیده بشه به نظرشما بهترین شرایطه، نگاهی به صفحه حوادث روزنامه ها بد نیست اینها سیاه نمایی نیست گوشه ای تنها گوشه کوچکی از واقعیات جامعه ماست، دزدیدن وتجاوز وآزار واذیت زنان درکل دنیا هست درایران هم هست اما نباید شرایط رو بهترین فرض کرد، دوست عزیز اگرمنظورتون ازبهترین شرایط مقایسه با کشورهایی مثل هند وپاکستان وافغانستان و عربستانه بله شما درست می فرمایید اما در خیلی جاهای دیگه ازجمله همون کشورهایی غربی که نام بردید سیستم های حمایتی بیشتری وجود داره که بد نیست مسئولان ما هم فکر بیشتری در این مورد کنند،اینکه زنی درغرب اجازه میده به چشم یک کالا بهش نگاه کنند به خاطرآزادی عمل اونهاس که هرکس می تونه راه خودشو انتخاب کنه زنان زیادی هم در اونجا هستند که قدم درراه پیشرفت می گذارند و به اهدافشون هم میرسند نمونه اش هم هیلاری کلینتون و خیلی های دیگه است، آقای جلیلی در مناظره شون در مورد زن گفتند باید نقش مادر ،درجامعه پررنگ بشه اما با تخریب فرهنگ ازدواج و میزان بالای طلاق و اختلافات زیاد و عدم فرزنددارشدن به دلایلی چون فشارهای اقتصادی امکان مادرشدن رو ازخیلی از خانوم ها گرفته وبایستی عمیق تربه این موضوع فکر کرد

      • فرزانه

        بهترین شرایط؟ ببخشید شما کجای ایران زندگی میکنی دقیقا؟ خیلی مشکله کسی رو که مسایل اجتماعی جامعه ش رو در این حد و اندازه ببینه صحبت منطقی کرد. فقط توصیه میکنم سری به همون امار غیرقابل اعتماد بندازی تا ببینی ایران یکی از اسفناک ترین شرایط رو برای زنان و کودکان داره. آمار سال 83 نشون داد 66 درصد زنان در ابتدای زندگی مشترک حداقل یکبار مورد خشونت قرار گرفتند. آگاهانه تر تحلیل و قیاس کن.

      • سارا هستم

        سلام، کاربر عزیز؛ از خشونت ها و خودخواهی موجود در جامعه همین بس که خود من در یک محیط کاملا مذهبی(تاکید دارم کاملا مذهبی) از سمت مدیر ارشد خودم مورد خشونت شخصیتی و زبانی قرار گرفتم. چنان اثری بر روح من داشت که بعد از گذشت ماه ها هنوز حالم خوب نشده... چرا؟ چون من یک زن هستم و ایشون یک مرد!!! و چون مرده و چون مدیره خیلی راحت حرف حق من رو زیر پا گذاشت و از طریق پارتی که داشت حسابی از خجالتم در اومد.. واگذارش کردم به خود خدا و صاحب اون مکان.

      • مینا

        کاربراول شماکلا مردم رو نادون فرض کردی واین منوناراحت میکنه- بهترین شرایط؟؟؟ باعزت ترین؟؟؟ توی ایران هستی؟؟؟ حرفت مسخره است وخنده دار

    • انگشت به دهان

      کاربر اولی بهتره بری یه کم سطح سواد خودتو بالا ببری. چی می گی؟!!! نکنه این که مردها می تونن 4 تا زن بگیرند، یا دوست نزدیک من هر روز از شوهرش کتک می خوره، یا خواهر من هر روز زخم زبون مادر شوهرشو می شنوه، یا به دختر 10 ساله توی شهر ما تجاوز میشه، یا اینکه زن ها حق رفتن به ورزشگاه رو هم ندارند، یا اینکه حق طلاق با مرده، اینکه پدری به بهونه ی آبرو و ناموس دخترشو با چاقو می کشه، اینکه برادری به خاطر پیدا کردن یه مشت قرص که فکر کرده قرص ضدبارداریه خواهرشو می کشه، اینا اسمش شرایط خوبه؟!! اصلا تو توی ایران زندگی می کنی؟ اینه اون ارزشی که ازش حرف می زنی؟!!!

      پاسخ ها

      • مریم

        اونایی که منفی دادند مردایی هستند که می خوان چارچوب مردسالار جامعه حفظ بشه. اما بدونید زنها الان بیدارند و هوشیار. از حق و حقوق خودشون آگاهند.

    • فیونا

      من از اینکه ایرانی ام راضی ام البته نقاط منفی هم زیاد داره. گاهی بخاطر حجابم مسخره ام میکنن

    • بدون نام

      بهترین شرایط ؟!!!!!!!!! یه مثال ساده ... من خودم یه دختر معمولیم برای رفتن سر کار باید ماشین سوار شم همون 10 دقیقه ای که کنار خیابون منتظر تاکسی هستم از دست شما مردا آسایش ندارم .... این فقط یه نمونه ساده است

    • رضا 48

      سلام.نظر کاربر عزيز و ديگر دوستان منو به ياد حکايت فيل اندر خانه تاريک بود مولانا انداخت.در واقع همه درست مى فرماييد,البته از ديدگاه خودتان!ولى من در حدود بيست نقطه کشور که کار,زندگى و تحصيل کردم و با توجه به اينکه پزشک خانواده هم هستم,بجز چند مورد خاص ,چيز شاخدارى نديدم .اما نمونه هاى من هم بيشتر از شهرهاى کوچک و روستاهاست.اينکه در تهران يا شهرهاى بزرگ ديگه چى ميگذره نميدونم, ولى اينو خوب مى دونم که اگه کسى خودشو در معرض خطر قرار نده,به ندرت ممکنه دچار آسيب بشه.عمده مشکل در خانه ها و بدليل نادانى افراد بوجود مياد.مرد به زن ظلم مى کنه,زن به کودک,برادر به خواهر و...در کل,هر کسى در درجه اول به خودش و بعد هر کسى که زورش برسه!خدا رو که برداريد,هر چيزى رو ميتونيد جاش بذاريد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج