adexo3
۵۶۶۹۲
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

جایگاه خود را بفهمید!

نخست وزیر ترکیه با اعلام اینکه گروه "خط مشی تقسیم" باید نسبت به جایگاه خود مطلع باشد خواسته‌های این گروه را رد کرد.

خبرگزاری ایسنا: نخست وزیر ترکیه با اعلام اینکه گروه "خط مشی تقسیم" باید نسبت به جایگاه خود مطلع باشد خواسته‌های این گروه را رد کرد.

به نوشته روزنامه تودی زمان، تظاهرات پارک گزی استانبول زمانی آغاز شد که گروهی از فعالان محیط زیست از گروه "خط مشی تقسیم" در این پارک علیه قطع درختان تجمع کرده و علیه طرح توسعه میدان تقسیم اعتراض کردند.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در جریان نشست گروهی از اعضای حزب عدالت و توسعه در پارلمان گفت که این گروه باید بداند در چه جایگاهی است و به ملت ترکیه احترام بگذارد.

وی همچنین افرادی را که مسبب و تحریک کننده این تظاهرات هستند، مورد انتقاد قرار داد.

بولت آرینچ، معاون نخست وزیر ترکیه نیز گفت، معترضان اعلام کرده‌اند که مقام‌های دولت آنکارا باید اقدامی فوری را در بررسی خواسته‌هایشان انجام دهند. وی همچنین اعلام کرد که سرنوشت تظاهرات به شدت وابسته به واکنش دولت است.

اعضای گروه مخالفان دولت خواسته‌اند که آنکارا مساله مربوط به پروژه‌های طرح توسعه پارک گزی را مورد بررسی قرار داده یا این پروژه‌ها را بازبینی کند.

این گروه همچنین بعدا از دولت آنکارا خواست استفاده از گاز فلفل و اشک آور منع کرده و افسران پلیس را که در خشونت‌های اخیر حضور داشتند اخراج و از خدمت منفصل کند. آن‌ها نحوه بیان و لفاظی‌های اردوغان را مورد انتقاد قرار داده و وی را به توهین به مردم متهم کردند.

گروه خط مشی تقسیم همچنین روسای پلیس و فرمانداران استانبول، آنکارا و هاتای را مسئول تلفات اخیر در جریان اعتراضات دانستند و اعلام کردند که آن‌ها باید از سمت‌هایشان برکنار شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      درفیلمی که در یوتیوب پخش شده شعاری از بین مخالفان اردوغان و معترضان حکومت ترکیه به گوش میرسه که معنی آن شعار اینست که کاری نکنیم که به سرنوشت ایران دچارشویم، سوال من اینه مگر ما چه کرده ایم یا چه گفته ایم که باید پشت سرما اینطوری بگویند؟ توریست های ایرانی کم پول در جیب اونها ریختند؟ هتلداران ترکی کم از جانب ایرانیها میلیاردر شدند که اینطور می گویند؟ چرا همه ایرانیها را جمع می بندند؟ سریالهای ترکی درایران بیشترین هواداررودر دنیا داره؟ چرا باید ما رو مسخره کنند؟

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        از ماست که بر ماست بابک جان
        متاسفانه دنیا یه طوریه که دولت هر کشور هر طور باشه ،مردم دنیا فکر میکنن مردم اون کشور هم عمل و رفتار و گفتارشون و... مانند دولتشونه ،این یک واقعیت ثابت شده س
        اینو همه میدونن و اگر خودمون رو گول نزنیم میبینیم دولت آقای احمدی نژاد در دیپلماسی خارجی ، شأن مردم ایران رو حفظ نکردن و متاسفانه همه جا از ادبیات تهاجمی استفاده کردن ،همه اینها تاثیر داره در افکار عمومی

      • بدون نام

        این مسخره کردن نیست بابک جان شما چند نفر را می تونی پیدا کنی که از شرایط موجود راضی باشند این نارضایتی را هم چیزی نیست که بشه مخفی کرد و تمام دنیا از ان خبردار هستند.

      • بدون نام

        تقصیر دولته احمدی نژاد که نه تنها ترکیه بلکه کل جهان با ما چپ افتادن انشاء الله آقای روحانی وضع رو درست کنن

      • بدون نام

        بابک جان تقصیر ما اینه که خودمون رو دستکم گرفتیم و اونا رو آدم حساب کردیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج