adexo3
۵۶۷۷۳۶
۱۸ نظر
۵۰۰۳
۱۸ نظر
۵۰۰۳
پ

تشریح حادثه مرگبار تیراندازی در «آبیک»

به دنبال حادثۀ تیراندازی یک سرباز در یکی از مناطق نظامی استان قزوین، رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیحات تکمیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

خبرگزاری فارس: به دنبال حادثۀ تیراندازی یک سرباز در یکی از مناطق نظامی استان قزوین، رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیحات تکمیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

امیر علی سامانی رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش ضمن ابراز تأسف، تسلیت و همدردی با خانواده‌های محترم داغدیده و همچنین مجروحان حادثۀ اخیر در پادگان آبیک قزوین، گفت: بلافاصله بعد از حادثۀ تیراندازی دو اقدام فوری و همزمان صورت گرفت. در اولین اقدام اعزام مجروحان با بالگرد مستقر در پادگان آبیک به مراکز درمانی انجام شد که با همکاری بیمارستان شهید رجایی قزوین و بیمارستان ارتش از تلفات و جراحات بیشتر جلوگیری بعمل آمد. در اقدام دوم تیم‌هایی متشکل از متخصصان حوزه‌های روان‌پزشکی و بازرسی و همچنین سامانۀ فرماندهی تشکیل و به علل و چگونگی در محل حادثه پرداخته شد.

رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش افزود: ضارب در تاریخ ۱/۱۰/۹۵ به خدمت سربازی اعزام و پس از طی دورۀ آموزشی در یکی از پادگان‌های آماد و پشتیبانی نیروی زمینی واقع در استان قزوین مشغول به خدمت شده و قبل از حادثه در دو نوبت از مرخصی طولانی ‌مدت راه دور و کوتاه‌ مدت بهره‌مند شده است.
وی یادآور شد: تمامی سربازان در بدو ورود به یگان‌های نظامی از جمله ارتش تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و بعد از احراز سلامت روحی و روانی متناسب با سطح سلامت پزشکی، روحی و روانی در قسمت‌های مختلف به کار گمارده می‌شوند که سرباز یادشده نیز با احراز سلامت روانی به یکان موصوف و امر نگهبانی اختصاص یافته و علاوه بر اینکه فردی با روابط عاطفی و اداری خوب بوده، محیط خدمتی وی نیز از شرایط عادی برخوردار بوده است.
رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه سرباز ضارب در حین امر نگهبانی اقدام به تیراندازی کرده، افزود: وی هیچگونه مشکل خدمتی در طول مدت خدمت سربازی با سربازان و فرماندهان تا لحظه وقوع حادثه نداشته اما بررسی‌های اولیۀ پزشکی و بازرسی‌های دقیق از محل حادثه نشان می‌دهد ضارب احتمالا دچار جنون آنی (سایکوز گذرا) شده و با اسلحۀ در اختیار در اقدامی ناگهانی به سمت سربازان حاضر در آسایشگاه پاسدارخانه و هم‌خدمتی‌های خود که در حال استراحت بودند تیراندازی و بلافاصله نیز اقدام به خودزنی کرده است.
سامانی افزود: با تلاش تیم‌های پزشکی، ضارب در حال حاضر زنده است و ریشه‌های این موضوع و دلایل احتمالی برون‌ سازمانی و اجتماعی این اقدام در دست بررسی است.
وی ادامه داد: برای ما از دست دادن سه سرباز موضوعی بسیار حائز اهمیت بوده و در راستای اجرای دستورات سلسله‌مراتب، بویژه فرمانده نیروی زمینی، ابعاد مختلف این حادثه در دست بررسی دقیق است.
رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش یادآور شد: از لحظۀ بروز حادثه هرگونه اقدام لازم برای بهبود حال مصدومان با حضور فرماندهان ارشد مناطق در منطقۀ نظامی قزوین و بیمارستان صورت گرفته است.
امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی با حضور در محل وقوع حادثه و همچنین عیادت از مصدومان، ضمن تسلیت به خانواده های سربازان عزیز با بازماندگان حادثه ابراز همدردی کرده و دستور اکید برای پی گیری موضوع تا حصول نتیجه قطعی صادر کرد.

بر اساس آخرین اطلاع واصله، این حادثه سه تن از سربازان نیروی زمینی متأسفانه جان خود را از دست دادند و ۶ مجروح حادثه نیز در حال مداوا هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      جواب خانواده های داغدار رو کی میخواد بده ! این روانی رو بهتره بفرستن اون دنیا تا از شرش خلاص شوند! جوان مردم را تو خواب به رگبار می بنده که چی بشه؟ عوضی! دلم به حال خانواده این عزیزان کباب شد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه مشکل روانی داشته یا جنون آنی بهش دست داده که مجرم نیست

    • بدون نام

      اینقدر دوران سربازی به این جوانها سخت میگیرند و توهین و تحقیر میکنند، بعلاوه اینکه از خانواده دور هستند و محیط خسته کننده وعذاب آوری برای این سرباز ها به وجود می آورند بدون دلخوشی و تفریح، غذایی نامناسب، خوب کسی که ظرفیتش کم باشه ممکنه جنون آنی پیدا کرده و کار نا معقول بکنه...

    • بدون نام

      عجب!!

    • بدون نام

      بس که در سربازی به پسرها فشار می آورند.چرا نمی خواهند قبول کنند که همه پسرها روحیات یکسان و شبیه بهم ندارند؟ چرا باید دو سال از زندگیشان را در شرایط نظامی بگذارنند؟

    • پدرام

      شرایط اقتصادی نامناسب و متاسفانه تربیت نادرست و فرهنگ اشتباهی که تو همه کارای زندگی گریبان جوانهای مارو گرفته باعث میشه سربازامون زندگیشونو بی نتیجه و پوچ ببینن و تو شرایط سخت سربازی هرکاری بکنن زود قضاوت نکنیم هیچ آدمی تو شرایط مطلوب کار اشتباهی نمیکنه

    • سربازوطن

      باسلام وعرض تسلیت نکته قابل توجه این هست که باتوجه به زندگی های امروزی امکانات موجود فضای مجازی وانتشارسریع مطالب متاسفانه خیلی ازجوانها مثل جوانها وادم های سابق صبروحوصله ندارن شاید دست خودشون هم نباشه دنیا به این سو میره خواهشن مسولین دراین مورد فکری بکنن ودرمراکزنظامی ازمتخصصین روان شناسی بیشتراستفاده کنن تا سربازها درصورت بروزمشکل شخصی توان برخورد مناسب وکنترل خودراداشته باشند باتشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر سرباز وطن، به واضح بفرمایید اینطوری که در لفافه فرموده اید بدان معنی است که جوانان امروزه از هیچگونه نشانه جنس خشن بودن هیچی بجز اون نر بودن ندارند که بنده که خودم هم سی و پنج سال دارم با وجود تمام گفته شما را قبول دارم چون این سوسول ها دیگه درست نمیشن وقتی ساعت دو عصر صبحانه را مادرشان در رختخواب به آنها میخوراند و از پنج عصر به بعد تا سپیده صبحانه پای این کامپیوتر و کوفت زهر مار می شینن معلومه که حوصله و توان هیچ کاری را ندارند من سراغ دارم هم سن های من حتی چهل ساله ها نیز برخی ها اینطوری اند فقط در این وسط دختران این آبروی و خاک بایستی آرزوی شوهرداشتن را به گور ببرند خدا کمک کند

    • بدون نام

      بیچاره اون سربازا چی فک میکرون چی شد اینم از خدمت اجباری نتیجش همین میشه

    • صحرام

      توی سربازی اصلا عدالت وجودنداردمن خودم درپاکدشت تهران 21ماه پاسداری دادم وهمیشه هم گرسنه وبیخواب بودیم وانواع اقسام توهینهاهم به ما میشدحتی درماه رمضان هم غذای درست حسابی به مانمیدادندبازم روزه میگرفتیم دراینطورشرایط سربازی که صبرش کم باشدناخودآگاه روانی میشودواینطورفاجعه بوجودمی آید وبعضیهاهم انگارتوخونه عمه شونه درسربازی اصلا مساوات نیست

    • محمد

      این حرفا حقیقت نداره
      من خودم دو سال تو پادگان ارتش تو اهواز خدمت کردم ی تست مسخره روانشناسی از ادم میگیرن ک هیج ارزشی نداره با چهارتا سوال مسخره هیچ معاینه ای وجود و اصلان به سلامت شخص واس تعیین محل خدمت اهمیتی نمیدن بدترین توهین و تحقیر ها رو در حق سربازا میکنن و مثل برده ها از سرباز بیگاری میکشن تازه پول گلوله هایی ک سربازه شلیک کرده رو از خانوادش میگیرن

    • shahrooz

      خدارو شکر که ایزان مثل مثل بعضی کشورهای اروپایی اسلحه آزاد نیست والا با این وضعیت روحی روانی ملت باید هر روز شاهد کشت و کشتاره صدها و هزاران نفر باشیم!!!

    • بدون نام

      سربازی کلا حرفه ای متفاوت و سخت با سایر حرفه هاست.
      1-بلحاظ ماهیت ذاتی این حرفه از جمله محصور بودن در یک چهار دیواری بنام پادگان ، اشتراک معاشرت با دیگرانی که دارای فرهنگ متفاوتند، شکل پذیری جدید.
      2- داشتن مشکلات در عقبه (خانواده )
      3- مکان محل خدمت ،

    • رؤیا ساز

      ببین به سربازای بیچاره چی میگذره که اینجور جنون میگرتشون

    • alimosavi

      مسئولین باید به فکر باشن. آقای وزیر روان چرا ساکتی ؟

    • بدون نام

      وی یادآور شد: تمامی سربازان در بدو ورود به یگان‌های نظامی از جمله ارتش تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و بعد از احراز سلامت روحی و روانی متناسب با سطح سلامت پزشکی، روحی و روانی در قسمت‌های مختلف به کار گمارده می‌شوند
      قابل توجه دوستان در متن فوق:منظور از بررسی اینکه میری تو یه اتاق ،یه اقای (فکر کنم) دکتر به پرونده ات یه نگاه میکنه (که همش کپی مدارکه شخصیه) و میپرسه که حالت خوبه ؟ شما هم میگی بله!! بعد تاییدیه پزشکی رو امضا میکنه و شما میری سربازی(سال 87 که ما اعزام شدیم که کاملا اینطوری بود)فارغ از این موضوع که من تو پادگان خودم (اسم نمیبرم ولی تو اصفهان) به عینه دیده بودم که سرباز مشکل روانی داشت و بهش یه اسلحه ژ3 با 20 عدد تیر میدادند که بره نگهبانی ،دست آخر هم سر پست بزنه خودشو بکشه!! یه مقدار تو ین پادگانها به بچه های مردم کمتر سخت بگیرید.

    • سعید

      با سلام ..بنظر من سربازی خوبه ولی بشرطی که تو پادگانهای نظامی بجای اینکه سرباز داعما نگهبانی بده و شب روز ش بشه تکراری باید هر ١۵روز یگانی که داره خدمت میکنه رو عوض کنن ..مثلا ١۵روز پاسدارخانه .بعدش بفرض اشپزخونه و بعد مخابرات و رسته های دیگه ..با اینکار هم سرباز خسته نمیشه و هم اینکه با همه فنون اشنا میشه ..دیگه خدمت اینقد سخت نمیشه براش که فکر کنه تو زندان داره زندگی میکنه ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدمت سربازی هم سربازهای قدیمی که در دو سال پسر عموی من از روز اول اعزام تا پایان خدمت یک بتر هم نیامد اما عادت کرده بود!! بلی قربان، چشم قربان که الان 75سال دارها این بلی قربان راه به او یاد آورم میکنیم این را هم بگم که اصلاً خواندن و نوشتن هم نمبدونست،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج