۵۶۸۳۰۸
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

افغانستان؛ پایگاه بعدی داعش

کارشناس امور افغانستان و شبه قاره گفت: پایگاه اصلی داعش بعد از شکست در کشورهای سوریه و عراق کشور افغانستان است.

خبرگزاری ایرنا: دکتر پیرمحمد ملازهی روز چهارشنبه در نشستی با عنوان 'جریان شناسی داعش افغانستان با محور راهکارها و پیامدها' در موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان در مشهد از دید غرب ماموریت داعش در خاورمیانه تمام شده و باید به نقاط دیگر نقل مکان کند. کشور افغانستان بهترین نقطه برای این انتقال است.
وی ادامه داد: بر هم زدن اوضاع منطقه و تجزیه قومی و مذهبی کشورهای اسلامی مانند عراق و سوریه کارکرد تعیین شده برای داعش بود، نه اینکه قدرت یافته و کشور تشکیل دهد. بدین جهت داعش در منطقه خاورمیانه دچار مشکل شده و ماموریتش از نظر غرب و صهیونیسم پایان یافته است.
این کارشناس گفت: سه منطقه در افغانستان شامل ایالات شرقی، غربی و شمالی آن کشور برای استقرار داعش مساعدتر هستند.
وی افزود: داعش در خاورمیانه شکست اصلی را از ایران و روسیه خورد. گرچه آمریکاییها با هواپیماهای خود داعش را هدف قرار می دهند اما ایرانیها بودند که در عرصه زمینی به داعش حمله کردند و اکنون دشمن اصلی داعش ایران است. بنابراین داعش برای مقابله با ایران در غرب افغانستان، برای مقابله با روسیه در شمال افغانستان و برای رویارویی با رقبای آینده آمریکا یعنی چین و هند در شرق افغانستان استقرار خواهد یافت.
او ادامه داد: داعش هم اکنون از ۸۰ کشور جهان شامل اسلامی و غربی نیرو دارد. ضد ‌شیعه‌ بودن و تعلق به قومیتهای استقلال ‌طلب در کشورهای مختلف خصلت مشترک نیروهای داعش است.
این کارشناس افغانستان و شبه قاره گفت: این درحالی است که کیفی ترین و بهترین نیروهای داعش متعلق به آسیای مرکزی، افغانستان، ازبکستان، سومالی، چین، پاکستان، بنگلادش، هند، فیلپین، میانمار و اندونزی است.
وی افزود: داعش زبده ترین نیروها را از طریق استفاده وسیع از فناوری و شبکه های اجتماعی جذب کرده و این ویژگی خاص داعش برخلاف طالبان و القاعده می باشد که مخالف فناوری بودند.
ملازهی ادامه داد: هم اکنون کشورهایی مانند پاکستان و عربستان، اردن، ترکیه و امارات از ابزار استراتژی داعش برای نفوذ خود در منطقه استفاده می کنند و پاکستان سابقه حمایت از گروههای رادیکال را دارد.
وی گفت: جهان غرب در صدد این بود که تضادهای میان جهان اسلام و غرب را به تضاد میان شیعه و سنی تبدیل کند، به همین علت دیگر القاعده کارآمد نبود و سرویسهای اطلاعاتی غرب بر روی ایجاد گروههای تکفیری و شکل گیری داعش کار کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      افغانستان پایگاه بعدی داعش
      اونوقت ایران مرز را مثل جاده اتوبان برای هرچی افغانی باز کرده

    • یه مهاجر

      درافغانستان مردم افغانستان برضدداعش دارن میجنگن وسرهای داعشی هارامیبرن .وافغانسنان اصلاطرفدارداعش نیست.واون عربستانه که باآوردن بن لادن والقاعده افغانستان مظلوم راتکه تکه کردن

    • عادل

      احسنت

    • محسن

      حالا واسه ما فرق نمیکنه اینا آخرش مال نابود شدنن چون ظلم هیچوقت پایدار نمیمونه فقط خداکنه در تولید و عرضه خشخاش تاثیری نداشته باشه که ما تحت فشار قرار نگیریم

    • علی یوسفی

      عزیزم همین افغانی هایی که میگی اگه نبودن تو باید جاشون تو سوریه جلوی داعش رو می گرفتی جرعتشو داری بسم ا...
      ☺☺☺

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج