۵۶۹۷۳۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

قنبری: دولت اصلاح‌ طلب مطالبه عمومی است

داریوش قنبری در روزنامه آرمان نوشت: با نزدیک شدن به اعلام اسامی کابینه دوازدهم بازار شایعات هر روز داغ‌تر می‌شود. هرلحظه شایعه جدیدی درمورد کابینه دوازدهم منتشر می‌شود. این شایعات در حالی در رسانه‌ها منعکس می‌شود که رئیس جمهور فعلا در حال مطالعه و رایزنی برای انتخاب وزراست.

داریوش قنبری در روزنامه آرمان نوشت: با نزدیک شدن به اعلام اسامی کابینه دوازدهم بازار شایعات هر روز داغ‌تر می‌شود. هرلحظه شایعه جدیدی درمورد کابینه دوازدهم منتشر می‌شود. این شایعات در حالی در رسانه‌ها منعکس می‌شود که رئیس جمهور فعلا در حال مطالعه و رایزنی برای انتخاب وزراست.
به ‌نظرمی‌رسد‌ جای بررسی ویژگی‌های یک کابینه خوب در رسانه‌‌ها خالی است. نخستین ویژگی این است که ترکیب کابینه در راستای شعارهای روحانی و مطالبات مردم باشد. ویژگی دوم این است که اعضای کابینه اشخاص متخصص، مجرب، ماهر و توانا باشند و وزرا از میان افرادی انتخاب شوند که انگیزه ‌کافی برای خدمت و فعالیت در کابینه را داشته و بتوانند با روحیه ایثارگرانه به مردم خدمت کنند. نه تنها برای حضور در کابینه، بلکه برای تصدی هر سمت دیگری همه این ویژگی‌ها، مقدمات اولیه هستند و رعایت این ویژگی‌ها نه خواست یک عده خاص بلکه خواست عمومی جامعه است.
در روزهای اخیر به ناروا اصلاح‌طلبان متهم به سهم‌خواهی از کابینه دوازهم شدند، درحالی‌که آنان دنبال سهم‌خواهی نبودند چراکه اگر دنبال سهم‌خواهی بودند قبل از انتخابات، سهم می‌خواستند. اصلاح‌طلبان هیچ پیش شرطی برای حمایت از روحانی نداشتند و بدون سهم‌خواهی، بی‌مضایقه در انتخابات اخیر از دکتر روحانی حمایت کردند. دکتر روحانی نباید فراموش کند پایگاه حمایتی اصلی او، اصلاح‌طلبان بوده‌اند.
استفاده جدی از این جریان سیاسی درکابینه، مطالبه جدی همه ۲۴میلیون نفری ‌است که به روحانی رای دادند. توصیه به استفاده از اصلاح‌طلبان سهم‌خواهی‌ نیست، بلکه تلاشی درجهت تحقق خواست عمومی جامعه است. این جریان سیاسی، حامیان اصلی روحانی بودند و هر دولتی در هرکجا باید به پایگاه حمایتی اصلی خود توجه بکند، چرا که هر دولتی برای موفقیتش نیازمند حمایت افراد همفکری است که به چارچوب‌های فکری دولت اعتقاد داشته باشند و در آن مسیر گام بردارند، استفاده از اصلاح‌طلبان، باعث افزایش ضریب موفقیت دولت و به نفع جامعه خواهد بود. تحقق مطالبات اصلاح‌طلبانه تنها از عده اصلاح‌طلبان برمی‌آید، بنابراین مطالبه اصلاح‌طلبان در کابینه، نه سهم‌خواهی، بلکه تلاش در جهت موفقیت‌کشور است. نکته مهم دیگر، اولویت‌های دولت آینده است.
اولویت نخست دولت، باید تداوم تنش‌زدایی و ایجاد تعامل مثبت با جهان باشد. اولویت دوم بهبود وضعیت اقتصادی جامعه است. نباید فراموش کنیم که این دو اولویت در هم تنیده‌اند، بدون بهبود اوضاع دیپلماتیک، بهبود وضع اقتصادی محال است. مثال بارز این سخن برجام است، بزرگ‌ترین دستاورد برجام قرارداد توتال بود که حاکی از گشایش فصلی جدید در اقتصاد ایران است.
برای بهبود وضع اقتصادی کشور، نیازمند ادامه تعامل سازنده با جهان و تداوم تنش‌زدایی با دنیا و از طرفی مدیریت اقتصاد هستیم. البته اولویت سوم دولت دوازدهم باید اجرای کامل حقوق شهروندی باشد، حقوق شهروندی دغدغه جدی شخص رئیس جمهور بوده و در احقاق این حقوق، گام‌های مناسبی در دولت یازدهم برداشته شده است. باید در دولت بعدی به جد دنبال اجرای هرچه بیشتر این مطالبه عمومی بود و رئیس جمهور از افرادی استفاده کند که بتوانند او را در این مسیر همراهی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باحال

      چه غلطا

    • باحال

      چه غلطا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج