۵۷۱۷۶۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سرعت USB به دو برابر افزایش یافت

لپ‌تاپ‌های مجهز به درگاه USB ۳.۲ و همچنین درایوهای خارجی تا چند وقت دیگر این توانایی را خواهند داشت تا اطلاعات را با سرعت ۲۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهند. اما برای دستیابی به چنین این فناوری و محصولاتی که بر پایه این فناوری عرضه خواهند شد باید تا سال ۲۰۱۹ صبر کنید.

وب سایت شبکه - حمیدرضا تائبی: لپ‌تاپ‌های مجهز به درگاه USB ۳.۲ و همچنین درایوهای خارجی تا چند وقت دیگر این توانایی را خواهند داشت تا اطلاعات را با سرعت ۲۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهند. اما برای دستیابی به چنین این فناوری و محصولاتی که بر پایه این فناوری عرضه خواهند شد باید تا سال ۲۰۱۹ صبر کنید.
سرعت USB به دو برابر افزایش یافت

بدون شک این خبر برای آن گروه از کاربرانی که صدها یا هزاران عکس یا فایل ویدویی را روی هارددیسک‌های خارجی کپی می‌کنند، خبر خوشحال کننده‌ای است. امروزه گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها برای انتقال داده‌ها از درگاه USB استفاده می‌کنند. درگاهی که امروزه بسیاری از کامپیوترها از آن استفاده می‌کنند به پورت USB ۳.۱ تجهیز شده است که اطلاعات را با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال می‌دهد. اما فناوری جدید USB ۳.۲ قادر است این سرعت را دو برابر کرده و به ۲۰ گیگابیت بر ثانیه برساند.
سرعت USB به دو برابر افزایش یافت

استاندارد USB ۳.۲ بر مبنای یک به‌روزرسانی افزایشی در آینده از سوی تولیدکنندگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این فناوری قادر است از عملیات چند خطی موسوم به multi-lane میان دستگاه‌های میزبان و جانبی مبتنی بر USB ۳.۲ پشتیبانی کند. بنابر اعلام کارگروه مربوطه جزییات بیشتر مربوطه به این فناوری در ارتباط با شارژ سریع‌تر و بهبود تامین انرژی و... قرار است در جریان کنفرانس USB امسال اعلام شود. کابل‌های USB-C این توانایی را دارند تا در این زمینه مورد استفاده قرار گیرند. عملیات چند خطی که برای اولین بار به USB اضافه خواهد شد یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های فناوری USB ۳.۲ به شمار می‌رود. به واسطه این‌که تا به امروز تمامی USBها از تکنیک تک خطی استفاده می‌کردند. البته گفته شده است که مصرف‌کنندگان در صورت داشتن کابل‌‌های قدیمی USB ۳.۰ نیز قادر خواهند بود از این فناوری استفاده کنند.
سرعت USB به دو برابر افزایش یافت

اما در این حالت کاربران به حداکثر سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه برای انتقال داده‌ها محدود خواهند شد. تولیدکنندگان از این پس قادر خواهند بود دستگاه‌های مبتنی بر USB ۳.۲ را بر مبنای تکنیک چند خطی طراحی کنند. دستگاه‌هایی که در آن‌ها از دو خط ۵ گیگابیتی یا دو خط ۱۰ گیگابیتی می‌توان استفاده کرد. لازم به توضیح است که درگاه تاندربولت اینتل که امروزه روی لپ‌تاپ‌های گران قیمت وجود دارد نیز به درگاه‌های USB-C تجهیز شده است که قادر هستند از سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کنند. اما مشکل لپ‌تاپ‌های فوق این است که مصرف‌کننده برای آن‌که بتواند به چنین سرعتی دست پیدا کند نه تنها به کابل‌های تاندربولت بلکه به دستگاه‌های سازگار هم نیاز خواهد داشت.
سرعت USB به دو برابر افزایش یافت

از مهم‌ترین ویژگی‌های USB ۳.۲ می‌توان به عملیات دو خطی از طریق کابل‌های USB-C، به‌روزرسانی جزیی در ویژگی‌های هاب به منظور حصوص اطمینان از عملکرد و همچنین پشتیبانی از حالت دو خطی و تک خطی اشاره کرد. لازم به توضیح است برای آن‌که بتوانید از فناوری USB ۳.۲ استفاده کنید باید هم دستگاه میزبان و هم وسایل جانبی که از آن استفاده می‌کنید از استاندارد USB ۳.۲ پشتیبانی کرده و از طریق کابل USB-C به یکدیگر متصل شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج