جاباما
۵۷۳۲۱۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چین از زیردریایی‌های خودمختار خود رونمایی کرد

کشور چین مدتی قبل زیردریایی خودمختاری را با موفقیت آزمایش کرده است که ظرفیت به کارگیری در صنایع نظامی را نیز دارد.

وب سایت سایبربان: کشور چین مدتی قبل زیردریایی خودمختاری را با موفقیت آزمایش کرده است که ظرفیت به کارگیری در صنایع نظامی را نیز دارد.

چین از زیردریایی‌های خودمختار خود رونمایی کرد
چین از سال‌ها قبل برخلاف احکام بین‌المللی، دریای جنوبی چین را بخشی از خاک خود به حساب می‌آورد و به تازگی زیردریایی‌های خودمختار پیشرفته‌ای را که از ظرفیت‌های نظامی نیز بهره می‌برند، در محدوده‌ی یاد شده آزمایش کرده است.

آکادمی علوم چین (Chines Academy of Sciences) زیردریایی‌های خود مختاری به نام «هاییا۱» (Haiya) تولید کرد که از سطح انرژی بیشتری نسبت به نمونه‌های گذشته برخوردار است. از مهم‌ترین ویژگی هاییا می‌توان به قابلیت انتقال بدون تأخیر داده‌ها از زیرآب به سامانه‌های ارتشی اشاره کرد که آمریکا هنوز در حال آزمایش آن بوده و به آن دست نیافته است.

مقامات چین ادعا می‌کنند ۱۲ عدد از بال‌های دریا را برای جمع‌آوری اطلاعات محیطی با موفقیت به دورترین نقطه‌ی دریای جنوبی چین ارسال کرده‌اند. این آزمایش در مارس ۲۰۱۷ انجام شد و زیردریایی‌ها با موفقیت به عمقی حدود ۶.۴ کیلومتر دست یافتند. این رکورد در گذشته با ۵.۱۷ کیلومتر در اختیار آمریکا قرار داشت.

چین در سال ۲۰۱۴ نیز موفق شده بود با استفاده از پوششی خاص نوعی باتری مقاوم در برابر فشار ۶۰ تن آب را ایجاد کند تا دستاورد آن‌ها بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را در مدت ۳۰ روز و بدون توقف طی کند.

عده‌ای از تحلیل‌گران توضیح دادند چین در گذشته نیز تعدادی جزیره‌ی مصنوعی را در دریای جنوبی چین ایجاد کرد که به سامانه‌های ارتباطی پیشرفته مجهز بوده و قابلیت شلیک موشک بهره می‌برند. همچنین این کشور در سال ۲۰۱۶ موفق شد یکی از زیردریایی‌های خودمختار آمریکایی را شناسایی و شکار کند. این افراد معتقدند بال‌های دریا جدیدترین اقدام چین برای تسلط بر این منطقه به حساب آمده و احتمال درگیری‌های نظامی بر سر منابع آن را به شدت افزایش می‌دهد.

با وجود اینکه در آزمایش انجام شده بال‌های دریا هیچ سلاحی حمل نکرده و تنها برای جمع‌آوری اطلاعات محیطی ارسال شده بود؛ اما به راحتی می‌توان تجهیزات نظارت و شناسایی را برای ردیابی دارایی‌های دشمن‌ها و رقیبان به آن اضافه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج