اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۷۴۰۹۷
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

آغاز روند کاهش قیمت پیاز

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز روند کاهش قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: حداکثر طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده قیمت این محصول در بازار کاملا متعادل خواهد شد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز روند کاهش قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: حداکثر طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده قیمت این محصول در بازار کاملا متعادل خواهد شد.

حسین اصغری با بیان اینکه زیان کشاورزان پیازکار در سالهای گذشته باعث کاهش میل آنان به کشت این محصول شد، اظهارداشت: البته این اتفاق امسال فقط درباره محصول عرضه تابستان ما رخ داد ضمن اینکه در سالجاری مقداری هم با عقب افتادگی تولید مواجه بودیم یعنی کشت انجام شده اما با تاخیر ۲۰ روزه عرضه به بازار مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه از هفته گذشته روند کاهش قیمت پیاز در بازار آغاز شده که دلیل آن نیز عرضه محصول تولیدی در استانهای مختلف کشور بوده است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در میادین میوه و تره بار قیمت این محصول کاهش چشمگیری داشته و به کیلویی ۲۰۵۰ تومان رسیده است، گفت:

به گفته وی قیمت پیاز امروز نسبت به روز گذشته بسته به کیفیت محصول بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

اصغری درباره اینکه ما هر سال در زمینه تولید صیفی جاتی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز، هویج و غیره با چنین معضلاتی مواجه هستیم؛ وزارت جهاد کشاورزی بالاخره چه زمانی قصد دارد یک الگوی کشت مناسب برای تولید این محصولات تدوین کند؟، افزود: کشت محصولات به استان ها ابلاغ می شود، میزان اجرایی شدن آن توسط استانها نیاز به یکسری زیرساخت ها و عوامل تشویقی و تنبیهی دارد که آن را قابل اجرا کند.

وی ادامه داد: ما هر سال سطح زیر کشت استانهای مختلف را در محصولات مختلف دقیقا اعلام می کنیم اما اینکه چیزی در استان اتفاق می افتد به عوامل مختلفی چون بازار، اقلیم و ... بستگی دارد ضمن اینکه از این پس نیز ما با کاهش منابع آبی مواجه هستیم و در بسیاری از نقاط نمی توانیم سطح زیر کشت قبلی را حفظ کنیم بلکه مجبوریم با افزایش عملکرد در واحد سطح کار را پیش ببریم.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اجرای طرح الگوی کشت و مقید بودن به آن از سوی کشاورزان نیاز به اهرم های بازدارنده و تشویقی دارد، افزود: ما برنامه هایی برای این منظوز در دستور کار داریم وقتی تدوین الگوی کشت در کشور رخ دهد اهرم های آن نیز در نظر گرفته می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرین وصد افرین به وزیر کشاورزی واقعا جای تاسف داره

    • فدرر

      کارمون به جایی رسیده که دیگه این خبرها برامون شده خبرهای خوب, روحانی متشکریم

    • بدون نام

      خدا را شکر دیگه خوشبخت میشیم

    • بدون نام

      حیف است ارزانی تازه جا کرده

    • مهدئ

      ماکه جلو مهمونامون پیاز میزاریم آخه از موز وسیب گرونتره

    • بدون نام

      حیف‌نیست‌ارزان‌بشه‌من‌جای‌شما‌بودم‌کیلوی‌ده‌هزار‌تومان‌مکردم‌کی‌کسی‌حرفی‌زد

    • hadi

      ما که قبل از عیدنوروز و بعدش تا 13 بدر پیاز کشت میکردیم بخدا پیاز کیلو 250 تومن که حتی هزینه یک چهارم کشتش هم نمیشد . و کسی هم حمایت نمیکرد که ازمون بخرن یا صادر کنن .ولی الان ک .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج