۵۷۴۱۰۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طعنه‏ های مایکل مور به ترامپ و کلینتون

کارگردان خوش نقد «فارنهایت ۹/۱۱» یک نمایش جدید در نیویورک دارد که از آن برای کوبیدن چهره های دو حزب استفاده کرده است.

روزنامه بانی فیلم: کارگردان خوش نقد «فارنهایت ۹/۱۱» یک نمایش جدید در نیویورک دارد که از آن برای کوبیدن چهره های دو حزب استفاده کرده است.
به نقل از د رپ، مایکل مور در ذهنش دونالد ترامپ را دارد و این مستندساز برنده جایزه اسکار و حامی ارزش های لیبرال روز جمعه در نخستین اجرای عمومی نمایش تک نفره اش در برادوی که «شرایط تسلیمم» نام دارد، حسابی به انتقاد از رییس جمهور پرداخت.
مور در پایان نمایش تقریبا دو ساعته‌اش که بخشی از آن یک نوع اتوبیوگرافی است، بخش دیگرش یک جلسه مشاوره ای برای لیبرال های شهری است و بخش دیگرش بیشتر شبیه یک گردهمایی سیاسی می ماند که در آن از مردم خواستار عمل می شود، گفت: «من قبول نمی کنم در کشوری زندگی کنم که دونالد ترامپ رییس جمهور آن است؛ در عین حال، این کشور را ترک نخواهم کرد.»
طعنه‏ های مایکل مور به ترامپ و کلینتون
در بخشی از این نمایش، مور اشاره‌ای به این کرد که می خواهد در سال ۲۰۲۰ خودش هم کاندیدای ریاست جمهوری بشود و مثل دیگر کارهایش، کمی طنز و هجو هم در آن بود. او گفت «من واقعا وسط خیابان پنجم به یک نفر تیراندازی خواهم کرد» و در ادامه در اشاره به تلاش های ترامپ برای خودداری از خدمت نظامی در ویتنام، اضافه کرد که «پنج بار به او تعلیق خدمت دادند چون به کسی شلیک نمی کرد.»
او در قول های کمپینی اش برای انتخابات ریاست جمهوری آینده چیزهایی گفت که هجو بودند (مثلا «اچ بی او رایگان برای همه») و چیزهایی گفت که نیش دار و منظوردار بودند (مثلا «آگر من انتخاب بشوم، تمام سردوش های پایین را از بین می برم چون نمی خواهم حس کنم وقتی در سوییت ریاست جمهوری هتل هیلتون مسکو هستم، یک بچه ۱۲ ساله دارد رویم خرابکاری می‌کند.»)
او از سناتور جان مک کین تجلیل کرد که چند روز پیش به فاصله کمی پس از اینکه جراحی داشت و به او گفتند سرطان مغز دارد، به واشنگتن برگشته بود، به مجلس سنا رفته بود و علیه لایحه ای رای داده بود که می‌خواست بخشی از طرح تامین بیمه رییس جمهور اوباما را حذف کند. او به شوخی گفت: «روی بقیه سناتورهای جمهوری خواه هم همان جراحی را انجام بدهید!»
البته مور به دموکرات ها، مخصوصا هیلاری کلینتون هم رحم نکرد و او هم از حرف هایش در امان نبود. مور گفت: «باید به این مسئله اقرار کنیم که ترامپ از ما باهوش تر بود. او به اندازه ای دیوانه بود که بداند ایالت ویسکانسین کجاست و به آنجا رفت.»
او همچنین یک شوخی دیگر هم کرد که در آن اشاره می شد هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا به جنس موافق تمایل دارد، البته به سرعت سعی کرد دلالت مفهومی جمله اش را تغییر بدهد و گفت دست راستی‌ها اینطور درباره او صحبت می کنند.
مور اخیرا وبسایتی به نام ترامپی لیکس به راه انداخته و یک فیلم غیرداستانی جدید با عنوان «فارنهایت ۱۱/۹» برای کمپانی واینستین ساخته است. عنوان این فیلم به تاریخ پیروزی ترامپ در انتخابات ماه پاییز گذشته اشاره دارد. او گفت برای ترامپ دعوتنامه فرستاده تا در نمایشش حضور پیدا کند و به همین دلیل یک صندلی ویژه با ستاره و نوار رنگی جلوی ردیف اول نمایش خالی گذاشته بود.
او همچنین این نکته را به حضار به اشتراک گذاشت که در گذشته مدیر برنامه های او و ترامپ، یکی بوده است. این مدیر برنامه‌ها آری مانوئل از کمپانی سی ای ای بود و مور می گوید زمانی یک مکالمه تلفنی بین او و ستاره سابق برنامه «کارآموز سلبریتی» را شنیده است. به گفته مور، در آن مکالمه ترامپ به امانوئل گفته بود می خواهد نامزد ریاست جمهوری بشود تا حقوق بهتری از شبکه ان بی سی دریافت کند یا یک شبکه دیگر پیشنهاد بهتری به او بدهد.
مور گفت: «او به تازگی متوجه شده بود که شبکه ان بی سی دارد بیشتر از او به میزبانان نمایش های واقع گرایانه پول می دهد، مثلا گوئن استفانی در «صدا» داشت از او بیشتر پول می گرفت.» آنطور که مور می گوید، ترامپ به مدیر برنامه‌هایش گفته بود: «مدتی است به این فکر می کنم که نامزد ریاست جمهوری بشوم. اینطوری شبکه ها می بینند که من چقدر محبوب هستم.»
مور در اشاره به این مسئله گفت: «حتی وقتی که او کاندیدای ریاست جمهوری شده بود، این حس پیش شما به وجود نیامده بود که آیا او واقعا این شغل را می خواهد؟ آیا او می خواهد در شهری زندگی کند که بخش اعظم آن را سیاه پوستان تشکیل می دهند؟ علاوه بر این، پنت هاوس کاخ سفید در طبقه دوم واقع شده است.»
در یکی از برانگیزنده ترین بخش های این نمایش، مور کلیپی صوتی از سال ۲۰۰۵ را پخش کرد که در آن گلن بِک مجری رادیویی محافظه کار در مورد کشتن او صحبت کرده بود و گفته بود «دارم به این فکر می کنم که خودم می توانم او را بکشم یا باید کسی را استخدام کنم تا این کار را انجام بدهد.»
در ادامه، مور وانمود کرد دارد یک پیغام تلویزیونی برای اندرو کوئومو فرماندار نیویورک می‌گذارد و عملا کلمه به کلمه از تهدید بِک استفاده می کند. او اضافه کرد: «من هم می توانم به هر کس که دلم می خواهد با این تهدیدها مثل گلن بک زنگ بزنم؟ فکر نمی کنم اگر این کار را بکنم بتوانم به همین راحتی از زیر آن قسر در بروم.»
این نمایش که توسط مایکل مایر کارگردانی شده و کارول شورنستین هیز از کمپانی آی ام جی آن را تهیه کرده، روز دهم آگوست به طور رسمی افتتاح می شود و به مدت ۱۲ هفته ادامه خواهد داشت. کمپانی ۱۰۱ پروداکشن مسئولیت تهیه کنندگی اجرایی آن را بر عهده دارد.
از آثار گذشته مور می توان به «فارنهایت ۹/۱۱» اشاره کرد که پرفروش ترین فیلم مستند تاریخ است. «بولینگ برای کلمباین» دیگر پروژه معروف اوست که توانست جایزه اسکار بهترین فیلم مستند سال را از آن خود کند. از دیگر فیلم هایش می توان از «مریض»، «من و راجر» و «بعد کجا را اشغال کنیم» نام برد.
او همچنین سریال های تلویزیونی «ملت تلویزیونی» و «حقیقت افتضاح» را خلق کرده و هشت کتاب نوشته که همگی در لیست پرفروش ترین کتاب ها جا گرفته بودند.
ماه اکتبر گذشته، مور فیلمی درباره ترامپ ساخته که عنوانش «مایکل مور در ترامپ لند» بود و در همان ماه برای نخستین بار در مرکز آی اف سی واقع در نیویورک به نمایش درآمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج