۵۷۵۱۷۶
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

گروکشی مدیران مدارس از والدین

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: مسئولان برخی از مدارس دولتی خلاف قانون اساسی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان ۷۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم: حسینعلی‌ حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ، با اشاره به دریافت هزینه‌ها از والدین دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در برخی از مدارس دولتی، اظهار داشت: دریافت هزینه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی است.

وی درباره اصل ۳۰ قانون اساسی، گفت: براساس اصل ۳۰ قانون اساسی، تحصیل دانش آموزان تا دوره متوسطه رایگان است، یعنی دولت موظف است تا دوره متوسطه امکانات تحصیل را برای دانش‌آموزان به صورت رایگان تامین کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه براساس گزارش‌هایی که از والدین دانش‌آموزان در سراسر کشور به دست آمده، برخی از مدارس دولتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان مبلغ ۷۵۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند، ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها تمکن مالی برای پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند.

حاجی‌دلیگانی با تاکید بر اینکه مسئولان برخی از مدارس دولتی تا زمانی که هزینه غیرقانونی را از والدین دریافت نکنند دانش‌آموزان را ثبت‌نام نمی‌کنند، گفت: مسئولان برخی از مدارس دولتی گروکشی می‌کنند و تا زمانی که مبلغ مورد تقاضا را دریافت نکنند کارنامه دانش‌آموزان را نمی‌دهند، بنابراین زمانی که کارنامه را نمی‌دهند دانش‌آموز امکان ثبت‌نام در مقطع بالا‌تر را ندارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: اگر وزیر آموزش و پرورش به این موضوع ورود نکند، قطعاً بنده دریافت وجه از والدین برای ثبت‌نام در مدارس دولتی را در قالب طرح سوال در صحن علنی مجلس پیگیری می‌کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      واقعاااا که

    • وجدان

      اصل ومصل بزاریدکنار، فاجعه آفریدین...

    • Sat

      پول و میگیرن وزیر کیلو چنده

    • بدون نام

      خدا خیر بده به این نماینده چون کس دیگری به طور جدی این قضیه را پیگیری نکرده تا به حال. اصلا به هیچ عنوان مدیران مدارس سر قضیه پول گرفتن کنار نمیان من خودم والدینی رادیدم که اشک میریزند از نداشتن پول وکارگر واز ضعیف تر ین قشر جامعه هستند ولی باسماجت مدیر مدرسه از آنها می خواد تا اول سیصد هزار تومان را واریز کنند یا ازثبت نام خبری نیست آموزش و پرورش هم تنها کاری که برای والدین انجام می‌دهد به مدرسه نامه می دهد تا پنجاه هزار تومان تخفیف بدهد یا به صورت اقساط وجه رادر یافت نماید من با مراجعه به مدارس کرمان شاهد عینی هستم

    • خوش بیان

      ازنماینده محترم ودلسوزمردم شاهین متشکریم امیدوارم ایشان موضوع اجحاف وبرخورد غیرقانونی اداره آموزش وپرورش را درخصوص سواستفاده ودریافت وجوه کلان وغیرمتعارف ازوالدین دانش آموزان برای ثبت نام درمدارس دولتی را تاحصول نتیجه مطلوب پیگیری نمایند. اینجانب نیزشدیدا حمایت خویش را ازانتقاداین نماینده محترم نسبت به عملکردخلاف قانون آموزش وپرورش اعلام میدارم چراکه برای ثبت نام فرزندم درمقطع اول راهنمایی دراستان خوزستان شهرستان بهبهان مسئولین مدرسه باصِطلاح دولتی اینجانب راملزم به خریدیکدستگاه کولردوتیکه 36000نموده اند که قیمت آن دربازار شهرمحل سکونت حدود4میلیون تومان است ومدرسه مذکور ثبت نام فرزندم را مشروط به خریدوتحویل آن نموده است. توخودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل

    • بدون نام

      متاسفانه وزیر اموزش و پرورش چه در این دولت چه در دولت های قبل در خواب غفلت بودن و اصلا براشون مهم نبوده و همش شعار میدن و تو این قضیه ورود جدی نمیکنن

    • علی

      جناب نماینده چرا عوام فریبی میکنید ؟وقتی که دولت سرانه مدارس را واریزنمیکند پول آب وبرق وگاز ووایت بورد وماژیک وکاغذ و....را ار کجا تامین کنند؟؟؟شما در مجلس اعتبار سرانه مدارس را تامین بفرمایید ونیازی به برخورد با وزیر نیست

    • دلوجان

      بله این اصل زمانی اجرامی شدکه برق وگاز وآب مدارس بدلیل عدم پرداخت قبوض قطع نمیشد وسرانه به حساب مدرسه واریز می شد نه الان!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج