۵۷۷۵۳۰
۲۲ نظر
۵۰۰۸
۲۲ نظر
۵۰۰۸
پ

ننگ این عکس تاریخی؛

این حقارت را دست به دست نکنید!

متاسفانه این عکس اصلا سیاسی نیست. ای کاش می شد از این عکس برداشت سیاسی کرد؛ مثل اینکه عطش سیاسی برای عکس یادگاری با موافقان برجام. اما اینطور نیست و این برداشت خطاست. این عکس یک تحقیر ملیست نه به جهت اینکه با "میاندار برجام" به یادگار مانده است؛ بلکه حقارتش به جهت "هیجان خود کم پنداری" است.

جهان نیوز: متاسفانه این عکس اصلا سیاسی نیست. ای کاش می شد از این عکس برداشت سیاسی کرد؛ مثل اینکه عطش سیاسی برای عکس یادگاری با موافقان برجام. اما اینطور نیست و این برداشت خطاست. این عکس یک تحقیر ملیست نه به جهت اینکه با "میاندار برجام" به یادگار مانده است؛ بلکه حقارتش به جهت "هیجان خود کم پنداری" است.

محسن مهدیان: این عکس یادگاری یکی از تلخ ترین صحنه های سیاسی است که در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد. مساله برجام و هسته ای و موگرینی نیست. مساله هیجان زننده ایست که در دل این تصویر نهفته است. چه بسا عکس یادگاری هم منعی نداشت؛ با بدتر از موگرینی هم منع نداشت.

متاسفانه این عکس اصلا سیاسی نیست. ای کاش می شد از این عکس برداشت سیاسی کرد؛ مثل اینکه عطش سیاسی برای عکس یادگاری با موافقان برجام. اما اینطور نیست و این برداشت خطاست. این عکس یک تحقیر ملیست نه به جهت اینکه با "میاندار برجام" به یادگار مانده است؛ بلکه حقارتش به جهت "هیجان خود کم پنداری" است.

یکی از نمایندگان حاضر در این عکس که گویا در زمان عکس گرفتن زشتی رفتارش را درک نکرده است، با دیدن تصاویر مجبور به عذرخواهی شد. اما عذرخواهی از چه چیز؟ اتفاقا هیچ خطائی صورت نگرفته است. این عکس منویات قلبی و خصائص درونی است که در یک بزنگاه خودش را نشان داده است. خطائی نیست که عرض اعتذار ببرد. کسی که ترسید رنگش زرد می شود. از زردی رنگ که عذرخواهی نمی کنند.

درون مان چه خبر است که چنین سراسیمه شدیم که نکند از قاب عکس جا بمانیم؟

نماینده مجلس، نماینده ملت است. این عکس ها تصویر ملت ماست؟ ملت ما اینگونه اند؟ کرامت و عزت نفس و علو هویتی مردم ما چنین است؟

خواستم بنویسم این عکس ها را دست به دست کنید تا همگان باخبر شوند که در خانه شان چه خبرست؛ اما نگران شدم خدای نکرده این عکس ها دست پدران و مادران شهدا بیافتد. غصه نمی خورند؟ رنج نمی کشند؟ احساس حقارت نمی کنند؟

کاش سطح اختلاف با این مجلس شبیه مجلس ششم بود. کاش دعوای هر روزمان سیاسی بود. کاش سر اولویت آزادی یا عدالت بحث می کردیم. اما این مجلس یکبار برای دفاع دختر از حقوق نجومی پدر خبرساز می شود. یکبار شکستن دماغ مامور قانون. حالا هم هیجان مشمئز کننده برای عکس یادگاری.

چه اتفاقی افتاده است؟

آن قدیم ها نگران "انحراف سیاسی" مسئولین بودیم و حالا نگران "کوتاهی سیاسی" شان. بماند در تاریخ که اینها نتیجه رای دادن با "تکرار می کنم..." است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از شما هم خواهش میکنیم این حقارت را دست اندازی برای عقده گشایی خود نکنید. این موضوع مشمئز کننده هیچ ربطی به انتخاب مردم و تکرار غرور آفرینی مردم ندارد. این اقایان خود باخته کسانی نيستند که در این مجلس تازه به دوران رسیده باشند، اکثراً کهنه کار هستند حال کجای کار می لنگد خدا میداند

    • بدون نام

      حرفات کم و بیش درسته برادر به جز جمله آخرت
      خدا خیرت بدهد در این عکس از هر دو جناح هستند چرا ربطش دادید فقط به اصلاح‌طلبان
      کل مطلبتان می‌فرمایید این موضوع سیاسی نیست ، بعد در جمله آخر رنگ عوض می‌کنید و آن را منحصرا محدود به اصلاح‌طلبان می‌کنید ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      آقا بس کنید اینهمه سیاه نمایی علیه برجام رو حتا صهیونیستها هم مرتکب نمیشن، شما هیچ برنامه ای جز سیاه کردن روزگار مردم ایران ندارید خجالت بکشید

    • سون

      اونها نماینده نیستن.خیلی زشت بود رفتارشون

    • محمد

      پول بیت المال رو دارند خرج دو تا حذب میکنند

    • حسین

      من نه اصلاح طلبم نه اصول گرا ولی انصافا این برجام که میگن فقط یک کلمه خوش آب و لعاب است . هیچ تاثیر مثبتی در کشور ایجاد نکرده ، هنوز همون مشکلات قدیمی از جمله مشکلات شدید اقتصادی وجود داره .

    • رضا

      در حقارت نهفته نه، بلکه عریان این عکس شکی نیست،همانطور که در رذالت عریان آن جمله آخری،که چه مایوسانه میکوشد در آخرین کلمات مقداری هم عقده گشایی کند برای التیام آن زخمی که معلوم است هنوز هم تازه مانده و میسوزد!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • بدون نام

      شما دارید کار صهیونیستها و نتانیاهو رو راحت و بدون هزینه انجام میدین

    • باران

      ابراهیم رییسی گفت .کسی میتواند درست رفتار کند که پرهیزکار باشد.دولت ناکارامد سلفی بگیر که هریک ازاعضای کابینه چه توقعی میرود....

    • بدون نام

      نتیجه رای دادن به لیست یه عده دنبا طلب ار خدا بی خبر که پدر معنوی شان به رحمت خدا رفنه چیزی بهتر از این نمیشود

    • بدون نام

      متاسفم برای این نویسنده و مقالش که اینقدر دنبال سیاه نمایین و از کاری برای کوبیدن برجام و جریان اصلاحات استفاده میکنن

    • بدون نام

      فعلا که بجز حقارت دردنیا،تحریمهای بدتر ازقبل،نابودشدن صنعت هسته ای،رکود،تورم دورقمی،بیکاری ودروغ ودزدیهای رییس جمهورواطرافیانش چیزی ازدولت دوازدهم ندیدیم،واقعا جای تاسف داره،اینم از نمایندگان لیست امید،آبروریزی هستن،جالبه که دارن حقوق ده میلیونی برای این بازیهاشون هم میگیرن،اصل پول حروم

    • بدون نام

      برو بابا با این خبر مسغره یه سر سوزن ابرو داشتیم اونهم نماینده گان محترم با این رفتار بچه گانه از بین بردند

    • بدون نام

      این عکس چه ربطی به خانواده شهدا دارد چرا اینقدر بعضی عقد دارند می خواهید اینطوری خودتان به رخ بقیه بکشید ولی این خیانت است .

    • بدون نام

      واقعا آبروی مردم را بردند با سلفی گرفتنشان .مثلا شما عین ندیده ها عکس یک خانم خارجی را برای چه میخواهند بجز برای پز دادن پیش اقوام خود که بعدا بگویند ما این خانم را از نزدیک دیدیم وحرف زدیم. ....

    • مینا

      تکرار کردیم و تکرار خواهیم کرد تا چشت دراد برترین ها ... همه چیز رو با هم قاطی نکن اسم خودتو گذاشتی نویسنده و تحلیلگر ؟!!!!! یه نماینده یه خطا کرده حق نداری رای 24 میلیون ادمو ببری زیر سوال...به کوری چشت خوب کردیم که تکرار کردیم....بدو برو سانسور کن

    • بدون نام

      شما که اینقدر به خارجیها علاقه دارید چرا از مردان خارجی عکس نمیگیرید عجب دولتمردان ....آبروی تمام ملت را بردید با این سلفی گرفتنتان ....البته من کاری به چپی یا راستی ندارم کاری هم ندارم که چپیها سلفی گرفتن یا راستیها ولی این قدر ضایع چشمچرانی کردن واز یک خانم خارجی تنها عکس گرفتن خیلی ضایع بودآبروی هفتاد میلیون آدم رو بردید دل خدا بخواهد شما برای حل کردن مشکل مردم فرستادنتون تهران نه برای....

    • بدون نام

      مردان ایرانی هویت خود را چه خوب به عرصه حضور رساندند به جایی مشکلات مردم را حل کنند که جرم وجنایت کم بشود از سر بیکاری هوس ذوق جیب پر پول.بیدردی چه کارها میکنند کشور ما دگه هم خوب نمیشود تا زمانی که تک تک مسعولان احساس مسعولیت نکنند خدایا فقط خودت رحم کن چون بیکسان واونایی پارتی ندارند بحال خود رها شده اندقدیمی گفته سیر از دل گرسنه وسواره از درد پیاده خبر ندارد .مسعولان ما هم خداروشکر کم وکسری ندارن شکرش

    • بدون نام

      هربار عکسو میبینم خجالت میکشم

    • بدون نام

      تکرار کنید تا روزای بدتر از اینم ببینید نوش جان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج