۵۷۸۱۰۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«تحلیف» رئیس جمهور و «تکریم» بزرگان

برگزاری مراسم تحلیف نشانگر جایگاه نظام سیاسی در دیدگاه دین مبین اسلام است و از نظر عزت و عظمت، مراسم تحلیف تاثیر بسیار زیادی در صحنه بین‌المللی دارد. با توجه به اینکه این مراسم در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان مجلس، سران قوا، مسئولان ارشد نظام و هیات دولت انجام می‌شود در حقیقت نماد و عینیت وحدت داخلی کشور است.

محسن غرویان در آرمان امروز نوشت: برگزاری مراسم تحلیف نشانگر جایگاه نظام سیاسی در دیدگاه دین مبین اسلام است و از نظر عزت و عظمت، مراسم تحلیف تاثیر بسیار زیادی در صحنه بین‌المللی دارد. با توجه به اینکه این مراسم در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان مجلس، سران قوا، مسئولان ارشد نظام و هیات دولت انجام می‌شود در حقیقت نماد و عینیت وحدت داخلی کشور است.
امید است که این وحدت برای همیشه در کشور پایدار بماند. مساله مهم در این میان، توجه و تکریم بزرگان کشور است که باید از سوی برگزار کنندگان مراسم تنفیذ و تحلیف و رئیس جمهور لحاظ می‌شد. انتظار می‌رفت که در این جلسات عظیم که نخستین مراسم‌های پس از رحلت مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی بود، یاد و خاطره او زنده می‌شد.
آیت‌ا... هاشمی بزرگ‌ترین غایب در این مراسم‌ها بود. توقع جامعه این بود که تصویری از او در برنامه وجود داشته باشد و یا نامی از وی برده شود. به نظر می‌رسد که در این باره غفلت صورت گرفته و امید است که جبران شود. جای تمثال و تصویری از آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در این برنامه‌ها خالی بود.
باتوجه به اینکه آیت‌ا... هاشمی از ارکان این کشور بودند و جزو چهره‌هایی بودند که در همه مراحل پیروزی انقلاب و پس از آن حضور داشتند، تکریم و تعظیم او بسیار لازم بود. پیش از این نیز در مجلس تصاویر شهدای مجلس نصب شده بود و اکنون نیز وجود دارد. بنابراین این نوع تکریم‌ها سابقه داشته است.
نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آقای روحانی نیز همیشه اذعان داشته که اندیشه‌های آیت‌ا... هاشمی زنده بوده و هست و او براساس‌‌ همان رهنمود‌ها حرکت کرده است. پس می‌توان ادعا کرد که آقای روحانی شاگرد مکتب آیت‌ا... هاشمی بودند، بنابراین انتظار می‌رفت که یاد و نام آقای ایشان را در سخنرانی خود مطرح می‌کردند. مجلس تنفیذ و تحلیف می‌توانست به عنوان یک فرصت برای ایجاد نوعی وحدت و ترمیم اتحاد ملی میان گروه‌های مختلف، احزاب و افکار گوناگون سیاسی باشد.
در صدا وسیما مشاهده می‌شود که تصویر اعطای احکام ریاست جمهوری از ابتدای انقلاب تاکنون پخش می‌شود و چهره رئیس دولت اصلاحات نیز در این تصاویر نمایان است. این فرصت‌ها، همیشه حاصل نمی‌شود و باید از آن به نفع آرامش، اتحاد و انسجام جامعه استفاده ببریم.
همچنین باید از علمای اهل سنت کشور نیز دعوت می‌شد تا وحدتی میان مذاهب مختلف به نمایش در می‌آمد. نمایندگان هیات‌های مختلف دیپلماتیک از کشورهای مختلف در مجلس حضور پیدا کردند که از ادیان و مذاهب مختلف بودند، به همین صورت می‌توانستیم با دعوت از چهره‌های مختلف مذهبی و سیاسی داخلی، نوعی نمایش وحدت در کشور ایجاد کنیم که نتیجه آن نیز به‌طور یقین منفعت و خیرعمومی بود و دولت با کمک همه این اتحاد و آرامش‌هاست که می‌تواند در مسیر دشوار پیش رو حرکت کند و جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت حرکت دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج