۵۷۸۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مصوبه ستاد مبارزه با دخانیات؛

ممنوعیت سیگار برای همه هنرپیشگان

مصوبات هفتمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات که هفته گذشته با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و سازمانهای مرتبط در دفتر وزیر بهداشت برگزار شده بود، اعلام گردید.

صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس مصوبه ستاد کشوری کنترل دخانیات، موظف به انجام اقدامات لازم برای نمایش ندادن مصرف دخانیات توسط هنرپیشگان در فیلمها و سریالهای ایرانی و خارجی شدند.

مصوبات هفتمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات که هفته گذشته با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و سازمانهای مرتبط در دفتر وزیر بهداشت برگزار شده بود، اعلام گردید.

1- مقرر گردید وزارت بازرگانی با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظرف مدت 3 ماه در فرآیند ساماندهی عرضه مجاز محصولات دخانی بر اساس دستورالعمل مصوب ستاد کشوری کنترل دخانیات مورخ 13/4/1387 و زیر ساخت های مکانیزه ایجاد شده در آن وزارت، هماهنگی و اقدامات لازم را انجام دهد.

2- در اجرای ماده 13 قانون جامع کنترل ومبارزه ملی با دخانیات ومواد 1 (بند 8) و 7 آئین نامه اجرایی آن مقرر گردید وزارت کشور با همکاری وزارتخانه های بهداشت، بازرگانی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اصناف، نیروی انتظامی و مراجع قضایی ذیربط نسبت به ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی از جمله قلیان به شرح ذیل اقدام نماید:
الف) استمرار ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی از جمله قلیان در کلیه استانها و شهرستانهایی که اجرای کامل مواد ذکر شده در بند 2 این مصوبه را به وزارت بهداشت گزارش نموده اند.
ب) تمامی مراکز و اماکنی که فاقد هر گونه مجوز کسب هستند و عرضه قلیان نیز دارند برابر مقررات جاری واحدهای صنفی بدون مجوز عمل شود.
ج) به تمامی مراکز و اماکنی که دارای مجوز کسب هستند ولی در مجوز فعالیت عدم عرضه قلیان قید شده و یا تعهد داده اند قلیان عرضه ننمایند، باید تذکرات لازم مبنی بر خودداری از عرضه قلیان داده شود و در صورت ادامه تخلف، نیروی انتظامی با همکاری بازرسین وزارتین بازرگانی و بهداشت با آنها برخورد قانونی نماید.
د) قهوه خانه دارانی که مجوز فعالیت دریافت نموده اند و در مجوز آنها عرضه قلیان مسکوت و یا مجاز شمرده شده است تابع برنامه حذف پلکانی قلیان خواهد بود.
هـ) مبارزه با هرگونه تبلیغات گمراه کننده نسبت به قلیان و طرح مسائلی از جمله قلیان میوه ای و ...
3- استمرار جمع آوری مواد دخانی غیر مجاز و فاقد تصاویر هشدار دهنده بهداشتی با مدیریت کارگروه مبارزه با قاچاق کالای دخانی و همکاری جدی دستگاههای ذیربط
4- الصاق تصاویر جدید هشدار دهنده بهداشتی ( 13 تصویر پیوست) بر روی بسته بندیهای محصولات دخانی از تاریخ 1/7/1390 مطابق دستورالعمل "الصاق هشدارهای بهداشتی مصور برروی بسته بندی های مواد دخانی" مصوب ریاست جمهوری مورخ 13/4/1387
5- پیشنهاد و پیگیری عضویت وزرای کشور، دادگستری و دادستان کل کشور در ستاد کشوری کنترل دخانیات توسط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس
6- در اجرای ماده 21 آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل دخانیات، با تشکر از اقدامات شورای سیاستگذاری سازمان صدا و سیمای ج.ا.ایران، این سازمان اقدامات مناسب برای تهیه و پخش برنامه های آموزشی و تبلیغی در زمینه کنترل دخانیات را انجام و تمهیدات لازم به منظور بهره برداری از مجموعه فیلمهای آموزشی کوتاه مدت (انیمیشن) تهیه شده در دبیر خانه ستاد کشوری کنترل دخانیات و شورای سیاستگذاری آن سازمان در شبکه های سراسری صدا و سیما در برنامه های پربیننده به منظور اطلاع رسانی عموم از مضرات استعمال دخانیات بعمل آورد. این برنامه ها باید حداقل 60 دقیقه در روز از زمانها و برنامه های پر بیننده سیمای ج. ا . ایران را به خود اختصاص دهد.
7- به منظور حسن اجرای ماده 3 قانون جامع کنترل دخانیات و ماده 13 کنوانسیون جهانی کنترل دخانیات در خصوص ممنوعیت تبلیغ غیر مستقیم محصولات دخانی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات لازم را برای عدم نمایش مصرف دخانیات توسط هنر پیشگان در فیلمها و سریالهای تولید داخل وحذف صحنه های استعمال دخانیات در فیلم و سریالهای خارجی بعمل آورد.
8- مقرر گردید وزارت آموزش و پرورش مفاد آموزشی مرتبط با مضرات استعمال دخانیات را با همکاری وزارت بهداشت در جلسات اولیاء و مربیان و ضمن خدمت کارکنان گنجانده و جهت اطلاع رسانی به دانش آموزان ، ماهیانه یکساعت در خصوص ارائه مطالب آموزشی از طریق مربیان به دانش آموزان اقدام نماید و همچنین تمهیدات لازم را در زمینه افزایش مواد آموزشی مرتبط در کتب درسی دانش آموزان بکار گیرد.
9- با توجه به ترفندهای تولید کنندگان مواد دخانی درجلب مشتریان جدید به خصوص ازبین جوانان و زنان از طریق ایجاد جذابیت در تولیداتشان از نظر شکل ، ظاهر و ذایقه محصولات دخانی، مقرر گردید از ورود اینگونه محصولات جلوگیری بعمل آمده و شرکت دخانیات ایران موظف است با همکاری وزارتخانه های بهداشت و بازرگانی هیچگونه مجوزی جهت ورود اینگونه سیگارها صادر ننمایند.
10- به کارکنان دستگاههای اجرایی که در مبارزه با قاچاق کالای دخانی فعالیت دارند، به خصوص نیروی انتظامی، پاداشی از طرف ستاد کشوری کنترل دخانیات پرداخت گردد.
11- بر اساس ماده 4 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات که سیاستگذاری، نظارت و مجوز واردات مواد دخانی با دولت است، خصوصی شدن شرکت دخانیات ایران خلاف قانون بوده و برای سلامتی مردم مخاطره آمیز بوده لذا از شمولیت اصل 44 مستثنی است.

منبع : خبرگزاری مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ممنوعیت سیگار برای همه هنرپیشگان



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج