۵۷۹۰۷۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

غلبه احتیاط در بازار بورس و ارز

يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

دنیای اقتصاد: يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

رفتارهای محتاطانه در بازار سهام

دیروز شاخص کل بورس با رشد ۲۸ واحدی (۰۳/ ۰ درصدی) در سطح ۸۱ هزار و ۳۱۴ واحد ایستاد. با وجود آمار صادرات و واردات کمتر از پیش‌بینی‌های چین، اما همچنان چشم‌انداز کاهش تولیدات این کشور برای مقابله با آلودگی هوا نوسان قیمت‌ها نزدیک سقف، آلومینیوم ۱۹۸۰ دلار، روی ۲۸۸۷ دلار و مس در سطح ۶۳۸۰ دلار را رقم زده است.
علاوه بر این در روزهای اخیر موج خوش‌بینی با اثرات برجام عامل حمایت از شاخص و رشد خودرویی‌ها شد. اما در ادامه شناسایی سود میان معامله‌گران در گروه‌های خودرویی، فلزات اساسی و پالایشی، تردیدها نسبت به پایداری رشد اخیر قیمت‌های جهانی در کنار تمایل معامله‌گران به کسب سودهای کوتاه‌مدت مانع از رشد شاخص هستند. با این وجود تغییر مالکیت بیش از ۹ میلیارد تومانی به نفع حقوقی‌ها را شاهد هستیم که بخشی می‌تواند با چشم‌انداز ارزندگی و برخی با هدف حمایت صورت گرفت.
بازار ارز

سنجش کف دلار

دیروز هر دلار آمریکا با افت 2 تومانی به نرخ 3810 تومان معامله شد. پس از رسیدن دلار به سقف 3832 تومانی روز پنج‌شنبه، دلار از روز شنبه در مسیر نزولی قرار گرفت. در روزهای اخیر شاهد حمایت سطح 3810 تومانی از نرخ دلار بودیم؛ اما روز سه‌شنبه افت نرخ حواله‌ای درهم، با توجه به برابری نرخ دلار و درهم، همچنین کاهش تقاضای آربیتراژی عامل فشار بر دلار شد. بنابراین در میانه معاملات نرخ دلار به زیر سطح 3810 دلاری افت کرد.
شناسایی کف و افزایش تقاضا مجددا دلار را بالاتر از سطح 3810 تومانی بازگرداند. در صورت تداوم برخورد دلار با کف کنونی، افت بیشتر دلار تا سطح 3800تومانی محتمل است. با توجه به منفی شدن تراز تجاری با کاهش رقابت‌پذیری کالاهای صادراتی به دلیل بالا نگه داشتن ارزش ریال (پایین نگه داشتن دلار) عوامل بنیادین از دلار حمایت می‌کند.
بازار سکه

سیگنال طلا به سکه

دیروز هر سکه طرح جدید با رشد ۴ هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان معامله شد. با وجود افت دلار، اما رشد طلای جهانی بالاتر از سطح ۱۲۶۰ دلاری از سکه حمایت کرد. با وجود روند کم‌نوسان طلا روز دوشنبه زیر سطح ۱۲۶۰ دلاری، اما رشد اونس طلا بالاتر از سطح ۱۲۶۰ دلاری روز سه‌شنبه خوش‌بینی‌ها در میان معامله‌گران سکه را تقویت کرد.
همچنان انتظار مقاومت سطح تکنیکال ۱۲۶۶-۷ دلاری در مقابل رشد طلا محتمل است. در بازار ارز اما شاهد روند نزولی نرخ دلار از روز شنبه، پس از رسیدن به سقف ۳۸۳۲ تومانی بودیم. با وجود حمایت سطح ۳۸۱۰ تومانی، اما افت دلار به صورت مقطعی به زیر سطح مزبور و نبود محرک بنیادین کوتاه‌مدت می‌تواند دلار را با افت بیشتری مواجه کند. همچنان حمایت سطح ۳۸۰۰ تومانی از دلار محتمل است.
بازار طلای جهانی

رشد آرام طلا

دیروز ساعت 16 هر اونس طلای جهانی به قیمت 1263 دلار معامله شد. افت شاخص دلار عامل حمایت از اونس طلا شد. روز گذشته رشد کمتر از پیش‌بینی‌های صادرات و واردات چین در جولای عامل فشار بر بازارهای سهام آسیا و افت صادارت آلمان در ماه ژوئن برای اولین بار در سال 2017، عامل فشار بر بازارهای سهام اروپا شد.
با این وجود، کم‌نوسانی بازارهای سهام را شاهد بودیم و شاخص کل بازارهای سهام (MSCI-World Index) به بالاترین رکورد ثبت شده رسید. با وجود رشد اشتغال آمریکا بیشتر از پیش‌بینی‌ها اما تردیدها نسبت به رشد نرخ تورم مطابق هدف فدرال رزرو که روز جمعه منتشر می‌شود، همچنان نوسان شاخص دلار نزدیک کف 15‌ماهه را رقم زده است. با این وجود، چشم‌انداز خروج بانک‌های مهم از جمله بانک مرکزی اروپا، فشار بر طلا (که نرخ بهره به آن تعلق نمی‌گیرد) را حفظ کرده است.
بازار اوراق مسکن

ورود «تسه»ها به ۸۰ هزار تومان

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند۹۴(تسه۹۴۱۲) با رشد ۲/ ۲ درصدی همراه شدند. با وجود تداوم روند کم‌نوسان قیمت اوراق تسهیلات مسکن نزدیک سطح ۷۶ هزار تومانی تا هفته دوم مرداد، در روزهای اخیر افزایش تقاضا با توجه به قرار گرفتن در فصل رونق مسکن، تابستان روند صعودی قیمت اوراق مسکن را تا سطح ۸۰ هزار تومانی رقم زد. به این ترتیب، با توجه به رابطه مستقیم قیمت و نرخ سود، نرخ سود واقعی وام در سطح ۲۲درصد قرار گرفت.
همچنان افزایش تقاضا از سوی «خانه‌اولی»ها در کنار افزایش تقاضا در برخی مناطق تهران و از سوی متقاضیان بافت فرسوده، عامل حمایت از «تسه»ها است. در سمت عرضه نیز شاهد تغییر روند عرضه از سمت شمال شهر تهران به سمت افزایش ساخت‌و‌ساز در بافت فرسوده هستیم؛ موضوعی که خوش‌بینی‌ها به خروج آرام مسکن از رکود را تقویت کرده است.
بازار نفت

نفت در انتظار نتیجه نشست

دیروز ساعت 16 هر بشکه نفت خام آمریکا به قیمت 4/ 49 دلار معامله شد. منابع آگاه کاهش حداکثر 10 درصدی صادرات عربستان به آسیا را در ماه سپتامبر پیش از انتشار نتیجه رسمی نشست دوروزه اوپک و غیراوپک اعلام کردند. پیش‌تر نیز عربستان سقف 6/ 6 میلیون بشکه در روز را برای صادرات در آگوست اعلام کرد.
نشست اخیر به دعوت روسیه و کویت برگزار شد که دلایل و توانایی افزایش تعهد برخی از اعضا از جمله عراق به توافق را مورد بررسی قرار می‌دهد. آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) سطح تعهد اوپک به توافق در ماه ژوئن را کاهشی و 78 درصد اعلام کرد. بخش عمده آن به‌دلیل رشد تولیدات نیجریه و لیبی که از توافق مستثنی شده‌اند، رقم خورد. کاهش واردات نفت چین در ماه جولای به کمترین سطح در 6 ماه اخیر نیز عامل فشار بر قیمت نفت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج