adexo3
۵۸۰۱۸۸
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

حمایت مجلس از افزایش سقف وام قرض‌ الحسنه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از افزایش سقف وام های قرض‌الحسنه بانکی استقبال کرد و گفت:الزام به سپرده گذاری برای دریافت وام های قرض‌الحسنه قابل قبول نیست.

خبرگزاری خانه ملت: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از افزایش سقف وام های قرض‌الحسنه بانکی استقبال کرد و گفت:الزام به سپرده گذاری برای دریافت وام های قرض‌الحسنه قابل قبول نیست.

رحیم زارع در خصوص افزایش وام قرض الحسنه گفت:براساس تعالیم اسلامی روی سنت پسندیده قرض الحسنه تاکید شده و این مهم ضرورت داشت که با توجه به نرخ تورم، میزان وام های قرض الحسنه بانکی افزایش یابد.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی افزود:باید پذیرفت بخش قابل توجهی از متقاضیان دریافت وام های قرض الحسنه، از لحاظ درآمدی در سطح پایینی هستند و اغلب این نوع وام ها را برای رفع برخی از مشکلات مانند هزینه جهیزیه،درمان و ودیعه مسکن می خواهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:اینکه به دلیل اینکه متقاضیان وام های خرد معمولا نیاز اورژانسی به وام دارند و پولی برای سپرده گذاری ندارند، عنوان می شود متقاضیان وام های خرد قرض‌الحسنه باید برای اخذ وام، سپرده گذاری کنند قابل قبول نیست، .

زارع در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت ادامه داد:یکی از مشکلات اصلی در زمینه اخذ تسهیلات بانکی خرد، شرایط دشواری است که بانک ها برای پذیرش ضامن مطرح می کنند.

وی تصریح کرد:در شرایطی که استخدام های دولتی در سال های گذشته کم شده، این موضوع بدیهی است که معرفی کارمند رسمی دولت به عنوان ضامن به بانک، برای متقاضیان وام دشوار است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درهرصورت بانک ها وظیفه حاکمیتی دارند و باید به تمامی مردم در هرسطح درآمدی خدمات مطلوب ارائه کنند و ضمانت حساب یارانه نقدی سرپرست خانوار را قبول کنند،با توجه به نیاز مردم، مجلس نیز از افزایش سقف وام های قرض‌الحسنه و تسهیل در انجام این مهم حمایت می کند.

لازم به ذکر است براساس اعلام بانک مرکزی؛ سقف قرض‌الحسنه اعطایی بانک‌های قرض‌الحسنه از یکصدوپنجاه میلیون ریال به دویست میلیون ریال افزایش یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saeed

      اگه بجای وام خوده بانک با نظارت کارشناسهایی که استخدام میکنه با درنظر گرفتن مکان و شغل مورد نظر وام گیرنده و در راستای کمک به معضل بیکاری قدم برداره خیلی از مشکلات حل میشه ..بجای وام شغل ایجاد کنه هم بانک سود کنه هم شخصی که مشغول کار میشه ...نظارت و راهنمایی کارشناسان میتونه کمک کنه به بهره وری بهتر ...حالا هم افراد تحصیل کرده مشغول کار میشن هم متقاضی که مراجعه کرده بود برای دریافت وام ...وام باید حذف بشه ...طرف وامو میگیره میره ماشین میخره این که نشد شغل ..تا زمانی که وام در مملکت ما حذف نشه بیکاری همچنان ادامه داره ...

    • متین

      به مدت 10 ماه 7 میلیون تومن گذاشتم بانک رسالت تا بتونم وام بگیرم هربار بهونه های الکی میارن.ضامن باید دسته چک داشته باشه،فیش حقوقی و جواز کسب قبول نیست فقط باید گواهی کسر حقوق و حکم کارگزینی بیاری،خود وام گیرنده هم باید یه چک بده.فقط سنگ میندازن جلو پای آدم که وام ندن.خدا لعنتشون کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج