۵۸۲۱۲۵
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

خريد بيمه‌نامه ارزان به چه قيمت؟

اين روزها بازار خريد بيمه‌نامه‌هاي ارزان و با شرايط پرداخت بسيار متنوع در جامعه ما رونق بسيار زيادي گرفته است. شركت‌هاي بيمه نه‌تنها در گروه بيمه‌هاي خودرو (ثالث و بدنه) بلكه در ساير رشته‌هاي بيمه‌اي نظير بيمه‌هاي آتش‌سوزي، بيمه‌هاي مسئوليت، درمان، باربري و...

حسين مقدس‌ در روزنامه شرق نوشت: اين روزها بازار خريد بيمه‌نامه‌هاي ارزان و با شرايط پرداخت بسيار متنوع در جامعه ما رونق بسيار زيادي گرفته است. شركت‌هاي بيمه نه‌تنها در گروه بيمه‌هاي خودرو (ثالث و بدنه) بلكه در ساير رشته‌هاي بيمه‌اي نظير بيمه‌هاي آتش‌سوزي، بيمه‌هاي مسئوليت، درمان، باربري و... براي جذب مشتري بيشتر به ارائه تخفيفات بعضا چشمگير و شرايط پرداخت آسان نظير قسطي‌کردن پرداخت مبلغ حق بيمه اقدام مي‌كنند تا جايي كه گاه حق بيمه فني بيمه‌نامه كه رابطه مستقيمي با ماهيت ريسك فعاليت موردنظر دارد، زير سؤال مي‌رود.
البته در حوزه بيمه‌نامه شخص ثالث طبق قوانين جديد مصوب مجلس و بخش‌نامه‌هاي بيمه مرکزي، اقدامات اثربخش و خوبي انجام شده است که حاصل آن تنها لحاظ‌کردن تخفيفات عدم خسارت و سابقه خوب شهروندان در محاسبه حق بيمه است و تمامي بيمه‌گران موظف به ارائه نرخ يکسان به هموطنان هستند.
خريد بيمه‌نامه ارزان به چه قيمت؟ به قيمت نرخ‌شكني و ايجاد بي‌ثباتي در بازار بيمه براي كسب سهم بيشتر از بازار يا براي تأمين نقدينگي و مثبت‌نشان‌دادن ريسک نقدينگي؟ تعيين حق بيمه فني در هر يك از رشته‌هاي بيمه‌اي، عاملي نيست كه صرفا با يك جمع و تفريق ساده به دست بيايد. شايد بتوان گفت يكي از اصلي‌ترين گزينه‌ها، شناسايي و اعمال صحيح مديريت ريسك و عوامل تشديدكننده آن باشد.
متأسفانه درحال‌حاضر برخي از شركت‌هاي بيمه‌گر داخلي در لباس رقابت، نظم موجود در بازار را بر هم ريخته و با ارائه تخفيفات غيرفني و نامعقول ريسك موضوع بيمه را زير سؤال مي‌برند كه قطعا در زمان بروز خسارت به ضرر شركت بيمه‌گر همراه با سلب اعتماد شهروندان خواهد بود. اين شركت‌ها با ارائه حق بيمه‌هاي غيركارشناسانه و ارائه تخفيفات غيرفني، ساير شركت‌هاي توانمند
و توانگر در اين عرصه را هم به چالش مي‌كشند و ناخودآگاه راه تقلب و تخلف را ايجاد مي‌کنند.
چراكه در فرهنگ عامه، مردم صرفا به دنبال «ارزان‌خري» هستند تا توجه به سطح توانگري شركت بيمه متبوعشان. بيمه توسعه بهترين نمونه از شرکت‌هايي است كه صرفا براي كسب سهم بيشتر از بازار، چوب حراج به دارايي‌اش زد و مصداق بارز «پرداختن از كيسه خليفه» شد تا جايي که حتي پس از ورشکستگي نيز مردم متضرر اصلي آن بودند و بسياري از خسارت‌هاي ايجادشده به مرور زمان و به وسيله ساير شرکت‌ها پرداخت شد. در اينجاست كه نقش بيمه مركزي در جهت برخورد قاطع و محكم بيش از پيش نمود پيدا مي‌كند.
امروزه در بسياري از كشورهاي دنيا مردم سالانه حق بيمه درخورتوجهي را براي انتقال ريسك فعاليت خود به بيمه‌گران مي‌پردازند و ميزان تخفيفاتشان را تنها سال‌هاي عدم خسارت و سابقه خوب خودشان تعيين مي‌كند و نه هيچ عامل ديگري. به همين دليل است كه حق بيمه‌ها سالانه بخش درخورتوجهي از حقوق شهروندان كشورهاي پيشرفته را به خود اختصاص مي‌دهند. در آن سوي ميدان نيز شركت‌هاي بيمه‌گر هنگامي كه حق بيمه واقعي خود را دريافت كنند در اجراي تعهدات خود واقعي‌تر و محترمانه‌تر برخورد خواهند داشت.
چيزي كه هم‌اكنون در بسياري از كشورهاي دنيا (اعم از پيشرفته و در حال پيشرفت) شاهد آن هستيم. همچنين استفاده از نيروي انساني خلاق و باانگيزه در كنار استفاده از سيستم‌هاي صدور استاندارد همراه با پشتيباني قوي در بخش IT، عامل بسيار مهمي در كيفيت‌سنجي شركت‌هاي بيمه محسوب مي‌شود.
در زمان خريد بيمه‌نامه بايد به کيفيت، سابقه و توانگري شركت‌هاي بيمه‌گر توجه شود، نه حق بيمه پيشنهادشده. همان‌طور كه هنگام خريد يك كالا به برند آن توجه مي‌كنيم و چه‌بسا که اگر گران‌تر باشد شايد آن را خريداري کنيم. اگر چنين نباشد، امکان بروز هر نوع تخلف و تقلب در صدور يک بيمه‌نامه همواره مطرح است و شرکت‌هاي توانگر از طريق سيستم کنترل داخلي‌شان در قالب واحد حسابرسي و نظارت داخلي تمام تلاش خود را در برخورد با تخلفات احتمالي يا ايجادشده به کار خواهند گرفت تا از هرگونه گزند و بدنامي مصون بمانند.
بنابراين براي خريد هر نوع بيمه‌نامه (از بيمه‌نامه شخص ثالث گرفته تا بيمه‌هاي عظيم مهندسي و انرژي) بايد به توانگري شركت بيمه‌گر‌ و اعتبار آن؛ چه در داخل سرزمين ملي و چه در عرصه بين‌الملل توجه كرد.
متأسفانه اولويت قراردادن قيمت نسبت به عملكرد شركت بيمه‌گر و عدم توجه به ميزان توانگري و توانايي شركت‌ها در زمان وقوع حادثه از سوي بيمه‌گذاران يك معضل فرهنگي است كه اين امر بي‌شك بر كيفيت فعاليت و انگيزه بيمه‌گراني كه هدفشان از پذيرش ريسک، ارائه خدمات مناسب و باکيفيت و در نهايت کسب رضايت مصرف‌کنندگان است، اثر سوء خواهد گذاشت.
در مجموع بيمه‌گراني كه فروش خود را بر پايه ارائه خدماتي با ‌كيفيت پايين و نسبتا ارزان قرار مي‌دهند، همان كساني هستند كه در اين صنعت به ثبت نرسيده‌اند و پاسخ‌گويي در قبال كار خود را مهم نمي‌دانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افشین .خوزستان

      بیمه توسعه به خاطر عدم نظارت بیمه مرکزی و توقف به موقع فعالیت ان ورشکسته شد .نه فقط به خاطر تخفیفات .چون دران مقطع وتا همین پارسال بیشتر بیمه ها تخفیفات متفاوت می دادن پس چرا ورشکست نشدن .
      البته مسایل پشت پرده بیمه مرکزی وسهامداران بیمه توسعه روهمه می دانند .الان ۵ساله تصادف کردم وبخاطربیمه توسعه تا پای در زندان هم رفتم .من به سر در بیمه اعتماد کردم .

    • AHURA

      دولت باید رو بیمه ها نظارت کنه .
      اون کسی که میاد ماشینشو بیمه کنه فقط فکر ارزون بودن بیمس.
      اینی که نوشتین یعنی دولت کشیده کنار و مردم باید انتخاب کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج