اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۸۲۵۹۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رایزنی دقیقه نودی وزرای پیشنهادی و نمایندگان

درحالی‌که صبح امروز سه‌شنبه رئیس‌جمهوری برای آغاز جلسات بررسی صلاحیت کابینه دوازدهم و وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی می‌آید، نمایندگان روزگذشته همزمان باوجود عدم برگزاری نشست علنی در صحن، در جلسات فشرده از دقایق اولیه صبح تا ساعات پایانی شب در فراکسیون‌های سیاسی و غیرسیاسی و...

روزنامه شهروند: درحالی‌که صبح امروز سه‌شنبه رئیس‌جمهوری برای آغاز جلسات بررسی صلاحیت کابینه دوازدهم و وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی می‌آید، نمایندگان روزگذشته همزمان باوجود عدم برگزاری نشست علنی در صحن، در جلسات فشرده از دقایق اولیه صبح تا ساعات پایانی شب در فراکسیون‌های سیاسی و غیرسیاسی و همچنین کمیسیون‌های تخصصی میزبان تعداد زیادی از ۱۷ وزیر تازه معرفی شده بودند.
جالب آن‌که باوجود فضای نسبتاً نامساعد در ساعت‌ها و یکی، دو روز نخست پس از معرفی رسمی اسامی وزرای پیشنهادی ازسوی رئیس‌جمهوری، حال یکی، دو روزی است که اوضاع به‌مراتب برای این ۱۷ دولتمرد آینده، بهتر شده و همان نمایندگانی که در روزهای نخست، احتمال کسب رأی اعتماد یک‌جا برای کل وزرای پیشنهادی را تغییر محال می‌دانستند، حال با بدبینانه‌ترین نگاه، کار ۸۰ تا ۹۰‌درصد کابینه را در مسیر رأی‌اعتماد همواره می‌بینند و حتی برخی نمایندگان نیز معتقدند هر ۱۷ وزیر پیشنهادی با کمترین چالش در بهارستان، راهی پاستور خواهند شد.
بماند که تصمیم‌گیری نهایی در این رابطه در صحن مجلس انجام خواهد شد و طبیعتاً رأی تک‌تک نمایندگان نیز در این مسیر موثر خواهد بود. دراین میان برخی نمایندگان ازجمله نایب‌رئیس نخست مجلس هم نظری متفاوت دارند. مسعود پزشکیان دیروز در رابطه با چهره‌های معرفی شده برای تصدی ۱۷ وزارتخانه، بر مشکلات ساختاری تأکید کرده و می‌گوید با تغییر وزرا مشکلات حل نمی‌شود!
بررسی صلاحیت وزرا در ۳ شیفت
در این میان سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: جلسات رأی اعتماد وزرای پیشنهادی احتمالا به صورت سه شیفت خواهد بود. بهروز نعمتی با اشاره به برگزاری جلسات علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت گفت که این جلسات با اخذ نظر از نمایندگان به‌صورت سه شیفت برگزار خواهد شد. براین اساس، مجلس از امروز صبح وارد بررسی صلاحیت ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم خواهد شد.
نظرمثبت فراکسیون دفاع درباره امیرحاتمی
درحالی‌که وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز گذشته با رئیس و هیأت رئیسه مجلس تشکیل جلسه داد، امیرسرتیپ حاتمی نشستی نیز با اعضای فراکسیون دفاع مجلس برگزار کرد. نشستی که به نظر نتایجی مثبت برای این وزیر پیشنهادی به‌همراه داشته است.
در این میان سخنگوی فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس با اشاره به نشست‌ امیر سرتیپ حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع ‌با اعضای فراکسیون دفاع مجلس گفته است: نمایندگان عضو فراکسیون دفاع مجلس با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند امیرحاتمی در ستاد کل نیروهای مسلح، حمایت همه‌جانبه و قاطع خود را از گزینه پیشنهادی وزارت دفاع اعلام کردند.
تصمیم‌گیری فراکسیونی امیدی‌ها به‌دستور عارف
در این میان و درشرایطی که محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شامگاه یکشنبه در یک پست اینستاگرامی تلویحاً به نظر نسبتاً منفی این فراکسیون نسبت به ۲ وزیر پیشنهادی کار و کشور اشاره کرد و درعین‌حال گفت که بررسی عملکرد وزرای دولت یازدهم در فراکسیون امید، تنها معیار تصمیم‌گیری نخواهد بود و اعضای این فراکسیون بار دیگر صلاحیت تمامی وزرا را بررسی خواهند کرد، به نظر می‌رسد ربیعی و رحمانی‌فضلی نیز آن‌چنان که انتظار می‌رفت در کسب رأی اعتماد امیدی‌ها با مشکل روبه‌رو نشوند.
بماند که حالا آذری‌جهرمی جوانی که برای تصدی وزارت مخابرات معرفی شده، زیر ذره‌بین فراکسیون امید قرار گرفته است. در آستانه معرفی هیأت وزیران دولت دوازدهم، فراکسیون امید اقدام به بررسی عملکرد وزرای دولت یازدهم کرده و گزارشی نیز در این رابطه تقدیم رئیس‌جمهوری کرده بود که براساس آن، ۷ نفر از وزرای دولت یازدهم در سطح ضعیف قرار گرفتند و ازمیان این افراد، تنها وزرای کار و کشور مجدداً برای تصدی امور در این دو وزارتخانه در دولت دوازدهم معرفی شدند.
مخالفت دادستانی با بازگشایی انجمن روزنامه‌نگاران
این درحالی است که ربیعی روزگذشته در فراکسیون امید حاضر شد و در واکنش به یکی از مهمترین انتقادات اصلاح‌طلبان که مربوط به عدم بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران است، گفت: بنده ۴ مرتبه با دادستان کل در این خصوص ملاقات کردم و ایشان گفت اجازه بازگشایی این انجمن را نمی‌دهیم البته نامه رسمی از سوی دادستان تهران ارسال شد که نمی‌توان آن انجمن صنفی را بازگشایی کرد، اما بنده راهکار دیگری را دنبال کردم به نحوی که اکنون انجمن روزنامه‌نگاران استان‌ها آماده ثبت و فعالیت است.
استقبال زنگنه و آخوندی از فضای مجلس
همزمان با اوج ‌گرفتن ماجرای رأی‌اعتماد در مجلس اما برخی ناظران نسبت به بعضی روابط و مسائل درمورد انتظارات نمایندگان و وزرا از یکدیگر انتقاداتی مطرح کرده و نسبت به فضای ایجادشده، گلایه کردند. در این میان اما دو نفر از وزرای معرفی شده تأکید کردند که فضای بررسی صلاحیت وزرای دولت دوازدهم مساعد است. بیژن نامدار زنگنه وزیر فعلی و پیشنهادی نفت در این رابطه گفت: جو مجلس، خوب، آرام و منطقی است و نمایندگان به دقت درحال بررسی وزرای پیشنهادی و نمایندگان آن هستند. همچنین عباس آخوندی وزیر فعلی و پیشنهادی راه و شهرسازی نیز تأکید کرد: فضای مجلس بسیار سالم و کارشناسی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج