۵۸۳۱۶۲
۷ نظر
۵۰۱۶
۷ نظر
۵۰۱۶
پ

شرایط معافیت از سربازی اعضای خانواده معلولان

مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و قانون اصلاح موادی از خدمت نظام وظیفه عمومی، مشمول دارای فرد معلول در خانواده با شرایط و ضوابطی می تواند از معافیت خدمت نظام وظیفه عمومی برخوردار شود.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و قانون اصلاح موادی از خدمت نظام وظیفه عمومی، مشمول دارای فرد معلول در خانواده با شرایط و ضوابطی می تواند از معافیت خدمت نظام وظیفه عمومی برخوردار شود.

افروز صفاری فرد افزود: هر چند شرایط معافیت از سربازی فرد دارای عضو خانواده معلول سال هاست که اعلام شده اما اغلب مردم از این قوانین اطلاعی ندارند و در مواردی، زمانی متوجه مشمولیت معافیت می شوند که فقط دو ماه از سربازی آنان باقی مانده است.
وی با اشاره به قانون افراد برخوردار از امتیاز معافیت خدمت سربازی ، خاطرنشان کرد: اگر یکی از فرزندان پدر ومادری که معلول باشند یعنی پدر یا مادر معلول شدید یا خیلی شدید باشند می تواند از معافیت خدمت سربازی استفاده کند.البته اگر پدر و مادر بالای ۷۰ سال داشته باشند و ناتوانی آنها ناشی از کهولت سن باشد شامل این بند نمی شوند و نیروی انتظامی طبق مقررات برای آنها تصمیم گیری می کند.انتخاب فرزند برای معافیت نیز بر عهده پدر و مادر است.
مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: همچنین یکی از فرزندان خانواده هایی که دو فرزند معلول شدید یا خیلی شدید یا اینکه دارای همسر معلول شدید یا خیلی شدید یا افرادی که حداقل یک فرزند معلول شدید یا خیلی شدید داشته باشند، می توانند از معافیت سربازی استفاده کنند.

صفاری فرد گفت: تک پسر خانواده ای که حداقل سه فرزند دختر داشته باشد و پدر یا مادر ، مددجوی بهزیستی باشند نیز می تواند از این معافیت استفاده کند البته اعضای معلول خانواده که به واسطه آنها مشمول معاف می شود باید در خانواده نگهداری شوند و در صورتی که در مرکز یا محلی دیگر نگهداری شوند معافیت شامل حال مشمول نمی شود.

**فرد چگونه می تواند برای معافیت اقدام کند؟
مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در صورتیکه فردی دارای یکی از شرایط بالا باشد می تواند به بهزیستی شهرستان محل سکونت خود مراجعه و درخواست خود را ارائه کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
صفاری فرد درباره چگونگی فرآیند رسیدگی به درخواست ها، گفت: پس از ارائه درخواست معافیت از سوی فرد به اداره بهزیستی شهرستان و در صورت واجد شرایط بودن وی ،مستندات مربوطه به بهزیستی استان ارسال شده و در شورای معافیت بهزیستی معلولیت فرد بررسی خواهد شد و در صورت تایید به اداره وظیفه عمومی استان معرفی می شود.

صفاری فرد در پاسخ به این سئوال که شدت معلولیت معلول برای رسیدگی به تقاضای معافیت چه اندازه باید باشد، افزود: در مورد اعضای معلول خانواده که معلولیت ذهنی داشته باشند پرونده معلول ذهنی متوسط هم مورد بررسی برای معافیت قرار می گیرد ولی در مورد معلولیت های دیگر حتما باید شدت معلولیت شدید وخیلی شدید باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انقدر پیچیدش کردید،اصلا نخواستیم بابا.یک قانون با صدتا تبصره

    • مهران

      سلیقه ای عمل میکنن من پدرم معلولیت شدید دارن کمیسیون بهزیستی تایید کردن کمیسیون نطام وظیفه هم تایید کردن اما به خاطر غیبت داشتن توجیه غیبت نشدم آیا انصافه؟ من اگه پدرم مشکل نداشت که خدمت میرفتم نه که صبر کنم تا حالا . امیدوارم به درد ماها دچار بشن و چهارتا آدم دندون گرد به پستشون بخوره و کارشون حل نشه تا به درد ما برسن. خدایا خودت جای حق نشستی.

    • بدون نام

      خانواده هایی ک ی فرزند معلول دارن هیچ مشکلی ندارن دیگه؟ ماشاالله خیلی ک دولت رسیدگی.میکنه دیگه مشکلی ندارن که واسه همین اون عنایت حضرت اقا رو ک فرموده بودن تک.پسر خانواده های دارای ی فرزند معلول معاف میشن رو هم.حذف کردن. دستتون درد نکنه ما راضی نیستیم.این.همه خدمت بکنید

    • بدون نام

      پدر من توانایی مراقبت نداره 62سالشه و از طرفی از هر کدوم ازین امراصی که میگید هیچکدم رو شدید نیست برادری هم دارم که معلول شدیده اعصابه و خودم هم تک پسرم من نمیدونم اگه برایه خونوادم چون دوتا تواهر دیگه هم دارم تو مدتی که خدمت میرم کی پاسخگو هست آیا میتونم اونوقت ازشون شکایت کنم که منو با این شرایط خدمت فرستادن ..واقعا شاکی میشم

    • حسن

      من متولد ۱۳۷۷هستم و متاهل هستم ۲تا بچه دارم اما یکیش مریزه تب تشنز داره و خیلی مریزه ایا برایه من معافیت میشه گرفت کسی هم ندادم که صاهبی کنه تا من برم سرلازب چاره ای به حالم ندیده دولت چیکار کنم

    • داریوش

      پدر من سرطان حنجره داشته که الان حنجرشو درآوردن و معلولیتش تثبیت شده اونوقت شورای استانمون به این نتیجه رسیدن که معلولیت پدرم شدید نیس هرماه به علت سرطانی که پدرم داشته کم خونی میاره بهش خون میزنیم نمیتونه سرپا وایسه بعدش هم مسئولین میان میگن مرگ بر آمریکا..مرگ بر مسئولایی مثل شما که همه جا پارتی بازی میکنین

    • علی

      سلام پدر بنده فوت شده است و من هم کفالت برادرم که 17سال داشت را گرفتم و معاف شدم حالا برادرم 18ساله شده ایا برادرم میتواند با وجود معلولیت مادرم که شدید است معاف شود؟لطفن راهنمایی کنید دو هفته وقت داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج