اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۸۳۶۵
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

زندگی را برای علیرضا راحت کنید

عليرضا جوان ۳۰ ساله‌اي است كه به بيماري تغییر شکل یافتن (كيفواسكليوز) ستون‌فقرات مبتلاست. او سال‌هاست كه درد ناشي از اين بيماري را تحمل مي‌كند و نمي‌تواند مثل همه ما از زندگي لذت ببرد.

زندگی را برای علیرضا راحت کنید

مجله سیب سبز: عليرضا جوان ۳۰ ساله‌اي است كه به بيماري تغییر شکل یافتن (كيفواسكليوز) ستون‌فقرات مبتلاست. او سال‌هاست كه درد ناشي از اين بيماري را تحمل مي‌كند و نمي‌تواند مثل همه ما از زندگي لذت ببرد. راه‌رفتن، نشستن و خوابيدن عليرضا با درد توام است. او اين روزها به دليل فشار ناشي از انحراف ستون فقراتش با اختلال در عملكرد ريه‌ها، قلب و كليه روبه‌روست و روزها و شب‌هاي دشواري را پشت سر مي‌گذارد. عليرضا تنها فرزند پدر و مادري است كه اين روزها فرش زير پا و سقف بالاي سرشان را فروخته‌اند تا هزينه درمان پسرشان را تامين كنند.

از ۱۰ سالگي دردم شروع شد

وقتي ۱۰ ساله بودم با بچه محل‌هايمان مشغول بازي بودم كه حين بازي داخل جوي آب افتادم. درد زيادي كشيدم. درد چند روزي با من بود و بعد خوب شد. هرازگاهي درد مي‌كشيدم اما نمي‌دانستم كه چه وضعيتي دارم. تا اينكه سال ۷۳ متوجه شدم ستون فقراتم كج شده. آن روزها ما در اراك زندگي مي‌كرديم. به دليل رفت و آمد زيادي كه براي درمان به تهران داشتيم مجبور شديم با خانواده به تهران بياييم. به پزشكان مختلف مراجعه كرديم. آن روزها هزينه درمان در بيمارستاني خوب كه جراحي خطر و ريسك كمي داشته باشد حدود ۳ ميليون تومان بود اما تهيه اين پول براي خانواده من كه يك خانواده كارگري است، خيلي دشوار بود، بنابراين به دليل مشكلات مالي درمان بيماري‌ام به تاخير افتاد تا امروز كه ستون فقراتم خيلي منحرف شده و بيماري‌ام پيشرفت كرده به گونه‌اي كه قلب و ريه‌ام را تحت فشار قرار مي‌دهد.

زندگی را برای علیرضا راحت کنید

قلب و كليه‌هايم در فشارند

چرخش و انحراف ستون فقرات علاوه بر ريه‌، قلبم را نيز تحت فشار قرار داده. اين مسئله موجب مي‌شود تا به قلب و ريه فشار وارد شود و تحت اين فشار نتوانند عملكرد درست و صحيح خود را داشته باشند. اين مسئله مشكلات زيادي براي من ايجاد مي‌كند. علاوه بر اين به تازگي عصب پاي راستم دچار مشكل شده و مجراي ادرارم نيز عملكرد هميشگي‌اش را ندارد و كليه‌ام به خوبي تخليه نمي‌شود. به همين دليل مجبورم در هفته يك بار از سوند استفاده كنم تا دچار مشكل نشوم.

امكان درمانم در ايران نيست

پس از آنكه نزد متخصصان مختلفي رفتم در نهايت به اين نتيجه رسيديم كه امكان جراحي من در ايران وجود ندارد. اين جراحي دستگاه‌هايي مي‌خواهد كه در بيمارستان‌هاي تهران موجود نيست. پزشك معالجم و كميسيوني كه در وزارت درمان و بهداشت نيز تشكيل شد تاييد كردند كه براي جراحي بايد به فرانسه سفر كنم اما اين كار خيلي برايم دشوار است چون هزينه جراحي، سفر و داشتن همراه با توجه به تورم و قيمت ارز براي من و خانواده‌ام غير ممكن است. از طرفي در صورتي كه جراحي انجام نشود وضعيت جسمي من هر روز بدتر مي‌شود. با چرخش ستون فقرات و فشاري كه به قفسه سينه و ريه‌هايم وارد مي‌شود، نفس كشيدن برايم سخت مي‌شود.

توان پرداخت هزينه‌ درمان را ندارم

تنها فرزند پدر و مادرم هستم و مدت‌هاست كه به دليل بيماري كيفواسكليوز و انحراف ستون فقراتم توان كار كردن ندارم. پدرم بازنشسته راه‌آهن است. خيلي تلاش كردم تا به جاي او در راه‌آهن كار كنم اما شرايط جسمي‌ام امكان كار كردن را برايم محدود مي‌كرد. با يك حقوق كارمندي و گراني اين روزها توان پرداخت هزينه‌ درمان را ندارم. اگر چه وزارت بهداشت بخشي از هزينه درمان مرا مي‌پردازد اما براي تهيه بخش دوم درمانم مشكلات زيادي دارم و نمي‌دانم چگونه بايد هزينه جراحي، سفر و همراهم را تهيه كنم. جراحي براي من لازم است اگر چه ريسك بالايي دارد اما مرا از وضعيتي كه دارم نجات مي‌دهد. واقعا زندگي كردن برايم سخت شده است.

اميدوارم كمك‌هاي مردمي دستم را بگيرد

بعد از تشكيل كميسيون پزشكي در وزارت بهداشت و دريافت معرفي‌نامه ۶ماه فرصت دارم هزينه درمانم را تهيه كنم. در اين مدت از نهادها و ارگان‌هاي مختلفي مثل بهزيستي، كميته‌ امداد، هلال احمر و چند خيريه كمك گرفته‌ام اما پولي كه جمع‌آوري شده در مقابل هزينه درمانم كه حدود ۳۰۰ ميليون تومان مي‌شود، كم است. هنوز نياز به كمك دارم. همه زندگي‌ام را فروخته‌ام. پدر و مادرم بي‌سرپناه شده‌اند. وسايل خانه را فروختند. چشم اميدم به مردم است. اميدوارم مهرباني آنها شامل حالم شود و بتوانم با كمك‌هاي آنها هزينه درمانم را تكميل كنم. به مهرباني و كرم آنها دل بسته‌ام و اميدوارم آنها مرا نااميد نكنند.

شماره روابط عمومی مرکزی جمعیت امام علی ۲۳۰۵۱۱۱۰ و ۲۳۰۵۱۷۰۹ می باشد، لطفا برای هرگونه اطلاعات بیشتر و یا هماهنگی برای کمک با این شماره تماس بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      آی آدمها...
      چه آدمهایی دیدم که نمی دونند پولهاشونو چطور خرج کنند، اینقدر ریخت وپاش دارند که نمیشه اندازه گرفت؛ چی بگم از این بی عدالتی ها، ازاین جفا و ستم ها ازاین همه سیاهی و بی رنگی ها

    • حمیدرضا

      ان شالله بتونیم کمکش کنیم و خدا شفاش بده تا دوباره به زندگی برگرده
      آی کسانی که سنگ بعضیا رو به سینه میزنید از هزینه های درمان بی اطلاعید تا کسی انتقاد میکنه زود بهتون بر میخوره و هزار جور برچسب بهش میرنید ،این دو تا جمله رو یکبار دیگه بخونید ببینید اشک توی چشماتون حلقه میزنه یا نه ،اگر نمیزنه که ... :

      "عليرضا تنها فرزند پدر و مادري است كه اين روزها فرش زير پا و سقف بالاي سرشان را فروخته‌اند تا هزينه درمان پسرشان را تامين كنند"

      "همه زندگي‌ام را فروخته‌ام. پدر و مادرم بي‌سرپناه شده‌اند. وسايل خانه را فروختند. چشم اميدم به مردم است."

    • taha

      Bani adam azaie yekdigarand,toro khoda age tu ashnaha kasio darid alireza ro behesh moarefi konid

    • بهار

      شلغم بیسواد حرفی نداره؟

    • سان

      باسلام و قبولی طاعات
      انشالله خداوند به همه مریضها باالخص علیرضا شفای عاجل عنایت فرماید و ما هم قدر سرمایه ی بی نظیر خدادادی سلامت جسم و روح رو بدانیم و شکر گذار خداوند بی منت باشیم
      وظیفه انسانی ماست که در حد توانمان حتی شده با دعا در این ماه عزیز و با عظمت کمک کنیم
      التماس دعا

    • فری

      موارد اینگونه بسیارن که حتما هم باید بهشون کمک بشه.حقشونه. ولی جای یه نهاد حمایت کننده خیلی قوی کاملا خالیه و بیمه های درست درمون توی جامعه ما خیلی خالیه...حقوق بشر که میگن یعنی این. حقوق اولیه انسانی که میگن یعنی این.

    • بهار

      شلغم بیسواد حرفی نداره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج