۵۸۴۸۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترکیه: ادعای آلمان، بی شرمانه است

معاون نخست وزیر ترکیه انتقادات مقامات آلمانی از اردوغان مبنی بر دخالت وی در امور داخلی آلمان را بی شرمانه و غیر محترمانه دانست.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از نشریه "بیلد" آلمان، "بکیر بوتزاگ"، معاون نخست وزیر ترکیه واکنش و انتقادات آلمان به تحریم های انتخاباتی اعلام شده از طرف اردوغان را شدیدا رد کرد.

وی در این باره گفت که این ها اظهارات بسیار غیر محترمانه و بی شرمانه است که از حد مجاز آن خارج شده است.

معاون نخست وزیر ترکیه این مسئله را آشکار کرد که اعلام اردوغان دخالت غیرقانونی در انتخابات آلمان محسوب نمی شود. اعلام اردوغان خطاب به ترک های مقیم آلمان و نه همه اتباع آلمانی بوده است.

"رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه از رای دهندگان ترک در آلمان درخواست کرده است که در انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور به احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات و یا سبزها رای ندهند. وی همه این احزاب را دشمنان ترکیه نامیده و گفت: اتباع آلمانی -ترک باید در ۲۴ سپتامبر به احزابی رای دهند که در سیاست ضد ترکیه آلمان نقشی ندارند.

اردوغان همچنین اعلام کرد که برای تنش ها با ترکیه تنها آلمان مسئول است.

در آلمان حدود ۱.۲۵ میلیون آلمانی-ترک واجد شرایط رای دادن وجود دارند. بر اساس بررسی های انجام شده حدود دو سوم آن ها بیشتر به حزب سوسیال دموکرات و بقیه به سبزها ، چپ‌ها و حزب دموکرات مسیحی رای می دهند.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان انتقاد شدیدی به دستور تحریم انتخاباتی اردوغان علیه برخی احزاب آلمانی وارد کرده و گفت: این یک اقدام منحصر به فرد حمله به استقلال کشور ما است. اردوغان با این اقدام خود نشان می دهد که می خواهد شهروندان کشور ما را رویاروی هم قرار دهد. وی از همه رای دهندگان آلمانی درخواست کرد که با تلاش ها برای نفوذ اردوغان به این انتخابت مقابله کنند.

مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات هم این انتقاد را به اردوغان وارد می کند که حد و اندازه خود را از دست داده است.

دولت آلمان همچنین از رئیس جمهور ترکیه درخواست کرد که در مبارزات انتخاباتی آلمان دخالت نکند. استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در این باره تاکید کرد که ما از همه کشورهای خارجی انتظار داریم که در امور داخلی ما دخالت نکنند. وی به نمایندگی از طرف مرکل گفت که ما از هر نوع دخالتی به شدت ناراحت می شویم. هر شهروندی در آلمان حق انتخابات آزاد دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج