اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۸۷۹۵
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی:

نهی از بی‌حجابی واجب شرعی است

امام جمعه مشهد گفت: مساله بی‌ حجابی مواجه صریح با ارزش‌های دینی است.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه مشهد گفت: مساله بی‌ حجابی مواجه صریح با ارزش‌های دینی است.

آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در جمع زائرین و مجاورین حضرت رضا(ع) برگزار شد، گفت: مساله بی‌ حجابی نقشی عظیم در از هم‌ گسیختگی و متلاشی شدن خانواده دارد و نهی از بی‌حجابی وظیفه واجب شرعی تمامی ملت است، چراکه بی‌ حجابی بنیان خانواده را از بین می‌برد.

امام جمعه مشهد افزود: از دو تتا سه سال پیش با پیشنهاد سازمان ارشاد اسلامی و تصویب شورای انقلاب فرهنگی روز بیست و یکم تیرماه که مصادف با سالروز شهادت شهدای مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ است را روز حجاب و عفاف نامیدند.

عضو مجلس خبرگان تاکید کرد: از ۱۸ و ۱۹ تیرماه سال ۱۳۱۴ مردم به عنوان مقابله با کشف حجاب و دفاع از روحانیت در مسجد گوهرشاد اجتماع کردند که دستگاه پلیس ستم‌شاهی رضاخان برای متفرق کردن مردم وارد عملیات شدند که قریب به ۲۰ نفر از پلیس و مردم در این درگیری کشته شدند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: یک افسر ارتش پهلوی که در آن زمان دستور حق شلیک داشت، زیر بار این ننگ و ذلت نرفت و خودکشی کرد. بالاخره با دخالت دستگاه‌های فرماندهی نظامی ارتش مسوولیت سرکوبی مردم را این ارگان به دست گرفت.

وی افزود: قریب به ۵ هزار نفر از مردمان غیور مشهدی در مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند و ۵۶ کامیون وظیفه انتقال اجساد شهدا را به انتهای خیابان دانش شرقی کنونی بدون غسل و کفن منتقل و در گویی دسته‌جمعی به خاک سپردند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام پرده دین را حجاب بانوان می‌دانند و دشمنان حساب کرده بودند که اگر حجاب خانم‌ها برداشته شود، پرده دین پاره خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: انگلیس به رضاخان به خاطر پرده‌دری از اسلام دستور کشف حجاب داد و همانطور که مستحضر هستید، مردم غیور این شهر در مساله دفاع از نوامیس به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.

علم‌الهدی تاکید کرد: مردم مشهد میراث‌ بر مردمان غیور در مقام حفظ قانون هستند و امروز نیز دشمنان برای بی‌دین‌ سازی جامعه مقابله با حجاب را به عنوان راهکاری در نظر گرفته‌اند.

امام جمعه مشهد در پایان ضمن ابراز انتقاد از قصور رسانه‌های جمعی در معرفی نکردن این روز اظهارداشت: مساله بی‌ حجابی صرفاً با کار فرهنگی از بین نخواهد رفت بلکه این مساله تلاش تمامی مردم را می‌طلبد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين67

      اصلا قبول تمام تقصير هاي بي حجابي رو بندازيم گردن سخت گيري و تند روي.ولي يه عده چه جوري ميتونن تحمل كنن كه ناموسشون خودش رو به چه شكلي در بياره بعد بياد تو خيابون رژه بره؟.چرا يه عده متوجه نميشن كه بايد به حقوق ديگران توجه كنن.شايد يك نفر همسر زيبايي نداره تا كي بايد شاهد طلاق هايي باشيم كه عاملش دلزدگي مرد از همسرش هست خب همه ي اينا تاثير داره.به خداونديه خدا خيابونا شده سالن مد آخه چه قدر كمبود
      دكتر علي شريعتي : "زني كه زيبايي تفكر و ذهن داشته باشد زيبايي اندامش را نمايان نميكند"

    • حدیث

      بله نهی ازش واجب و شرعی هست...ولی اول با عمل نشون بدین نشد با زبون خوش نشد با کتک کاری و زور...
      بعد هم آقای روحانی گفتن چی؟؟ گفتن واسه اینکه ی جوون بتونه قبول کنه ک دین چیه مذهب چیه *خدا* چیه دنیا واخرت چیه حجاب چشه...باید روی روحش تاثیر بذارید ک متوجه بشه چ خبره و خودش با جونو دل سمت *خدا* بیاد...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج