adexo3
۵۸۸۵۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

تغییر نام «نیایش»، تصمیمی عجولانه و بی‌ربط

غلامرضا فدایی در خبرآنلاین نوشت: تغییر نام اتوبان نیایش آن هم در آخرین جلسات شورای شهر قدیم و در آستانه تشکیل شورای جدید کار بسیار بی‌ربطی بود.

غلامرضا فدایی در خبرآنلاین نوشت: تغییر نام اتوبان نیایش آن هم در آخرین جلسات شورای شهر قدیم و در آستانه تشکیل شورای جدید کار بسیار بی‌ربطی بود.
از این نظر که انگار همه کار ها تمام شده و فقط مشکل ما نام‌گذاری و یا تغییر نام است. کار با عجله آن هم در دم آخر! اگر مرحوم آیت‌الله هاشمی هم زنده بود به این کار راضی نبود! زیرا که گفته‌اند در محدودیت فرصت تصمیم نگیرید و به‌ویژه اگر آخرین فرصت باشد.
آن هم نامی را تغییر دادید که برترین نام و محبوب‌ترین نام، نه تنها برای ایرانیان و یا مسلمانان بلکه برای جهانیان بود. این نام تقدسش آن‌قدر بالاست که من مطمئنم مرحوم هاشمی‌رفسنجانی هم به این نام عشق می‌ورزید.

گیرم که شورای شهر قدیم با هر توجیهی تصمیم می‌گیرد که چنین تغییر نامی انجام دهد شورای جدید چرا ساکت نشست. می‌توانست بگوید که از حسن نیت شما متشکریم ولی اجازه بدهید شورای جدید روی آن تصمیم بگیرد و به ویژه که شورای جدید همه از اصلاح‌طلبانند و رئیس شورا هم فرزند آن مرحوم است.

این تغییر نام مرا به یاد تغییر نام استان کرمانشاه انداخت که در دوره دوم و یا سوم مجلس از طرف نماینده آن در مجلس مطرح شد و مصرا بر اینکه کرمانشاه نام شاه دارد و باید حتما به باختران تغییر یابد، این کار با عجله تمام انجام شد و چه هزینه‌هایی بر دوش این ملت گذاشت و پس از چندی دو باره به حالت اول بر گشت.

در آن زمان من در کتابخانه مجلس تردد داشتم و گاهی به محضر علامه محیط طباطبایی که با دو عصا نفس زنان به کتابخانه می‌آمد تا با مرحوم حائری به گفتگو بنشیند. من یادم هست ایشان در آن موقع می گفت که اصلا کرمانشاه به شاه ربطی ندارد. این در اصل کرمنشن بوده که در گذشته به آن قرمسن و یا قرمسین می‌گفتند و بسیاری از علما را داریم که پسوند نامشان قرمسینی بوده است.

این تغییر نام به لحاظی شبیه این تصمیم‌گیری عجولانه بود و از جهاتی بد تر از آن. زیرا که در آنجا اگر شائبه‌ای در نام وجود داشت در اینجا نام نیایش بهترین و زیباترین نام ها بود و شنیدم چه زود به تغییر تابلوها اقدام کردند تا نکند این تصمیم مشعشع شورای شهر قبل! اجرایی نشود و شورای جدید آن را بر گرداند.

من مطمئنم که این نام به این زودی‌ها جا نخواهد افتاد و چه خوب است شورای جدید خیابانی درخور و با مناسبت برای آن بزرگوار تدارک کند.

خدا کند شورای جدید تصمیماتش این چنین نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sahar

      واقعا کار مسخره ای بود !!!!!!!!!!

    • بدون نام

      کارهای مهم و ول کردن چسبیدن به چه چیزهایی

    • بدون نام

      خدا ازشون نگذره که با این کار های نامربوط از جیب مردم بدون رضایتشون تصمیم به کارهای بیهوده میکنن

    • علی

      سلام آیت الله بیشتر از این به گردن این مملکت حق داره هر چند اگه زنده بودن قبول نمیکردن ولی حق اینه که این دین ادا بشه، بقیه بزرگراهها و اتوبانها بنام شهداست پس این بهترین تصمیم بود،، شما هم زیاد ناراحت نشو اگه یه اصولگرا بود الان چه چه و به به میفرمودید...

    • بدون نام

      شورای شهر قبلی هم می دونست که این نام نه به این زودی که هیچ وقت جا نمیفته برای همین به سرعت این نام زیبا رو تغییر داد بهترین راه این بود که مکانی تازه تاسیس رو به نام آیت الله هاشمی میکردن

    • عسل

      کاش شهرداری و شورای جدید یه قانون بذارن تمام خیابونها و کوچه ها و اتوبانها شماره داشته باشن .عین اروپا . جدیدا اینقدر اسمها رو عوض میکنن تا بخوایم آدرس پیدا کنیم ۲ ساعت علاف میشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج