۵۸۹۱۹۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مردم همچنان در انتظار تحقق وعده ها هستند

مردم در دو انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس و شورای شهر به سمت جریان اصلاحات گرایش پیدا کردند. به‌طور یقین رای مردم به اصلاح‌طلبان دراین انتخابات‌ها براساس مطالباتی صورت گرفته است.

داریوش قنبری در روزنامه آرمان نوشت: مردم در دو انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس و شورای شهر به سمت جریان اصلاحات گرایش پیدا کردند. به‌طور یقین رای مردم به اصلاح‌طلبان دراین انتخابات‌ها براساس مطالباتی صورت گرفته است.
مردم به این جریان سیاسی رای دادند تا مطالبات آنها از تریبون‌های مختلف اعلام شود و چنانچه این موضوع مورد توجه قرار نگیرد، درانتخابات آینده مردم ازجریان اصلاحات دلسرد شده ودلسردی از این جریان باعث بازگشت پایداری‌ها به عرصه قدرت خواهد شد. رمز با ثباتی نظام‌های دموکراتیک رجوع آنها به رای مردم واهتمام آنها به اجرای وعده‌هاست.
وعده‌های سیاسی درنظام‌های دموکراتیک نشان از آن دارد که سیاست‌های احزاب در کشورهای دموکراتیک برآمده از مطالبات مردم است.در این کشورها مطالبات اکثریت مردم تبدیل به سیاست و قانون می‌شود در نتیجه سیاست احزاب در مجموع برآمده از درخواست اکثریت جامعه است. درسال ۹۲ مردم از اصولگرایان دلسرد شده و به سمت اصلاح‌طلبان حرکت کردند. مردم خواست‌های اساسی و بنیادین دارند و به‌دنبال تحقق این خواسته‌ها هستند.
یکی ازخواسته‌های مردم بحث رفاه و توسعه اقتصادی است تا زندگی ایرانیان متناسب با انسان مدرن باشد و حداقل نیازهای آنها به شیوه آبرومندانه‌ای تامین شود و نیازهای انسانی خود را بر طرف‌کنند. تامین این خواسته مورد توجه مردم قرارگرفته و فلسفه اساسی هرحکومت و دولتی توجه به این خواسته است.
امروزه یکی از مهم‌ترین کارکردهای توسعه اقتصادی است. در هر حال مردم ایران مانند سایر ملل جهان خواسته‌های منطقی دارند و به‌دنبال تحقق آنها هستند. خواسته بعدی مردم ایران تعامل مثبت و سازنده با جهان خارج است. مردم به خوبی درک کرده‌اند که به منظور توسعه اقتصادی نیاز به تعامل با سایر ملل جهان هستند.
هیچ‌کشوری درحالت انزوا توسعه نیافته است و درسال‌های اخیر به همین علت مردم به سیاست خاریجی اهمیت ویژه‌ای داده‌اند. سیاست خارجی از دوران اصلاحات همواره مورد توجه مردم قرارگرفت. اما از سال ۹۲ مقوله سیاست خارجی جای خاصی در میان مردم باز کرد و مردم سعی کردند بحث سیاست خارجی و تعامل با جهان خارج را در انتخاب‌های خود در نظر بگیرند.
چون اتفآقاتی که در حوزه سیاست خارجی افتاد بر معیشت مردم تاثیرگذاشته است. مردم متوجه شدند که لازمه اقتصاد پویا تعامل با جهان خارج است از این منظور بحث پویایی در سیاست خارجی مورد توجه رای‌دهندگان قرارگرفت. و در سال ۹۶ بر این موضوع تاکید شد. همچنین بحث حقوق و آزادی‌های شهروندی همواره مورد نظر مردم ایران است و این مردم حدود یک قرن است برای تحقق حکومت قانون تلاش می‌کنند.
تا در فراینده‌های سیاسی ارده خود را محقق کنند. و در کل مسائلی مانند آزادی و ارزش‌های انسانی و دموکراتیک همواره مد نظر ایرانیان واقع شده که خواستی انسانی است که در فصول مختلف قانون اساسی نیز به این موارد توجه شده است و دولت آقای روحانی در چهار سال گذشته در این راستا عمل کرد و مردم هم استمرار آن را در چهار سال آینده مطالبه می‌کنند.
هر مقدار به این سه مورد توجه شود مردم به جریان اصلاحات و اعتدال نزدیکی بیشتری خواهند داشت. قطعا توجه به این خواسته‌ها باعث خواهد شد که مردم به این موضوع توجه کنند که انتخابات در تعیین سرنوشت آنها موثر است اما اگر مردم احساس دیگری بکنند که به خواست آنها توجه نشده، مردم مطالبات خود را از مسیر دیگری پیگیری کرده و جریان اصلاحات آسیب خواهد دید. از این رو باید خواست مردم را درک و و مدیریت کرد. امروز روز تحقق وعده‌های به مردم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج